Reggel nyakamba vettem a várost, ezt a kézi szivornyát elvileg horgászboltokban, hajós üzletekben lehet kapni. Mondom elvileg. Mert három helyen is kerestem, de elfogyott. Végül is a szomszédos Trinexus szervizben (ha már a boltjukban nem volt) a Csaba (ugyancsak volt tengerészkollega) adott egyet kölcsön, amivel kiszívtam a bilgéből vagy hat vödör vizet. Utána kezdődött a neheze, botra kötött szivaccsal, hasalva, facsarva a jéghideg vizet még három-négy vödörnyit kitapizni a motor alól, meg a kiel elejéből ahol a hűtőláda kompresszora van, (szerencsére jó magasan) meg a motor hűtővizének elülső légtelenítő edénye. Gyakorlatilag ráment a nap. Utána megint kiszereltem és szétkaptam a szivattyút és elkezdtem megalkotni a "kalodát" ami a műanyag házban nem tartó csavar(ok, mert most már kettő nem fog) húzóerejét lesz hivatott pótolni. A durvamenetes önmetsző csavarok egyértelműen azt jelentik, hogy ezt a gépet nem szét- és összeszerelésre találták ki. Nem is lenne baj ezzel a szivattyúval, ha annyiba kerülne amennyit ér. Kb ennyi, vagy alig több "társadalmilag belefektetett munka" van egy kínai akkus fúrógépben, ami 3990 Ft-ba kerül. De a "használd és dobd el" számomra amúgy is kicsit viszolygást keltő elve ezen az árszinten ..... Holnap kiderül mire megyek a kalodázással.
Hétfő.
2009.02.02. 20:56 :: A Tengerész
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.