Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2010.09.23. 08:43 :: A Tengerész

A zsurnaliszták megint lehúznak egy bőrt a Titanic "story"-ról. http://index.hu/tudomany/tortenelem/2010/09/22/kormanyzasi_hiba_okozta_a_titanic_vesztet/

Mekkor a marhaság! Aki elolvasta a Bisset könyvet elképzelhetetlennek tartja, hogy egy nagy tapasztalatú kormányos, amilyen a brit kiválasztási szempontok szerint kellett hogy legyen, ilyen elemi hibát vétsen. Aztán hogy ez tönkre tette volna a White Start?? Mi tehette volna jobban tönkre, mint az, hogy elsűlyedt a legújabb hajójuk??? Tipikus példája annak, hogy az újságírók mindent bevesznek (vagy kitalálnak) ami esetleg növeli az olvasottságot. És ezt az Index a "tudomány" címszó alatt hozza le. Na szépen vagyunk.

21:08 Kaptam egy mailt a "JJ"-tól, hogy ismét elindult Sinkó Máté a Glatisant-tal.  Fogalmam sincs hová és meddig megy, de érdeklődva olvasom. Ajánlom nektek is. http://www.glatisant.hu/hajonaplo.php?hn=213

Ma, miután többnapos keresés után se találtam a háromállású kapcsolót amit a szivattyúnak szántam, kibicikliztem Csepelre a Mentavilhoz és vettem egyet. Nem egész négy óra múlva egy csöbörben a kacatok közt, miközben a szivattyú működtetéshez jelzőlámpának használt LED-et, a leágazáshoz Wickmann aljzatot kerestem megtaláltam a kapcsolót.... Murphy. A délutánt a kapcsolás kialakításának megkezdésével töltöttem. Kifúrtam a hűtővízhőfok kijelző műszer mellé egy lyukat a zöld LED-nek, ez akkor fog világítani amikor a szivattyú bekapcsol, hogy megnyugtasson. Mostmár jusztis a ma vett kapcsolót fogom berakni a műszerpult oldalába a motor izzítás, START, stb kezelőszervek mellé. Lesz középen egy "Nulla" állása, két oldalt meg egy "Szivattyú Be." és egy "Szivattyú Aut." állása.

"J"-ért csak holnap megyek, még matat otthon és holnap amúgyis piacnap.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr792317123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pojken 2010.09.23. 09:35:15

Hát, ezt én sem hinném; de az, hogy a vezetőség továbbküldi a süllyedő hajót mintha minden OK lenne, az simán benne van.

abraxas 2010.09.23. 13:24:09

Azt mintha Bisset is említette egyik! okként, hogy a "kormányt jobbra" vezényszó zavaros értelmezése okozott kisebb időveszteséget a manőver megkezdésében. Ha jól emkléxem, ezt követően meg is változott a parancsrend.
No, majd otthon rákeresek!

temtom 2010.09.23. 21:33:40

Vagy szivattyú be és szivattyú ki, vagypediglen on és off, de hogy jön ide az aut? :) :) :)

temtom 2010.09.23. 21:34:30

...hacsak nem automata állást jelent....

Sün77 2010.09.23. 21:35:32

Temtom!
Valószínűleg az az automata üzemmód, amikor a csőtermosztát vezérli. Szerintem.

sevylor 2010.09.24. 08:35:50

@abraxas:
valami hasonlóra emlékszem magam is.
süti beállítások módosítása