Csak a rend kedvéért...esik. És hideg van. Amikor a legtöbb volt, akkor volt 5 fok. Helyére raktam a kályha bővítményt és csináltam vékony rozsdamentes lemezből egy gallért, meg egy vastagabb csavaros bilincset, amivel a fatüzelésű kályha füstcső csonkját összehuzattam az olajkályha bemenő csonkjával. Most az egész bővítményt még csak ez tartja, meg a víztartály, ahogy a head falának támaszkodik. A végleges rögzítéshez valamiféle lábakat kell majd kreáljak. Nagyon szeretném már kipróbálni a komplexumot, de ehhez füstcsövekre van szükségem. A kitalált 100mm átmérőjű kéménycsonk a head tetején nem szabványméret, a 120-as szabványosat vastagollottam. Kerestem gyártót, de elég komplikált, rajzot kérnek, majd adnak árajánlatot és valamikor legyártják jó drágán. Mivel van anyagom, maradt még egy tábla 0,8-as saválló lemezem a víztartályokból, elhatároztam, hogy miután lelestem hogy csinálják, megcsinálom magam. Számítottam rá, hogy a volt munkahelyem ponthegesztőjét tudom használni, de amilyen kupleráj ott lett utánam, valaki ellopta, ezért rászánok egy napot és csinálok egy egyszerű, amolyan "egyszerhasználatos" ponthegesztőt, ráadásul kifejezetten erre a célra egy jó "hosszúcsőrűt", amivel a kályhacső közepéig be tudok nyúlni. Ma hozzá is kezdtem. Csak az erős rugóval működő szorítókarokat kell megcsináljam 10mm átmérőjű vörösréz elektródákkal, és a meglévő hegesztőtrafómat fogom rákötni. Így elsőre pofonegyszerűnek tünik a dolog, kíváncsi vagyok azért tényleg az e. Holnap kiderül.
Kedd.
2009.03.24. 23:05 :: A Tengerész
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.