Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.10.09. 20:16 :: A Tengerész

Messziről futok neki a tegnapnak, nem is lesz benne hajózás, akit nem érdekel más nyugogtan "ugorgyon". Öt éve vagyok lassacskán nyugdíjban és amint letelt az utolsó munkanapom tervszerűen elkezdtem megváltoztatni az életemet. Első nap letettem a karórámat a fürdőszobában a mosdó pult szélére és soha többé nem vettem fel. Kétszer költöztem azóta, fogalmam sincs hova lett, mert egyéltalán nem érdekel mennyi az idő, soha nem megyek "időre", az életritmusom leginkább a rádió műsoraihoz igazodik, pl, azért ebédelek pontosan 13:04-kor, mert akkor kezdődik a Kossuth rádió irodalmi műsora amit  mindíg meghallgatok, utána alszom és szinte pontban 3 órakor ébredek. Amikor sötétedik abbahagyom a munkát, amikor felébredek elkezdem. Ha mégis valami miatt kiváncsi vagyok mennyi az idő, ránézek a telefonomra, ami viszont mindíg kéznél van. Szóval nagyon jól elvagyok óra nélkül, és főleg amit az óra jelent, időpontok, határidők, időre indulások és érkezések nélkül. Pár napja felhívott "B" aki amúgy lótifuti funkciót is ellát Dr Bálint György, mindnyájunk "Bálintgazdája" mellett. ( http://www.balintgazda.hu/ )  Arra kért, hogy helyettesítsem egy alkalomra, amikor is egy vidéki előadására sofíroznia kelene Gyuri bácsit, aki ugyan remek sofőr (73 éve kezdett autózni), de 91. életévében jár (Isten éltesse sokáig) és nem szívesen vezet többszáz kilométert egyhuzamban egyedül. Alapjábavéve nem vagyok egy kertész tipus ("J", na ő az!), bár pl Balatonon az első perctől építettem komposztálót, Amapola mellett évekig termesztettem paradicsomot, de érdekelnek a növények, mint a természet csodái. Miután nem kell a napi megélhetés érdekében minden fillért levadássszak, megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy mindenféle ellenszolgáltatás nélkül segítsek annak, akit erre érdemesnek tartok. Aztonkívül nagy tisztelője vagyok mindenkinek, aki mesterfokon űz bármely szakmát, így örömmel tettem eleget, hogy az örökvidám, huncutkásan mosolygó tudós embert közelebbről is megismerjem. Szóval elvállaltam, hogy a saját autójával elviszem  "Bálintgazdát" Nagyhegyesre és az előadás végeztével hazahozom. A délelőttöt, miután nem akartam nagyobb munkába bonyolódni a "M Gy" könyvének lektorálásával töltöttem, délután 2-re igértem, hogy jelentkezem "B Gy" háza előtt. Nos itt jön a hibapont. Miután öt éve nem kellett szinte soha sehova pontos időre mennem, de ha kellett is, miután vagy robogóval, vagy kerékpárral közlekedek szinte percre ki tudtam számolni az érkezést. Most "B" rábeszélt az autózásra, én meg elfogadtam. Megnéztem a GPS navigátoron, "B Gy" háza  11,4km-re van Amapolától, na mondom ezt fél óra alatt bringával is könnyedén megteszem (bár tettem volna!!), autóval is elég lesz a fél óra. NEM VOLT ELÉG. Most itt közbeszúrok még valamit. Betegesen kényes vagyok a pontosságra. Egész életemben úgy működtem, mint egy időgép. Életemben egyszer késtem fél órát, vagy valamivel többet is talán, de egyrészt utáltam azt akivel találkoznom kellett, másrészt teljesen kiment a fejemből, hogy oda kell menjek, szóval nem elkéstem, hanem elfelejtettem elmenni, csak telefonhívásra esett le a tantusz. Most jött el a második!  50 percig tartott a 11,4km!!!! Állt a forgalom a Könyves Kálmán körúton, a Kerepesin, és a Veress Péteren! További hülyeségem, hogy nem írtam be a telefonomba "B Gy" telefonszámát, tehát még oda se tudtam szólni illendően megnyugtatni. "B"- meg nem vette fel az övét, pedig egyfolytában hívtam, hogy megkérdezzem, merthogy éppen dolgozott. Elképzeltem "B Gy"-t amint vár egy teljesen ismeretlen emberre, aki nem jelentkezik. Na amikor odaértem már az utcán várt, a Gyuribácsis huncut mosolynak nyoma se volt az arcán, szemei szikráztak és csak ennyit szólt: "Parkoljon le és szálljon be!! Már épp indulni akartam!!" Hát ez volt az "antrém" . Nem részletezem a mentegetőzésemet, mert minden mentegetőzés szánalmas. Szégyenemben ráadásul az amúgy rám talán jellemző "slágfertigségem" is cserbenhagyott tán, azt hiszem nagyjából csak makogtam. Annyira megviselt a szégyen, hogy ez pont velem történt meg, hogy még késő este, amikor hazatértem és Juditka faggatott, hogy mi,'s hogy volt, egyszerűen nem volt kedvem beszámolni a nap eseményeiről, ő is akkor fogja megtudni, ha elolvassa e sorokat. Pedig " B Gy " nem volt képes sokáig haragudni. Néhány kilométer után már barátságosan társalogtunk, pótolta a kézfogást, ettől kezdve tegeződtünk, később átvettem a vezetést és este, miután hazaértünk barátként váltunk el. Mesélt nekem az életéről, munkájáról, én meg neki az enyémről és persze a hajóról. Nem csalódtam a róla alkotott képben, miután személyesen is megismertem. Az, hogy hosszú és hányattatásoktól sem mentes élete során sikerült megőriznie ezt a derűt, vicsorgásteli korunkban a legnagyobb ritkaságnak számít, így különösen tiszteletreméltó. Kitüntetéssel végezte el a mezőgazdasági főiskolát, utána (mező)gazdálkodott. 27 éves  volt, amikor 3 órát kapott, hogy összecsomagoljon és családostul eltakarodjon ősei birtokáról. Csak sok év után kapott végzettségének megfelelő segédagronómusi munkát egy állami gazdaságban, ahol kezdetben a parasztok gyanakodva néztek rá, kit rakott vajh a mindenható "Párt" a nyakukba. Amikor azonban a frissen sarjadó vetésre a kocsis azt mondta (beugrató kérdés a "nadrágos embernek")

-Gyönyörű ez a búza ugye?

(nem könyű a néhánycentis növénykezdeményre megmondani valójában micsoda)

-Gyönyörű, de nem búza, hanem őszi árpa!

A kocsis megemelte a kalapját..

-No akkor maga a mi emberünk...

Szóval örülök, hogy Gyuri bátyám már nem haragszik rám, bár nekem kell még kis idő, hogy megbékéljek magammal.

Ma a téli felkészülés jegyében kihasználtuk a gyönyörű időt és nekiálltunk a cockpit, valamint a hátsó felépítmény tetejét takaró ponyvaelemeket kegészíteni. Babramunka ez, de majd ha sivalkodik a téli szél, esővel, hóval teszi próbára az elmúlt tél tapasztalatai alapján tökéletesített munkánkat jóleső érzés lesz kacagni a próbálkozásain. Délutáni sétánk végén megint hazahoztunk egy kihajított raklapot, újabb, legalább kétnapi tüzelővel gyarapodott a készletünk, holnap felaprítom.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr132358735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2010.10.09. 23:23:08

HAt igen ez eleg nehezen emesztheto. En is eppen ilyen betegessen pontos vagyok. VAn itt egy baratom aki viszont notorius elkeso. A felesege 17.30-kor erkezett a rep terre otthonrol es O 7. 30 ra ment erte. NA volt pofavagas. Ki is irtam a muhelyajtajara: xy keses es mukoszorus. Ollok kesek- de nem sokat-. VAloszinu azert tul fogod elni, es remelem talatal egy UJ baratot is. HA ez vigasztal egy kicsit !

beho 2010.10.10. 01:03:52

Kb négyszer álltam a parton azon gondolkozva: kell-e nekünk találkozni. (egyszer épp akkor ugrottál át a meg sem álló Bagóra mikor én odaértem)
Ha összehozott volna minket a sors (vagy a Sors), és tudatosult volna Benned, hogy én is a XVI. kerületben lakom, talán akkor én vihettem volna Bálint Györgyöt Nagyhegyesre.

A sok volna helyett van a valóság: sem Tengerészt, sem Bálint Györgyöt nem ismerem személyesen.

temtom 2010.10.10. 15:48:18

Átérzem a helyzetet. Szintén utálok késni. (ezért aztán mindenhol ott is vagyok negyed vagy fél órával korábban)
Érdekes, hogy más késése viszont nem bosszant. Bárkire szívesen várok. Ha érdemes. :)
süti beállítások módosítása