A zsurnaliszták megint lehúznak egy bőrt a Titanic "story"-ról. http://index.hu/tudomany/tortenelem/2010/09/22/kormanyzasi_hiba_okozta_a_titanic_vesztet/
Mekkor a marhaság! Aki elolvasta a Bisset könyvet elképzelhetetlennek tartja, hogy egy nagy tapasztalatú kormányos, amilyen a brit kiválasztási szempontok szerint kellett hogy legyen, ilyen elemi hibát vétsen. Aztán hogy ez tönkre tette volna a White Start?? Mi tehette volna jobban tönkre, mint az, hogy elsűlyedt a legújabb hajójuk??? Tipikus példája annak, hogy az újságírók mindent bevesznek (vagy kitalálnak) ami esetleg növeli az olvasottságot. És ezt az Index a "tudomány" címszó alatt hozza le. Na szépen vagyunk.
21:08 Kaptam egy mailt a "JJ"-tól, hogy ismét elindult Sinkó Máté a Glatisant-tal. Fogalmam sincs hová és meddig megy, de érdeklődva olvasom. Ajánlom nektek is. http://www.glatisant.hu/hajonaplo.php?hn=213
Ma, miután többnapos keresés után se találtam a háromállású kapcsolót amit a szivattyúnak szántam, kibicikliztem Csepelre a Mentavilhoz és vettem egyet. Nem egész négy óra múlva egy csöbörben a kacatok közt, miközben a szivattyú működtetéshez jelzőlámpának használt LED-et, a leágazáshoz Wickmann aljzatot kerestem megtaláltam a kapcsolót.... Murphy. A délutánt a kapcsolás kialakításának megkezdésével töltöttem. Kifúrtam a hűtővízhőfok kijelző műszer mellé egy lyukat a zöld LED-nek, ez akkor fog világítani amikor a szivattyú bekapcsol, hogy megnyugtasson. Mostmár jusztis a ma vett kapcsolót fogom berakni a műszerpult oldalába a motor izzítás, START, stb kezelőszervek mellé. Lesz középen egy "Nulla" állása, két oldalt meg egy "Szivattyú Be." és egy "Szivattyú Aut." állása.
"J"-ért csak holnap megyek, még matat otthon és holnap amúgyis piacnap.