Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.10.13. 20:39 :: A Tengerész

Nagyon igyekszem kihasználni ezt a pár kellemes napot, mielőtt ránkesik a tél. Elugrottam a boltba anyagért és ma egész nap ponyvákat hegesztettem. Körbeértem az anyaggal, a hátsó front új lebernyegébe még egy ablakot is tettem, hogy kilássak hátra. Mivel ilyen luxusholmim, mint axiométer nincs és nem is lesz a hajón, amikor hátrafelé kinézek azt is  látom hogy áll a kormány. Holnap reményeim szerint minden rögzítéssel megleszek, többet nem tud bejönni se hó, se eső a "verandára". Igy itt a cockpitban le tudjuk venni a sáros bakancsot, gumicsizmát, esőkabátot, meg lehet szárítani az esernyőt, szóval a koszolás, vizezés a szalonban, hálóban jelentősen csökkenni fog.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr582369570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.10.13. 22:18:30

Ma meglátogattam J-t és Tengerészt Amapolán. Meg akartam nézni, hogyan kötötték át a pontont és mi módon készülnek a télre.
Hihetetlen nyugalom és békesség fogadott a csodálatos őszi napsütésben. J ebédet főzött, Vili ponyvát hegesztett. Nem sietnek, nem kapkodnak, nem hajtja őket határidő, nem gyilkolják magukat az urbanizációs mókuskerékkel. Felvették a természet ritmusát, és maximálisan alkalmazkodtak hozzá.
Nagyon is megérdemlik ezt az idillikus életformát, bőven megdolgoztak érte.

És azt, hogy mindezt napi szinten megosztják velünk, olvasókkal, az külön öröm számomra. Köszönöm.

Szép napot! Jó egészséget!
Sün

phaidros 2010.10.14. 11:32:32

@Sün77: hát igen, ez az ami nekünk még sokáig nem lesz meg ha meglesz egyáltalán.
Nekem ebben az egészben nem is a hajó a lényeg, amiért olvasom...

Mihalik Péter 2010.10.14. 12:40:34

@phaidros: Határozottan egyet értek! Ha belegondolok, hogy a szárazföld és vizek aránya Földön 1 a 3 hoz (kb), akkor ha az emberiség a vízre költözne, szerintem egy jó darabig béke és nyugalom lenne, a szárazföld csak termelésre szolgálna, nem képezné területi viták alapját. Mikor az ember egyedül van a vizen egy hajóban, elgondolkozik a hatalmas felület láttán saját kicsinységén és felméri mindennapi problémájának súlyát és bele is tud gondolni, hogy mennyire parányi dolgokból csinál magának elefántnyi problémát. Ez kiváló lehetőség a meditálásra, önnevelésre, kb,. olyan, mint csillagos éjjel az eget kémlelni és viszonytani a látvány hatalmasságát a mi kis ügyeinkhez. Eltörpülnek anyagi igényeink, erősödik a szabadság-vágyunk, az "odamegyek, ahova akarok" és nem zavarok senkit, de egyre jobban ragaszkodok ahhoz, akivel vagyok és ahhoz a technikához amiben ülök, jelen esetben ahhoz amit magam alkottam.Csodálatos kreatív világ ez...

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2010.10.15. 19:34:37

Bocsi, egy kis szakmai érdeklődés: hol lehet kamionponyvát kapni, és mennyiért? Mert a hajómra nekem is kellene csinálni egy takarót, a Metrós "vízálló ponyva" secperc alatt szétmegy:(( És ilyen nagyfrekis hegesztő merre leledzhet?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.15. 20:04:12

@sanyi65: sarolta-bellon.internettudakozo.hu/main.html
A volt Csepel Művek főbejáratán bemész, azt hiszem 2-es kapu, ez az ami szemben van a buszpályaudvarral, bent a kaputól kb 3. sarok STOP táblánál balra fordulsz (balra postahivatal van a sarkon) és kb 300m a jobb oldlon. Minden van ami kell, ponyva, ablakanyag kellékek. Hegesztésben nem tudok segíteni én is "kegyelemgépen" dolgozom, oda nem tudlak beprotezsálni. Amúgy a profi ponyvázók hőlégfúvóval hegesztik, ami szintén nagyon jó, persze nem a barkács, hanem a nagyteljesítményű, automata előtolásos, de én ehhez jutottam hozzá.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.15. 20:06:05

@sanyi65: Ja és vastagságtól függően 1000Ft körül van négyzetmétere.
süti beállítások módosítása