Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Műszaki: Kétliteres jégkrém elfogyasztása után fennmaradó műanyag doboz burkolatként? (2024.04.26. 16:20) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Vasárnap.

2010.09.26. 20:22 :: A Tengerész

Egész nap esett az eső. Tegnap szerencsénk volt, mert csak este kezdett rá, de még mindíg esik, csak rövid időkre hagyta abba, szóval a mai nap nagyjából pihenőnap volt, végülis vasárnap van. Az, hogy a szalon már lakótér és nem műhely mint korábban minden hely a hajón, azt…

Szólj hozzá!

Szombat.

2010.09.25. 17:44 :: A Tengerész

Kalandos napunk volt. Korábban megbeszéltük Veperdi kapitánnyal (ő volt a Bisset könyvek fordítója ha emlékeztek még erre a szintén kalandos projektre), hogy kinéznek a hajóra Marcsival a feleségével és megyünk egy kis manővergyakorlatra Amapolával. Végül is egyéb okok…

8 komment

Péntek.

2010.09.24. 22:03 :: A Tengerész

Bekötöttem a szivattyúműködtetést. A cockpit vezérlőpultra tettem pluszba a szivattyúnak egy  háromállású kapcsolót, egy 5A-es Wickmann olvadóbiztosítót és egy zöld LEDet, ami akkor világít, ha a szivattyú bekapcsolt. A kapcsoló középállásban kikapcsolja a…

2 komment

Csütörtök.

2010.09.23. 08:43 :: A Tengerész

A zsurnaliszták megint lehúznak egy bőrt a Titanic "story"-ról. http://index.hu/tudomany/tortenelem/2010/09/22/kormanyzasi_hiba_okozta_a_titanic_vesztet/Mekkor a marhaság! Aki elolvasta a Bisset könyvet elképzelhetetlennek tartja, hogy egy nagy tapasztalatú kormányos, amilyen a…

7 komment

Szerda.

2010.09.22. 21:06 :: A Tengerész

Gyorsan írom, mert beho már reklamál. Kéremszépen ha nem sok minden történik miről írjak? Amúgy "J" kezdte a betegséget torokfájás, köhögéssel, úgy tűnik folytatom, orrom folyik mint a Niagara, már kisebesedett a sok fújkálástól. De azért vitézül dolgozom, de…

2 komment

Hétfő.

2010.09.20. 20:24 :: A Tengerész

Elmentem a vízszerelvény boltba és vettem 1/2 per 3/8 collos KB-s szűkítőt a hőfokkapcsolóhoz, meg 1/2 collos forrasztható csővéget és ezekből összeforrasztottam egy idomot, amit egy rövid gumicsődarabbal bekötöttem a merci fűtés csőcsonkjához. Mindent felforgattam, de sehol…

4 komment

süti beállítások módosítása