Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.01.28. 04:38 :: A Tengerész

Mindíg ez van, ha nagyon elfáradok, korán lefekszem, de mert legfeljebb hat óra alatt kialszom magam, most is fél négykor már felébredtem. Már mennék a hajóra, de a BKV csak hatkor kezd gondolom. Azt írja itt az egyik komment, hogy "Miért nem Máltán jegyezteti be a hajót?" Hát kedves  JoeHorseDick ennek több oka is van. 1.Nem tudom miért pont Málta lenne a jó, hiszen ha csak el akarnék menekülni az adó elől a legtöbb idegen ország alkalmas lehetne, de... 2.Az adótörvény szerint a tulajdonos számít, tehát ha máshol van bejegyezve a hajó, de magyar a gazda, akkor is fizetni köteles. Más kérdés persze, hogy el lehet titkolni, de jó lenne már egyszer betartani a törvényeket mindenben. Hogy vége legyen az "ők ezt találták ki, de mi jól kitaláljuk, hogy mégsem úgy lesz" ezerkétszáz éve tartó magyar átoknak. 3. Nekem aki nem legújabbkori hobbimagyar vagyok, fontos, hogy "megmutassam a lobogót". Ami nem egyszerűen egy szines textildarab, hanem a hazám jelképe. Hogy a hajómat aki meglátja és megtudja, hogy én építettem, netán azt mondja magában, hogy "hm, ... magyar létére...?" Merthogy a "magyar" a tőlünk nyugatra élők legtöbbjének, ellentétben az itthon egyre nagyobb tömegekben gyökeret verő "mi vagyunk a világ legtehetségesebb népe, csak mindíg valaki elnyom" (és még van is benne igazság)romantikus nemzettudattal szemben, a lenézett keleti, pláne balkáni, másodrendű, leginkább csak a simlizéshez értő, dörzsölt emberfajtát jelenti. Nem bújok álarc mögé, ha van is nicknevem (ezt se én adtam magamnak, az első hajóm után rámragasztották) két kattintás után mindenki megtudhatja minden adatomat, ahogy a véleményemet, a nemzeti hovatartozásomat se titkolom, vagy változtatom pillanatnyi érdekeimnek megfelelően.

Este lett, vacsora után vagyok. Ezen a télen még nem fáztam annyira, mint ma reggel, amikor a hajóra gyalogoltam a Kvassay hídon. Pedig enyhülésre számítottam, merthogy hóesést jelzett a rádió és délelőtt meg is indult, de ehelyett volt legalább minusz tíz fok és beretválta a képemet a szél. Mivel a padlódeszákkal jövök-megyek a műhely és a hajó közt (helyszinen próbálni, műhelyben méretet igazítani, ismét próbálni, mégy egy kicsit igazítani) a hóban caplatva, folyamatos a küzdelmem a latyakkal, amit a leggondosabb lábtörlés ellenére is folyamatosan behordok a szalonba. A már méretre igazított deszkákat a helyükre illesztve lefedem a korábbi, kidobott ajtólapokból szabott 2005-től mindezidáig szolgáló ideiglenes padlódeszkákkal, hogy ne sérüljenek, koszolódjanak, különösen, hogy még nincsenek lelakkozva. A lakkozást majd a cockpitban végzem, ha kitavaszodik és melegebb lesz, hogy a kétkomponenses parkettlakk megkössön, merthogy ezt a munkát  a  műhelyben a hideg miatt, a fűtött szalonban meg helyhiány miatt nem tudom most végezni. Nem tudom eléggé hangsúlyozni mennyire elegem van már a télből! Nagyon szeretném már az utolsó beltéri famunkát a bejárati ajtószárnyak belső, hőszigetelést takaró  faburkolatát, meg a tolótető belső burkolatát megcsinálni, de ehhez hosszasan nyitva kellene tartani az ajtókat, ami ilyen hidegben szóba se jöhet. Ha kész leszek a padlódeszkák méretre igazításával és helyre illesztésével, megpróbálom minden alkatrészüket nagy pontossággal előregyártani és ha megenyhül az idő egy gyors munkafolyamattal felszerelni. Ezután már csak apró belső munkák lesznek, persze elég sok apró és ugye sok kicsi sokra megy, de akár azt is mondhatom, a szalon már vízretételkész .

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr101708193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása