Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2009.09.10. 12:06 :: A Tengerész

No vége a vízóraprojectnek, kicseréltem a kislányomnál a mérőt, ez kicsit bonyolult volt, mert a csempe alá raktam, amikor a lakást csináltam és azóta berohadt az előtte lévő, azóta se használt elzáró csap, így ki kellett vésnem az egészet a falból, hogy ki tudjam cserélni arra amit eddig a hajón használtam, részben, hogy első víztöltéskor megtudjam, végül is hány literes édesvíztartályokat sikerült alkotnom, részben az azóta történt feltöltésekkor nem kellett figyelni mikor telnek meg már a tankok, csak ránézni a mérőre és tudom, hogy még van egy fél órám. (kb 70 perc egy feltöltés) Ennek a mérőnek még  öt évig jó a hitelesítő pecsétje, így ezt raktam be a Katához. Rohanás a leszerelt mérővel, meg a beszerelendővel, mérőállások/jegyzőkönyvvel a közös képviselőhöz, pecsét aláírás, robogás Nagytarcsára a mérőhitelesítő emberhez a leszerelt mérő helyett némi készpénz ellenében ad egy használt, de további hat évre hitelesített mérőt, vissza hozzánk, leszerelem a nálunk lévő mérőt, két mérővel száguldás a mi közös képviselőnkhöz (telefon előtte, még 10 percig rendel, most jó a robogó, öt perc alatt ott vagyok) másik jegyzőkönyv, vissza haza berakni a mérőt a régi helyére....hoppá 3 centivel rövidebb! Mért is lenne ugyanakkora mint a régi volt? Kell valami toldóidom, de a boltok már zárva. Nagy baj nincs, mert úgyis a hajón lakunk, tehát holnapig itthon nem kell a víz, de az előtte lévő elzáró nem zár tökéletesen, így a mérőcsonknál csöpög. A megoldás egy tölcsér a mérő helyén, plusz a mérő szintje alatt lévő kádcsaptelep kinyitása. Mégy szerencse, hogy felülről jön a bejövő ág.

Másnap némi utánjárás és kapok megfelelő 3/4 collos KB-stoldót és összeáll a dolog. Eredmény:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mit mondjak meg vagyok magammal elégedve, ennél gyorsabban és olcsóbban nem lehetett volna megcsinálni a két mérőcserét. Ma jött a Vízművek alvállalkozója átvenni és leplombálni a mérőket (5 perc munka, 5500 Ft/ mérő) és közli, hogy a Díjbeszedő megköveteli e hó elsejétől, hogy vízszerelői számla legyen a mérőcseréről!!! Na itt dőlt fel bennem a borjú. Egy vízórát egy idomított majom is ki tud cserélni. A mérő az enyém, a szakszerűséget épp most ellenőrizte az alvállalkozó (ötezeröté) milyen alapon fingatnak még ezen túl is??  Közlöm, hogy vagy elfogadják, vagy beszüntetem a vízdíjfizetést. Hogy ott dögöljön meg a hatóságot játszó díjbeszedő, úgyis mint szolgáltató! Úgy, hogy lehet, mégsincs vége a vízóramizériának. Ha valakinek kétségei lennének, miért kell hajóra költözni és lehetőség szerint minél kevesebbet tartózkodni szépséges kishazánkban, nos ezért.

"J" egy kicsit kidőlt mellőlem. Lehet, hogy  amióta a hajón lakunk és a munkaidő a szokásos napi 8-10 óra helyett megnőtt 16-18 ra, hatott rá fárasztóan, mindenesetre amikor legutóbb éjjel ragasztottuk a soron következő árbocszeleteket, egészen összezavarodott  culagok rakosgatásában, így egy kicsit pihenőre vonult. Papájával és a lányával kiugranak egy hétvégére Horvátországba, megmártózni a tengerben még idén utóljára. Ez fizikailag tán pihentető lesz neki, de én biztos nem tudnék a Papával kétszer 12 órát buszozni anélkül, hogy az idegeim ronggyá szakadnának. Szerintem "J"-nek is lesznek mentális problémái.

No visssza Amapolára, mert ez a lényeg, a többi smanca! Ugyebár most itt állok segítő nélkül, és a ragasztót kenni, meg szorítózni nem árt a kettőnél több kéz, így kihasználtam egy önkéntes jelentkezését. "A L" lelkes olvasója e blognak, (Kriketta nicknamen kommentelt is pár napja)  ráadásul hozzá képest csenevész vénembernek érzem magam, korra akár a fiam lehetne, szakmája asztalos és műhelye van itt Csepelen, szóval ideális hajóépítő, továbbá kifejezetten kérte, hogy hadd segítsen már valamiben nekem, annyira megragadta ez a munka. Tegnap felkertesett és este össze is ragasztottunk két réteget. Kíváncsi voltam egy hivatásos hogy csinálja, nos kevesebb szorítót és ragasztót használ(na) mint én, azaz a magam amatőr szintjén csak a biztonság javára tévedek amikor túlteljesítem a szintet,...mint általában mindenben amihez hozzáfogok, de hajónál különösen. Jól jött a segítség mit tagadjam, de, bár felejánlja, hogy bármikor bármennyit, nem szándékozom visszaélni a szívességével, mert nem tudom viszonozni.

Ma ismét csináltam egy hossztoldást és akárhogy is nézem, ez volt az utolsó....hoppá! Mostmár (persze ha összeragasztottam a főárboc derékszár kilenc rétegét) elvileg csak az árbocsudár,(4m)  meg a tposail első élébe kerülő rúd (4,20m) van hátra a rudazatból, (ja, meg egy jó kis csáklyanyél) ezekhez meg az 5m-es deszkák elegendő hosszúak. No éppen ideje, mert már nagyon untam a toldozgatásokat. Most hogy "J" pár napra kiesett, szünetel az árbocproject, persze van más csinálnivaló bőven, pl a fux teteje már régóta böki a csőrömet. Négy éve (úristen kimondani is sok) "J" gyönyörűen lelakkozta, viszont mostanra pocsékul néz ki. Egyike azon kevés dolognak, melyet nem én csináltam, hanem asztalos. (A "K J" csinálta a két tolótetővel és a szalon és háló ajtókkal egyetemben) Nos vagy a ragasztót sajnálta, vagy a szorítókat, amikor a nútolt vörös- és borovi fenyő léceket táblásította, (gyanítom mindkettőt) mindenesetre az illesztéseknél egy sereg helyen megnyílt az anyag, (szóval ahogy szoktam volt mondani igazi profimunka) természetesen itt a lakkot is ledobta és csúnyán megfeketedett a felület. Viszont szétszedni túlságosan jól van összeragasztva, valószinűleg tönkremenne, így egy kísérletet kezdtem. Alaposan lecsiszoltam az egész felületet és a Sikaflex méregdrága kellősítő/alapozó anyagával a jól kikapart réseket injekciós fecskendővel lekezeltem, majd egy vadiúj drótkefével kitisztogattam. Ezután a réseket, hézagokat fekete Sikaflexszel kikentem. Persze ilyen vékonyan nem lehet az anyagot kenni, (a rések pár tizedtől 2mm-ig változó szélességűek) így az ujjammal benyomtam ami bement, elkentem a tetejét és azt remélem, hogy csiszoláskor a felesleg eltünik, illetve a résből nem jön ki amit bekentem. Mindenesetre az ujjaimról nem jön le, bárhogy is mosom, ez tán jó jel. Most így néz ki a cucc, ebben az állapotában nem nevezném esztétikusnak. Holnap kiderül tudok e belőle szépet csinálni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr441372790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása