Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2010.05.18. 07:58 :: A Tengerész

Naná, hogy esett az eső amikor felkeltem. Le is ültem a gép elé megválaszolni a maileket. DE! Most elállt, sőt, mintha a nap is tápászkodna! Hagyom, hogy "J" akit felvert a szomszédasszony csengetése hétkor reggelivel kényeztessen, aztán suhanok Amapolára.

Ez amúgy egy sajnosság. Jolika a szomszédasszony, idős, egyedül él és még rákos is, most azt panaszolta, hogy tegnap bekéredzkedett hozzá két ember, hogy megnéznék,  rendben van e a víz, mert az utcában csőtörés volt, és amíg a vizet folyattatták vele a konyhában, ellopták a pénzét a szekrényből. Vígasztaltam, hogy annak örüljön, hogy akkor nem vette észre miben sántikálnak, mert tán még le is ütötték volna. Most várja a rendőröket, persze eredménye nem lesz a dolognak, nem kapnak el senkit, de ha elkapják is, a pénzére keresztet vethet, csak járhat a bíróságra tanuskodni, ha mer, mert a hozzátartozók még meg is fenyegethetik. Ja kérem ez a vadkelet! Felajánlottam, hogy adok pénzt ha kell, de nem kért. Korábban "J"-nél is próbálkozott valaki egy áramspórolós átszerződős dumával, de elhúzott, amikor Juditka nem engedte be a lakásba, viszont elkezdte kérdezni a részletekről.

Most nézek ki az ablakon, naná, hogy megint esik. (már úgy beszélek mint a Rainman) Amúgy szörnyű ez a sok aranyatérő májusi eső, nézem a híradókat, kicsiny patakok ezrek hajlékát mossák el folyóvá duzzadva olyan falvakban, ahol még soha nem láttak árvizet. Sajnos mindenki nem költözhet hajóra. A sok méregzöld Dunakörös, Védegyletes, aki kígyót békát kiabál folyamatosan a vízügyes lobbira kormányokon átívelve faragva minimumra annak tekintélyét és persze költségvetési pénzeit (látom napmintnap, hisz a KDVI telepén épül a hajó, hogy gatyásodik rohad le mindenük) most persze kussol. Illés Zoli is mivel kezdte a hivatalát, még a beiktatása előtt?? "Nem lesz vízlépcső!" Folytatódik a dilettánsok uralma. Közben a szlovákok nyomulnak vasúton, vizen, lásd Záhony kiiktatása, Komárom szlovák hajógyár és javító. Orbán folytatja elődje hülyeségét.

Most értem haza a hajóról. Esik és orkán erősségű a szél. Felraktam a harmadik réteg Trinát fehéret a cockpitban a falakra és a következő Katepoxot a padlóra. Nem mondom, hogy minőségi, mert a szél befújja a ponyva alá a még éretlen, leszakított borsnagyságú nyárfaterméseket, amik mindenbe beleragadnak, kézzel kell kipiszkáljam munka közben a festékből, ecsetről ami ráragad, elképzelhető milyen a festés (és a kezem). A padlóra négy réteget is rárakok a szürke Epodurból és a fekete Katepoxból, mert itt nagy a koptatás a koncentrált  járkálástól és így látni fogom a szinváltásból, hol tart a kopás. Első nekifutásban koppantam a Sikaflexszel, mert amit keresek az FC 11-est, nem adnak csak egész kartonnal. Igazából hajóra a 290 DC-t ajánlja a cég, de nekem meggyőződésem, hogy nincs akkora különbség minőségben a kettő közt, mint ami az árban van (duplája). Sőt, lehet, hogy ugyanaz a kettő, csak ugye "jachtosoknak" minden drágább, mint a tetőfedőknek, falburkolóknak. Pedig kaptam kölcsön príma pneumatikus kinyomót a szalámis kiszerelésű Sikához, köszönet Gábornak.

Mai ajánlatom http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1622

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr732011953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.05.18. 14:35:21

Nem szeretek politizálni. DE ami itt megy az szánalmas. Itt van a Duna Tisza Balaton és csak azt nézzük hogy megy tönkre az egész ki kéne használni azt a kevés természeti adottságot amit teremtetek nekünk de nem. Ez miatt volt egy pár veszekedésem de nem értették meg hogy mit kéne tenni. Nem adó emelést kellet volna csinálni munka helyeket teremteni. A magyar cégeket nem eladni külföldi kézre hanem megtartani és gazdaságilag jobban állnánk TALÁN!

whale 2010.05.18. 18:32:03

Igazad van sajnos. Beleástam magam ebbe a vízlépcső témába egy kicsit és tényleg meg kellene csinálnunk, sőt! A főváros alá is kellene még legalább egy a határig, hogy a Duna-Tisza közének vízellátása is megoldott legyen. Ez egyben lehetne egy olyan állami nagyberuházás is, ami egy kicsit felpörgetné a gazdaságot...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.18. 19:04:52

@whale: Sajnos ez a "hajó" már elment. Beleöltünk rengeteg milliárdot az építésbe, majd a bontásba. A pillanatnyi pénzügyi helyzete az országnak egy sufni építését se nagyon teszi lehetővé. Most belekötünk még a szlovákokba, ezzel minden további együttműködést még jobban megnehezítve. Egyszerűen azt az érzést erősítjük meg európa fejlettebb felében, hogy megbízhatatlan, erőszakos, tudatlan, koszos nemzet vagyunk, ahol nincs európával egyeztetett nemzetstratégia, csak önző, önfejű,felfújt hólyagok a nemzetvezetőink, akik a saját hatalmuk megszerzésén és megőrzési stratégiák kidolgozásán kívül nem törődnek semmivel. És nem járnak messze az igazságtól, ha ezt gondolják. Pláne ha eljönnek megnézni a fővárost.

Kis ember 2010.05.19. 13:39:03

"hogy megbízhatatlan, erőszakos, tudatlan, koszos nemzet vagyunk"

Azok vagyunk. Pont, mint a korulottunk levo orszagok. Semmiben sem kulonbozunk toluk, ha tavolabb mesz 1000 km-t, pontosan latni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.19. 22:47:21

@Kis ember: Hát nagyon nem értek egyet. Egyetlen fővárost se láttam Európában, ahol annyi szemét, kutyaszar lenne mint Budapesten. Ahogy átautózom az osztrák határon eltünnek a mutogatós vicsorgós, dudálós autóstársak. Talán a zebrán ugyanolyanok mint nálunk? Ehhez te jobban értessz, de én nem hiszem.
süti beállítások módosítása