Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Vasárnap.

2011.02.06. 10:11 :: A Tengerész

Addig is, amíg megírom mit "tettünk semmit" ma, kis olvasnivaló: http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19

18:15 Besátraztuk a tűzifarakatot, felhasogattam valamennyit belőle, ha ilyen szép idő lenne mostantól, nem is kéne hozzányúlni már az idén, elég lenne ami már bent van a hajón. Vendégek voltak, aztán délután kisétáltunk a verőfényben a Kvassay Zsiliphez. Vittem a "hosszúszemet", hogy a hajózsilip és a vízerőmű felvizi oldala közt hosszan benyúló földnyelv madárvilágát jobban megnézhessük.  Úgy tűnik a kormoránok kisajátították a területet, mindössze egy szürkegémet láttunk, az is elbújt amint leszállt, hiába kutattam a távcsővel, kárókatona viszont száz is ücsörgött, röpködött, tollászkodott a kopasz ágakon, tekergetve kígyónyakát, rengeteg lehet a hal a Dunában, ha ennyi madarat eltart.

21:30 Csak hergelem magam...És még mindíg ezek az emberek mondják meg a frankót az országnak, őket interjuvolják a médiák. Hisz ők a "szakemberek". Íme  mibe botlottam a téma googlizásakor. https://www.youtube.com/watch?v=hOJkfY-pKJk&NR=1 Nettó hazugság. Amit konkrétan tudok, nem most, hanem a legvadabb Rákosi időkben az akkori primitív műszaki körülmények közt a Mosonyiék új mederbe terelték a Tiszát, ahol azóta is zavartalanul folyik. És ugye a "buta tótok" nem terelték el a Dunát...csak fenyegetőztek! Ez a csökött fantáziájú nőszemély miután kitanulta a vízvezetékszerelést otthon, azonnal a nemzet vizeinek akadémiai szintű szakértőjévé vált. 

21:37 Itt a másik.https://www.youtube.com/watch?v=EZR8EJcTECw Ezeknek az embereknek a megnyilatkozásai nyomán tódultak tízezrek az utcára és erőltették a megfutamodásunkat, melynek eredményeképpen a szlovák érdekek maradéktalanul érvényesültek, mi pedig többezermilliárdos anyagi kárt szenvedtünk. És a mai napig ők mondják meg a frankót, csak most éppen az LMP-s Jávor Benedek a szóvivőjük. 

Nekünk Mosonyi Emil világhírű professzor véleménye az smafu. https://www.youtube.com/watch?v=e0DLwzeLhuA  Ő, aki '56-os kiállása miatt vesztette el az egyetemi professzori állását és az országból is elüldözték, minden itthoni vagyonát, mint disszidensét elkobozták, miközben az akkori nyugatnémetországban azonnal tanári állást kapott az egyetemen, a Fábri Sándor nevű bohóc csak mint Mosonyi "elvtársat" emlegette. EZ a mai közvéleményformálás.   

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr172641639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2011.02.06. 11:13:12

Nos, visszautalnék a múltkori felvetéseinkre, hogy igenis kéne a vízlépcső. Az "olvasnivalóból" sajnos nem tudtam eléggé tiszta képet alkotni magamnak (bizonyára az én készülékemben van a hiba) a hivatalos hozzáállásokról, de mintha az új kormány hajlana a dologra. Lehet, hogy tévedek? Pedig jó lenne, ha az abszolút egyeduralmukat ilyen projektekre is alkalmaznák, ne csak a "bebetonozásra". Itt valóban hasznos lehetne az ún. kétharmad. Egy a baj!!! Honnét veszik a pénzt mindehhez? A lenyúlt nyugdíjalapok erre már nem elegendőek. Azért jó lenne ha valamilyen módot mégis csak találnának a kivitelezésre, és a többiek pedig nem ellenkeznének csak úgy zsigerből.

whale 2011.02.06. 16:16:47

Kicsit talán sarkosan fogalmaz a cikk, de az kétségtelen, hogy minimum egy, de inkább KETTŐ! vízlépcső lenne kívánatos a hazai Duna szakaszon. Ha buta mód nem fúrjuk meg az elsőt, már a másodikat építhetnénk, munkahelyeket teremtve, gazdaságot pörgetve, az orosz gázfüggőséget tovább csökkentve...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.06. 18:13:12

@whale: Ahogy én gondolom, nem az áramtermelés lenne a legnagyobb haszna a vízlépcsőnek. Persze, ahogy Jókai írta, egész pontosan valamelyik regény szereplőjének a szájába adta a szót: "szénégetőnek tőkén a szeme", szóval aki hajózik, annak a viziút a legfontosabb. Tehát az egész évben hajózható Duna olcsó áruszállítást, megnövekedett kikötőüzemeltetést, a magyar gabona tengeri exportjának versenyképességét jelentené. A vizek szinten tartása az árvízveszély csökkenését, a mezőgazdaság öntözéses termelékenységének növekedését, általában a vízgazdálkodást segítené, az ezzel kapcsolatos építkezések és műszaki fejlesztések munkahelyek szaporodását jelenthetnék. Az erőmű egyúttal egy tájbaillő híd lett volna a dunakanyarban, mely segíti az idegenforgalmat. Az áramtermelés csak hab a tortán. De hát "ez a hajó" már elment. Nincs pénz rá, nem is lesz soha többé. Ha netán az EU fontosnak tartja majd Szerbia csatlakozása után a viziút fejlesztését és mondjuk szán rá pénzt, akkor meg majd külföldi cégek építik és nekik lesz belőle hasznuk, koncessziójuk, ha lesz magyar alvállalkozó, az meg majd nem fizeti ki az al-al-alvállalkozóit, lesz belőle jó magyar panamázás. Nem mennek nekünk a komoly dolgok. Suszter maradjon a kaptafánál! Kiszel Tünde for president!

Sün77 2011.02.06. 18:19:15

Ma olvastam a Népszabadságban egy cikket az új Széchenyi Tervről, melyben némi lehetőség van a vízlápcső építésre, de azonnal arra jut a cikk írója, hogy a politikai programokban a "nem építünk ilyet" szerepel. Aztán majd meglátjuk. Jelen kormányunk munkája során szerintem már semmin sem lepődhetünk meg.
nol.hu/belfold/20110205-dunai_vizlepcsok_a_szechenyi_tervben
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.06. 20:13:26

@Sün77: Írtam rá egy kommentet, mert nem tudtam megállni, bár semmi értelme, de hát az én példaképem Don Quijote.

Advocatus Diaboli 2011.02.06. 22:10:55

@Sün77:
Az a baj, hogy én ennek a bandának, aki most kormánynak meri nevezni magát, sajnos azt sem lehet elhinni, amit kérdeznek.
Ami meg a Széchenyi-tervet illeti, az egész csak arra van kitalálva, hogy a nyugdíjpénztárakból ellopott pénzeket kioszthassák a haveroknak, mint ahogy az első Széchenyi-tervvel anno kiosztották a Bokros-csomag által megtakarított pénzt az akkori haveroknak.

vetojo 2011.02.07. 11:12:21

Lenne egy fogadásom, bár lehet, hogy nem élem meg.
Tehát 30 éven belül megépül a vízlépcső, egyszerűen, mert kell. Az a baj, hogy a sok okos tojás, attól, hogy beletalál a piszoárba, már folyamszabályozási szakembernek képzeli magát.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.07. 11:51:30

@vetojo: Nincs igazad Józsi!! A Hajós Adrienn nem találna bele a piszoárba!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.07. 12:06:35

@vetojo: Amúgy, hogy 30, vagy több, vagy kevesebb az biztos. A tömegáruforgalmat nem lehet a végtelenségig a közutakon bonyolítani az egyre dráguló üzemanyagköltségek és egyre szigorodó légszennyezést büntető előírások miatt. Hányas verziónál is tartunk már a kamionok EU? légszennyezési mutatójánál? Mihalik Péter tán meg tudná mondani. Ha Szerbia belép az EU-ba ők fogják a leghangosabban követelni és a folyásirányban felettünk lévő, nálunk okosabb (Viktor szerint "szerencsésebb")országoknak is egyre fontosabb lesz hogy ledöngethessenek 1000-2000 tonna közötti bárkákkal Regensburgtól a tengerig.Ha lenne eszünk kezünket-lábunkat törve kapaszkodnánk erre a projektre, kikötőkkel, hajójavító kapacitással, de ebben az országban 1000 éve a hülyék parancsolnak az okosaknak. Győzike for president!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.07. 12:17:21

