Úgy érzem befejeztem a téli felkészülést. A ponyvát már mutattam. Íme a tűzifa és a fáradt favágó és favágóné.
"V B" tanácsolta, hogy több kötelet rakjak ki, biztos ami biztos, lehetnek nagy szelek télen, nem árt egy pópótpótkötél. Bandira érdemes odafigyelni, a fedélzeti tengerésztapasztalata nagyobb az én hajóelektrikusimnál, szóval megfogadtam a tanácsát. Az uralkodó északnyugati irányba kikötöttem még Amapolát egy 12-es drótkötéllel, amit a"BB" ex tengerészbócmantól kaptam ajándékba, ő piombálta meg a Vizán minőségi módon a végére a gasszákat. (aki nem érti annak megpróbálom fordítani, bár ezek a szavak pontosan lefordíthatatlanok, ő fuxolta {kötélfonta} a végére a hurkokat)
Más. Talán mégis van remény. Részlet a http://kozoshullamhossz.hu/hirszolg/index.php?start=10 -ból.
"A vörösiszappal szennyezett területek akár újra termővé tehetőek – nyilatkozta a vörösiszap kezelés nemzetközi tekintélyű szakembere, Puskás Ferenc. A mellőzött szakértő szeretne bekapcsolódni a kárelhárító és kármegelőző munkába, de az illetékeseket napok óta nem lehet elérni.
Puskás Ferenc agrármérnök és Seres Mária, a Civil Mozgalom vezetője tartott sajtótájékoztatót a Mal Zrt. budapesti székháza előtt. Az esemény célja az volt, hogy felhívják az illetékesek és a közvélemény figyelmét arra, hogy van megoldás a jelenleg kezelhetetlennek tűnő helyzetre. Létezik olyan kipróbált technológia, ami hatékony és olcsó megoldást kínál a vörösiszappal elárasztott területek kezelésére és rehabilitációjára.
Puskás Ferenc évtizedekig ENSZ szakértőként tevékenykedett, és nemzetközi tekintélyt szerzett a vörös iszap kezelésének és ártalmatlanítási általa kifejlesztett technológiája révén.
. Évtizedeken keresztül a világ különböző pontjain – Indiában, Dél-Koreában és Jamaicában - kapott ilyen megbízásokat. Az elméleten túl a gyakorlati megvalósításban is részt vett a szakértő.
Puskás Ferenc tevékenységét a '90-es években idehaza is elismerték. 1997-ben megbízást kapott Ajka város önkormányzatától, hogy adjon technológiai javaslatot a vörös- és szürkeiszap tározók katasztrófa megelőzési működtetésére, környezetvédelmi rekultivációjára és táj rehabilitációjára. Az elkészült javaslatot az önkormányzat nem vette át és nem használta fel, pedig segítségével nagy valószínűséggel elkerülhető lett volna a mostani tragédia is. "
Nagy kérdés, hogy a szakértő vajh milyen pártszimpátiával gyanusítható, mert ha mondjuk a felesége unokahúgának a házmestere netán egy utcában lakott valaha Gyurcsán Ferenccel, a jelenlegi főnök zsigeri félelme "GY F"-től , illetve az alsóbb szintű döntéshozók feltétlen alkalmazkodókészsége (istenem a kommunizmus diszkrét bája) esélyt se ad rá, hogy szóhoz jusson...
További nagy kérdés, a tragédia miatt kinek a feje fog porba hullani. Mert valakit, valakiket biztos fel kell áldozni. Megjósolom az igazságszolgáltatás nem az igazi bűnösre, bűnösökre, aki, akik erkölcsileg felelősek, fog lesújtani. Volt szerencsém majd két évtizedet műszaki vezetőként, gépüzemvezetőként, igazgatóként dolgozni a kőkemény kapitalizmus keretei közt. Folyamatos a gazdasági vezetés részéről a legbrutálisabb nyomás a műszaki, karbantartási, és általában a biztonságot szolgáló, főleg a csak ritka esetben bekövetkező káresemények megelőzését célzó költségek minimalizálására. Miután a tulajdonost csak a pénzügyi eredmény érdekli, a mindenkori műszaki vezető folyamatosan kénytelen az üzemvitel folytathatósága érdekében szabálytalanságokat elkövetni, ha meg akarja tartani az állását és el akarja tartani a családját. Szinte csak a vakszerencse befolyásolja, ki az aki megússza és ki az aki megbukik. Nekem sikerült, de nem biztos, hogy az eszem miatt. Persze az ember megpróbálja védeni a bőrét, amennyire meri. Idézek egy beszélgetést a főnököm és köztem. Előzmény; a költségcsökkentések érdekében ki kell rugni embereket, ez felső parancs, kivédhetetlen. Színhely a Novotel-Budapest Kongresszusi Központ igazgatói irodája. A főnök kezdi:
- Úgy gondolom, teljesen felesleges, hogy éjszaka egy villanyszerelő bent legyen a házban. Csak alszik, nem csinál semmit.
-Ennek semmi akadálya. Mindössze egy dolgot kérek. Egy egészen kicsi papírra írd le nekem, hogy utasítassz, hogy egy embert küldjek el, mert feleslegesnek gondolod.
-Miért? Nem elég, ha szóban mondom?
-Kell nekem egy papír, ha majd a bíró megkérdezi, hogy miért döglött bent valaki a liftben, vagy a tűzben miért nem volt aki áramtalanítson. Ha ott a papír nem kell magyaráznom. Jobb így....
-A liftből kimenti a porta, vagy a biztonsági őr.
-Én tartottam az oktatást a felügyelővel a recepciósoknak. Volt olyan aki a liftgépház ajtaján nem mert belépni, mert félt a csattogó fékektől, süvítő kötelektől, zúgó motoroktól. Ezek fogják majd feltekerni kézzel a kabint szintbe állítva azt, meg kinyitni a vészkulccsal az ajtót??? Jó ha nem esnek be az aknába! Az IN-CAL-os meg minden nap más van éjjel szolgálatban, egyik nap itt másik nap a Népstadionban. Azt se tudja hol a ház eleje-vége. Ha egy amerikai matróna beszorul egy órára a liftbe, nem kell hogy ottpusztuljon, elég ha az ügyvédei beperelik a céget, hogy olyan klausztrofóbiát kapott, hogy ezentúl csak testőrökkel tud közlekedni, perköltség+kártérítés egy szállodai villanyszerelő száz évi bére. Kell ez nekünk?
Szerencsém volt. És nagyon okos főnököm. A téma soha többé nem került elő. Maradt a villanyszerelő. Szakács lett kirúgva.
A vörösiszap ülepítő jó pár évtizede ott állt anélkül, hogy kidőlt volna az oldala. Vajh ha valaki nekiállt volna kuvikolni, hogy pártucat milliócskáért erősítsék meg az oldalát, mert hátha kiszakad, mekkorát rúgtak volna a seggébe? A mindenek felett álló pénzügyi szigor addig karcsúsítja a tartóoszlopokat, amíg valamelyik kidől. Ha megtörtént a baj, szigorítanak a jogszabályokon, de csak ha megtörtént! A Titanic kellett ahhoz, hogy ne spóroljanak a mentőcsónakokkal és a BP texasi olajszennyezése, hogy előbb utóbb megszigorítsák a tengeri olajfúrás műszaki előírásait. A kapitalizmus így működik. Még "odaát" is. Nemhogy itt, "vadkeleten".