Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2009.12.28. 20:25 :: A Tengerész

 Ma kilátogattunk a hajóra. Elöször nem vettem észre semmit. "J" vette észre a nagyobbik bajt. Aztán a kisebbet is. Leírom mert tanulhat a káromból aki ezért olvassa ezt a hajónaplót. Előbb a kisebbet mesélem. Beindítottam az édesvíz szivattyút, hogy tudjunk kezet mosni. Épp csak elkezdett morogni amikor kis feleségem felkiálltott, "folyik a víz a szekrényből"! Elöször a ruhásszekrényre pillantottam, mégis szétfagyott megint ez az átok szivattyú? Hát hiába állítottam mellé a hősugárzót? De nem. Most a mosogató alatti szekrényajtó alól folyt a víz. Elöször azt gondoltam, valami ott fagyott szét, de aztán megláttam, hogy a szivattyú bekapcsolásakor jelentkező nyomás lelökte az AWAB bilincses csatlakozást a cirkuláció golyóscsapjának csőtoldatáról. Mi történhetett? Később megláttam, hogy a head mosdó alatti golyóscsapnál is pontosan ugyanez történt. Egy közös van bennük, hogy itt síma rézcsöveket forrasztottam be a golyóscsapok végeibe, erre szorítottam rá a műanyag tömlőket. Nos nem tudok másra gondolni, mint arra, hogy a hosszabb távollétemben mínusz valahány fokra lehült hajóbelsőben elridegedtek a PVC alapú tömlők és ez valahogy megváltoztatta a tapadásukat a síma csővégeken. Lehet, hogy mivel tele voltak vízzel, a megfagyáskor a jégdugó táguláskor egyszerűen letólta a csöveket. Mindenütt máshol a bordás VIEGA idomokra bilincseltem rá a tömlőket, ott nem volt semmi gond. Mondjuk a baj nem nagy, sőt jobb ha most jönnek ki a hibák. Ki kell cseréljem a síma csővégeket bordásra. A kevés kiömlött vizet felszivacsoltam, a bútor mindenütt színfa, befűtöttem, holnapra kiszárad, sehol nincs a hajón forgácslap, aminek a beázás  halál. Na ez volt a kisebbik baj. De  "J" sasszeme fedezte fel a nagyobbik bajt is, ami többnapos munkám tönkremenését jelentette. Az összes, az utóbbi napokban fáradságos munkával felragasztott furnérozás felhullámosodott! Értetlenül álltam a jelenség előtt. Ugyanúgy készítettem, mint évekkel ezelőtt a korábbiakat, amikkel semmi gond nem volt mindezidáig.  Eltekintve attól, hogy többnapi munkám veszett kárba, a hiba nemcsak, hogy kijavíthatatlan, de a több négyzetméternyi felületről már nem lehet nyomtalanul eltávolítani a furnérozáshoz használt ragasztó nyomait, (tehát már nem hagyhatom natúrfehérben, ahogy eredetileg kinéztek) arról nem is beszéve, hogy a drága pénzért vett mahagóni furnért rettenetes munkával kell majd eltávolítani ismét csak napok alatt, négyzetcentiméterenként levakarva. De mitől lett hullámos?! Töprengés közben ránéztem a falon lógó higrométerre. 85% a fűtetlen szalonban a levegőnedvesség. Nos ez a baj. Amikor felragasztottam a furnérlemezeket, 30% körül járt, merthogy rendesen befűtöttem. Ahogy nőtt a fűtetlen hideg napok alatt a levegő páratartalma, úgy szívta be a nedvességet a vékony furnér, megduzzadt, felhullámosodott. Korábban állandó volt a hőmérséklet és a páratartalom, amire meg megnőtt, vagy lecsökkent, már hetek, tán hónapok óta rajta volt a sok lakkréteg a burkolaton, nem tudott nedvességet beszívni. Hiába fűtöttem most be, tán valamennyire kisimulnak, de ami ragasztó egyszer elengedett, az többet nem ragad vissza. Szóval azért írtam le ilyen részletesen, hogy ha valaki a nyomdokaimba lépne, erre nagyon vigyázzon. Most terveket szövök, mit csináljak. Vannak elképzelésem, a káromkodáson hamar túllendültem.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr821629144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PAlcso 2009.12.31. 13:01:00

Üdvözlöm!

A hullámos furnéron lehet segíteni úgy, hogy kicsit megvágjuk(ha nagyon megdagadt kicsit kivágunk belőle), és nyomunk alá ragasztót. Több szekrényt javítottam már így. Kicsit macerás de inkább mint eldobni az egészet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2009.12.31. 13:11:12

@PAlcso: Köszönöm. Meg fogom próbálni....
süti beállítások módosítása