@vetojo: És csak úgy az eszembe jutott, hogy lehet, hogy a kínai dömpingárut se kellene Hamburgig felhajózi és onnan teríteni kamionnal Európára, amikor Keleteurópa a Fekete Tengerről közelebb van. Románia, Bulgária már EU tag, össze kellene fognunk velük. Mert lehet, hogy a németek mégsem akarnának pénzt adni Hamburg konkurenciájának kiépítésére. Szóval lehet, mégse lesz vízlépcső. Mert ugye hogy mi a románokkal....

harpi4 2011.02.07. 12:23:39

@A Tengerész: Mi több!! President For Life! mint a néhai IDI AMIN DADA Ugandában. Ami a kikötőket és a hajójavítókat illeti már a múltban is lemaradtunk. Ha egy magyar folyami hajót javítani akarnak, na nem a konyhajtó kilincsét, akkor a "buta tótokhoz" kell vinni Komárnóba.

silvermoon 2011.02.07. 15:53:29

HAt en ezeket kivulrol olvasvan ugy erzem nem most kellene ezen mar kinlodni. BAr egyre aktualisabb de szerintem ahogyan ezt a szegeny orszagot ( uj atyaink) kiraboltak es senki sem tudott ellene tenni semmit mert mi olyanok vagyunk mint a - mindent elhisz nagyanyo- A magyar nep siman meg van vezetve nehany utos nagyszekben ulo altal. Tengeresz baratom !!!! Ha jol vagyok ertesulve Te epitettel egy szep hajot a szep nyugodt nyugdijjas eveid eltoltesere.. HAt en azt mondom art az ilyesmi a vernyomasnak es talan nem is erdemes tiprodni rajta. A kutya ugat a karavan halad. Es most lehet engem anyazni.

Kis ember 2011.02.07. 15:58:01

Kedves Tengerész!

Egy kis bulvár! Láttad ezt a videót:
auto.indavideo.hu/video/Tengerre_vele ?
Még szerencse, hogy te nem így jártál...

temtom 2011.02.07. 17:07:54

@Kis ember: Ez kemény! :) Ahogy néztem, a hajó egész jól átvészelte a zuhanást, talán filléres károk keletkeztek benne, viszont a daru-kezelő elég furán festhetett az akció után. Főleg az alsóneműje... :)

falab 2011.02.07. 17:39:01

Fejlesztjük mi a kikötőket, de csak úgy Magyar módra:www.mno.hu/portal/764134

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.07. 18:15:31

@silvermoon: Silver itt nem lesz anyázás. Amúgyis csak az marad itt amit én itthagyok. És eddig nem nagyon kellett kimoderálnom semmit. Ez nem az a közönség. Amúgy meg ez itt az "én országom". Épp imént hallgattuk a rádióban, hogy ez meg az, így meg úgy az új alkotmány. Mondom "J"-nek, ez már rám nem vonatkozik. Kérdi, hogyhogy?? Mondom azért mert ez az én hajóm, ez az én birodalmam és itt ÉN vagyok a törvény, az "ő" alkotmányuk itt nem érvényes.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.02.07. 18:52:48

@Kis ember: Amikor a vízretételre készültem, akkor stresszeltem magam ilyenekkel: officespam.chattablogs.com/archives/2008/05/launching-a-new-boat-goes-bad.html Még jó, hogy az ember ott a cockpit bal hátsó sarokban megkapaszkodott, mert ha lezuhan, ráesik a hajója. Amúgy soha senki se lehet a hajón emelés közben.
Vagy a másik www.youtube.com/watch?v=Qv8W4W-iJvE&feature=related
Az eszem megáll. Ezekhez képest egészen kis hajókat daruztunk be a Balatonon és mindig kikötöttük szét, vagy összecsúszás ellen a hevedereket (attól fűggően, hogy síkfenekű jollét, vagy kielert emeltünk). De hát itt profik dolgoznak nem magamfajta ámátőrök.
süti beállítások módosítása