Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.05.20. 23:19 :: A Tengerész

NEM FOLYIK! (remélem később se fog) Melegedett némiképp az idő, de fenékfestésről szó se lehet, mert időnként szemerkél az eső. A hajóműhely és a gépház közt ingáztam, kitaláltam és 80%-ban meg is csináltam a tengelygenerátor felerősítő szerkezetét. Nem szívesen mondom ezt, de kérek mindenkit, hogy a hajó vízretételéig mellőzze a látogatást. Valahogy úgy alakul mostanában, hogy egy-két-három látogató minden nap beesik. Mindíg szívesen leállok beszélgetni velük, mert örülök az érdeklődőknek, de egy hónap múlva vízre megy a hajó és ha napi egy-két-három órát elbeszélgetek, egyszerűen nem leszek kész a legszükségesebbekkel se, ami a hajó levizsgáztatásához minimálisan kell. Kihagyom már az ebéd utáni alvást is, sőt hajlamos vagyok az ebédet is kihagyni, már szédelgek az éhségtől, amikor eszembe jut a nagy hajtásban, valójában mi is a bajom. Szóval elnézést mindenkitől aki most jönne, halasszuk későbbre, de ha netán mégis jönne valaki kíváncsiskodni, kérem nézze el, hogy most nem vagyok a szokásos joviális kedves ráérős beszélgető partner, hanem látogatás közben is dolgozni fogok. Nagy a nyomás rajtam és egyáltalán nem vagyok ilyenkor társalgós. Máskor szívesen hallgattam mások történeteit, de most, miközben valaki beszél hozzám, folyamatosan a saját dolgaim járnak az eszemben, és csak bólogatok, mint Galamb a Troppauer Hümér verseit hallgatva. Bocs, de le kellett írjam, mert ez az igazság. Feszült vagyok az időjárás, a nyárfavirágzás miatt, kellene 10-12 szép nap eső és szél nélkül, hogy felkenjem a fenékre az alapozót és a 3-4 réteg algagátlót, felrakjam az anódokat, megerősítsem hegesztett elemekkel a kormány sarkantyúját, felrakjam a csigát. Aztán fel kell szereljem legalább ideiglenesen a navigációs lámpákat. Meg kell csináljam a motor starter akku bölcsőjét, befejeznem az egy éve  félbehagyott légszűrőházat. Kell vegyek kikötőköteleket, csináljak puffereket, hogy minden rendben legyen a vízretételhez. Felszerelni a horgonycsőrlőt, berakni minden műszert, kezelőszervet a pultba. Rácsot a felülvilágítóra, solarokat a felépítmény tetejére, napkollektort ugyanoda. Mindezt egy hónap alatt....:-((

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr142019492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beho 2010.05.21. 07:23:48

Jó, hogy ezt leírtad, szivesen meglátogattalak volna de féltem a tolakodástól, feltartástól. Egyszer már láttam nélküled a hajót kívülről, most majd veled fogom látni messziről.

Majd a vízretételt szabad-e nézni tisztes távolból?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.21. 20:56:39

@beho: Bocs, mindjárt megírok mindent pontosan.
süti beállítások módosítása