Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2010.08.06. 08:57 :: A Tengerész

 Mindenféléket kellene csináljak a gépházban, meg itt van a nyakamon a félbehagyott klotyó is, de a fuxba kéne kiszaladgáljak sikítózni, hegeszteni a vasakat és pillanatnyilag vihar van odakint, dörög, villámlik, esik az eső, hát blogolok. Deni egy beszari alak, amint megdördül az ég odabújik hozzám, el kellett húzni a legyektől szúnyogoktól védő függönyt az ajtóból és ezt a pozíciót vette fel, időnként feláll és nagyon be akar jönni, most pl. az egyik kezemmel símogatom, de amikor a két "emmmet" írtam becsapott egy nagy villám a közelbe, hopp már be is ugrott a szalonba és lelapult a gáztűzhely elé "J" lábaihoz, de a fúrólyukba is bebújna annyira kétségbe van esve, keres valmi általa biztonságosnak vélt odut (hiába mondom neki, hogy nyugi, ez a hajó egy Faraday kalicka), talált egy kis helyet az asztal és a kályha közt, oda bedugta az orrát és ott retteg. Most kijött és a gépházzal szemez, ettől eltanácsoltam, benézett a headbe, visszajött és befeküdt a lábamra a térképaszal alá, a két térdem közé dugta a fejét, reméltem, hogy talán itt megnyugszik kicsit, de minden dörgésre (mondjuk jó nagyokat szól az ég, pont felettünk van a vihar) megremeg, most megint kiment a headbe, aztán visszajött szóval mozgalmas az élet egy kutyával.

Volt egy komment amire válaszoltam ugyan, de  a választ itt is idézem, mert  fontos a jelenlegi látszatra talán pipogya piszmogásomra (hú ez itt csapott le tőlünk pár méterre), merthogy mindenki azért nyaggat, mikor megyek már itt össze-vissza a hajóval, szóval ezt válaszoltam:

@whale: Mondjuk ezért jó ez a 2,4-es a Merci szívó diesel motor. Kevés üzembiztosabb van nála. Az aggodalmam a saját fejlesztéseim miatt van, hisz most lesz elöször kipróbálva. A meghajtás, a hűtés-fűtés-melegvízellátás a motor hűtővizével, a rengeteg ezzel kapcsolatos flexibilis gumicső, a töménytelen vezeték ami a gépházban megy a Zetor traktor gumibakokon álló remegő motor körül. Elég egy leeső akkusaru, egy kidörzsölődő vezeték és nagy baj(tűz) is lehet. Ha lejön egy cső és a 250 liter fagyálló hűtőfolyadék bemegy a bilgébe...Szóval ilyesmiktől tartok, ezért a maximális előkészület. Az, hogy valahol leáll még a legkisebb baj, mert ledobok egy horgonyt aztán vagy megszerelem ott, vagy valahogy hazajövök (nem fogok elsőre messzebb elkóricálni egy kilométernél).
 
Pl. ahogy írtam, valamit ki kell eszelnem az akkusaruk biztosítására. Tudom, hogy még soha nem esett le egyetlen jól meghúzott saru se az autóakkukról, de ha nálam mondjuk mégis leesik az egyik pozitív saru a testre (hova máshova, vasból van a hajó), akkor a másik, vele paralell kötött akkunak az kapocszárlat. Szóval mielőtt elkezdek motort járatni, az összes, akár hajánál fogva előrángatott hibaelképzelést, lehetőséget ki akarom küszöbölni. Félek na! És ez, ha tekintetbe vesszük, hogy hat éves munkámról van szó talán nem túlzás részemről. Szóval mindazon türelmetleneket, akik már az új, mozgó hajóval szerzett élményeimre kíváncsiak, kérem nézzék el nekem ezt a még pár napos, vagy akár pár hetes előkészületekkel töltött késlekedést.
 
Most este fél nyolc van, az egész nap ilyen bizonytalan időjárásban telt, délelőtt akkora eső volt, hogy dolgom lett volna odakint (a Bagóról "B" telefonált, hogy eltörtek bizonyos tengelykapcsoló csavarjai, esztergáltassak helyettük újakat, amiket majd 17-én ha megyek segíteni hazahozni a hajót leviszek magammal, nehogy ottmaradjunk valahol, mert az utsó tartalékokat használta fel), de a HÉV hídja alatt akkora víz állt meg, hogy nem tudtam a túloldalra átautózni.Bánatomban bevettem magam a klotyóba és elkezdtem a vízöblítő rendszert átalakítani külső szivattyúsra. Ha már itt tartottam kitaláltam, hogy lesz egy "tengervízcsap" is ott, ha valami alantas célra, lemosni, kimosni, öblögetni kell valamit, amihez jó a külső víz, ne kelljen kintről vödrözni, vagy az értékes "édesvizet" használni.
"J" ma otthon volt piacozni, meg elhozta a postáról a mágneskapcsolót amit a Borbényi Laci küldött a kalocsabontóból, amikor a nagy eső és viharos szél elől behúzódott egy helyen az eresz alá, őt, meg egy kismamát babakocsistól tetőtől talpig beborított egy hatalmas tócsa vizével egy barom száguldó autós. Hopp, megint dörög az ég, megjelent a kutya. Na csak pár pillanatig tartott a mennyasszonypóz, a következő dörgésnél már csont nélkül vette a három lépcsőt és bent kuksol a térképasztal alatt a lábamnál.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr532202854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2010.08.07. 07:58:49

Tessék csak befejezni mindent tutira, fő a biztonság.
Meg néha a bableves ;o)
Nem az olvasók örömére épül Amapola, vagy mi!

P.s: Ja, és édes pofa ez a blöki :o)
süti beállítások módosítása