Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2009.11.13. 23:34 :: A Tengerész

Néhány tanács, trükk azoknak, akik egyedül húzkodnak be kábeleket, vezetékeket ahogy én is tegnap, tegnapelőtt. A fő gond az, hogy nem tud az ember mindkét végén lenni a védőcsőnek, nyomvonalnak, és egyszerre húzni az egyik végén, a másikon meg igazgatni, gubancolni. Én azt csinálom, hogy egy gumikötelet (amiből a csomagrögzítő "pókot" is csinálják) kötök a kábelnek a húzott végére, jól megfeszítem, majd átmegyek az "eresztővégre" és igazgatom. Ha elfogyott a húzás, megismétlem a dolgot ahányszor kell. Minden védőcsőbe, vezetékcsatornába amíg még üres behúzok egy spárgát, vezetéket, mellyel aztán a későbbi drótokat berángatom, de ezt az első szálat minden esetben visszahúzom, tehát örökre bent marad, további vezetékek behúzásához. Ha már sok kábel, vezeték van a csőben és kezd nehéz lenni újabbat behúzni nagyon hasznos a csőbe csorgatni előtte egy adag mosogatószert. Ez a "vezetékillatosító" kevésbbé kellemetlen, mintha olajat, vagy zsírt használna az ember és ugyanolyan hatásos. A behúzószálat a behúzandó vezetékkel korábban mindíg szigetelőszalaggal erősítettem össze. Ezzel csak az a gond, hogy amikor már szét kell választani a kettőt, elég körülményes széttépni, lefaragni. Tegnap erre a célra a TESA maszkolószalagot használtam, majdnem ugyanolyan jól tart, de egy rántással letéphető a korábbi húzásiránnyal ellentétes irányban, ha már nem kell.

Megpróbáltam rendet csinálni a térképasztalon. iszonyatos volt a kupleráj arrafelé, most egy doboznyi cuccot előre vittem a fuxba, (na ott van még orbitális rendetlenség, az lesz a következő, amin úrrá kell lennem) egy csomó más dolog meg elkerült egyéb, de még nem a végleges helyére és volt aminek nem kegyelmeztem és kidobtam, na erre nagy az esély, hogy előbb-utóbb kellenének, persze csak akkor, ha már a kukát is kiűrítettem. A fő ok az volt, az esztétikai szempontokon túl, hogy a térképasztal a mindenkori labor/műszerész munkahely, és kicsit kell ott dolgozzam. kaptam a földgolyó túlfeléről Ausztráliából "P"-től egy gázszivárgás riasztót, ami nála bizonytalanul működött, egészen pontosan hamis riasztásokat adott, most megpróbálom megjavítani. Ha sikerül, nem kell vennem egy újat, ami elég drága, de semmiféleképpen se akarom a gáztűzhelyt tartósan enélkül a biztonsági berendezés nélkül használni. Kaptam még tőle egy másik készüléket is, de erről meg hiányzik az érzékelő fej, aminek a pótlására kisebb az esélyem, mert fogalmam sincs milyen rendszer szerint működik, kellene hozzá valami kapcsolási rajz.

A hajó mellett álló undorító kanadai nyárfa mely tavasszal másfél hónapon át kedveskedik nekem hulló "hópelyheivel" lehetetlenné téve mindenféle festést, lakkozást, most kifogyhatatlannak tünő leveleivel borít avarszőnyeget a hajóra nap mint nap. Ma is söpréssel kezdtem, ami nem volt túl nehéz, lévén napsütéses száraz idő a hosszú esős napok után, de amikor ugyanezt szakadó esőben kell tennem, azt utálom, ahogy ezt a randa fát is.

A legfontosabb viszont, hogy kész a nyomda a könyvekkel.

 Elhoztam 200 számozott példányt, felcipeltem a hajóra (aranyos "F"ék minden kérés nélkül segítettek, így nem kellett hússzor megmásznom a könyvcsomagokkal a létrát) tetemes súly, egy könyv 692 oldal, plusz képek, több mint egy kiló lehet. Kiválogattam és megcimkéztem azokat a számozott példányokat, amiket a lelkes olvasók, kértek, bár még a másodikból is van ilyen félrerakott példány, de hátha még értük jön a gazdájuk, az év végéig mindenféleképpen őrzöm, de ha elfogy a többi és jön vevő, azok is eladók. Érdekesek azért az emberek, könnyedén megtalálható vagyok a könyveimmel a neten, de egy csapat üzent a fordítóval, hogy rakjam már félre azokat a sorszámokat nekik, amiket az elsőből vittek a másodikból, meg a harmadikból, de fogalmam sincs melyikeket, én ezeket nem regisztrálom, csak külön kérésre, ráadásul a második kötet fele már elfogyott hálistennek. A lényeg, hogy akár holnap reggeltől lehet jönni a könyvekért, egészen dec. 19-ig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr241523746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása