Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2017.07.10. 20:49 :: A Tengerész

Egy kicsit meleg van. A hőmérő a cockpit padlón mérve a ponyva árnyékában 36,3° C. A "csak " 33 fokos szalont szinte hüvősnek éreztem amikor délután kivonultam a hajóra harmonikázni. Az 55 °C -ra beállított napkollektor szivattyú folyamatosan működött, ami azt jelenti, hogy a teljes 50 liter víz ami a boylerben volt melegebb volt mint 55 fok, így a szivattyú nem kapcsolt ki, csak amikor átállítottam 58 fokra a keringetést kikapcsoló értéket. A ház viszont tökéletes, A déli oldalt árnyékoló tornáccal és a nyugati oldalon beárnyékolt, de átszellőztetett télikerttel a nappaliban a legmagasabb hőmérséklet 27 °C volt, ami teljesen elviselhető. Azt kell mondjam, a nem kis erőfeszítés amit a ház hőszigetelésére fordítottam meghozta az eredményét, immáron télen, nyáron bizonyított. Délelőtt az "esernyő" alatt dolgoztam, a Tequila kormányán, a polikarbonát szűri a napot, de így is nagyon meleg volt..Azért kellemetlen, mert hegeszteni szikrákat szóró sarokcsiszolóval dolgozni mégiscsak zárt ruházatban kellene, de hát ebben az időben nem megy. Egy szál gatyában égetnek a szikrák, a rozsdamentes hegesztési varratról meg ellentétben a nem rozsdamentessel azonnal elkezd lepattogni a tüzes salak, ha csak úgy a bőrömre megy még csak hagyján, de beleugrott a szandálom pántja alá, azonnal hólyagot égetve. Délutánra meg is elégeltem a dolgot, holnapra lehűlést jósolnak, ha már egy hosszúnadrágot, pólót, bakancsot elviselek, mindjárt nem lesz ilyen gond a lakatoskodással. Miután végeztem a délutáni hangszeres gyakorlatokkal ( hat etűdöt kaptam nyárra, kettő úgy ahogy megvan) nem is kezdtem dolgozni, hanem beültem a Dunába egy Polifoam mentőgyűrűbe hűsölni. A vízhőmérséklet 28°C. Érdekes a vízállás, soha nem volt ilyen magas az RSD, miközben  nem nyitnak zsilipet két hete már, mert kint a nagy-Dunán meg két méter alatt van a vízszint, nézem a mai értéket, Budapestnél, csak 1 m-el magasabb a valaha mért legkisebb vízszintnél.

http://www.hydroinfo.hu/Html/hidinfo/hidinfo_graf_duna.html

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7212655549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2017.07.11. 10:21:01

Duzzasztani kellene. Legalább két helyen. Paks alatt pl. biztosan. De erről elég sokat beszéltünk már. De amilyen élhetetlen, balfasz, béna, elqrt ország ez, itt fogunk szomjan dögleni, kiszáradni, Európa legnagyobb folyójával az ország közepén. HA a hollandok látnák, mit balfaszkodunk mi itt a vízzel, sírnának a röhögéstől...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.07.11. 21:36:48

@whale: Látják. Amikor a nagy-Dunán túráztunk, rendszeresen találkoztunk holland áruszállító hajókkal. Gondolom most félre vannak állítva a fuvarjaikkal a rengeteg gázló miatt.
süti beállítások módosítása