Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.01.11. 18:26 :: A Tengerész

Utálatos idő, utálatos feladatok. De az élet azért szép! Merthogy minden csapda érintetlen, nem akarom elkiabálni, de hátha...Mindenesetre mostantól állandóan lesz beélesített egér és patkánycsapda a hajón, nem bízom a dolgot a szerencsére. Minden nyirkos, napot ma se láttunk, mint a ködös Albionban. Csak annak buli aki betonozik. Tutira nem kell locsolni. Szóval reggel kezemben a papírokkal számlareklemációra indultam. Ez a második esetem, hogy hibásan számláz a Vízügy, gyanítom az általános létszámcsökkentés a könyvelésen is degradálta a precizitást, megint leszámláztak egy 45000 forintos tételt (ez a mederhasználati díj jövő tavaszig, magyarul amit azért fizetek, hogy itt állhassak), amit egyszer tavaly már kipengettem. Még jó, hogy hagyományos módon csekkel fizetek, ezt lehet mutogatni, de ha mondjuk neten utaltam volna, nem tudom mit lobogtatnék. Végezvén az irodázással nekihasaltam a gépháznak és egy labdás benzinpumpával (tudjátok, amilyen a csónakmotor és a benzintank közt van), meg botra kötött szivaccsal kiszürcsöltem 4 vödör vizet a bilgéből. Utána alaposan befűtöttem és igyekeztem kiszárítani nyitott gépházajtóval a motorteret...kevés sikerrel. A hőmérséklet ott alant megegyezik a külső vízhőmérséklettel és hiába fűtök egy méterrel feljebb, nem igazán indul párolgásnak odalent az a nedvesség ami a szivacsolás után ottmaradt. Holnap majd ismét megvizitálom a dolgot, de alighanem elő kell szedjem a nyáron használt nagy szobai ventillátort és azzal próbálkozni. Ez a száraz bilge a mániám, tudom, hogy a legritkább esetben megvalósítható, de én nem vagyok az a feladós fajta. Ezzel el is ment a délelőtt, ebéd utáni alvásból ébredve mégegyszer áttöröltem szivaccsal a feneket, aztán csak henyéltem.

Köszönöm a jótanácsokat a rágcsálók elleni háborúhoz. Se kutyát se macskát nem óhajtok a hajón sanyargatni (amúgy "J" részéről is folyamatos a nyomás rajtam háziállat ügyben), menetben egy kutyának szomorú a sorsa, nem lehet a parton szaladgálni, hovaszarikhugyozik (bocs), a macska meg megfogja ugyan az egeret (sőt a partról is behordja), de lefekszik vele az ágyamra szétrágni, a hajómozgást nem bírja, szóval csak a gond van velük. Marad a csapda.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr502577144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2011.01.11. 23:51:21

ha jol sejtem, az a gephaz egy vacakul/sehogy nem szellozo, kicsi ajtoval rendelkezo helyiseg.

szoval a kiszaritas lenyege nem a futes, hanem a szellozes, a legcsere. jo lenne, ha lenne rajta ket lyuk, tehat mondjuk egy ablak es egy ajto. ventivel vagy anelkul rendes kereszthuzat, es szaraz lesz minden.

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.12. 09:16:55

@halaloszto: Van rajta szellőzés, ventillátor is lesz benne, bár az csak akkor megy majd, ha a motor is üzemel, de nem lenne akadálya, hogy most bekapcsoljam, de az a gond pillanatnyilag, hogy a cockpitba (-ból), tehát a szabad ég alá szellőztet. Na most nézz ki az ablakon! Mi szárad meg mostanság külső levegővel??

Mihalik Péter 2011.01.12. 09:32:46

Vili! Hogy hogy mederhasználati díjat kell fizetned a hajó után? Az enyém 2009 szeptembere óta vízen van és egy fillért sem fizettem, igaz a stégért kell fizetnem , mert az valóban a mederhez van rögzítve. De hajó esetén én ilyet még nem is hallottam.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.12. 10:03:50

@Mihalik Péter: Mert én itt úgy állok mint egy stég. Meg azért, hogy villanyt kapjak, azt csak úgy külön nem adhatnak, csak ha valami helyen használom. Tehát vagy parti, vagy vízterületet bérelnem kell. Mondjuk havi 5000, szóval nem összehasonlítható a kikötői díjakkal.

Mihalik Péter 2011.01.12. 13:27:29

@A Tengerész: Aha..kezdem érteni a dolgot... Gondolom akkor van külön villanyóra is.
süti beállítások módosítása