Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2016.11.04. 07:59 :: A Tengerész

Tegnap ez is meglett.001_54.JPGA borítást a ház konyhájának régi, bontott hajópadló PVC burkolatából szabtam ki, valami értelmet nyer mindig, hogy szinte semmit se dobok ki, "egyszer még jó lesz valamire". Az avar alól ástam elő, fél óráig tartott amíg lemostam róla a koszt a stégen, csak azon nem tudtam segíteni, hogy a hidegben nem volt hajlandó rendesen kisimulni, a meglapult tekercs kiterítve is kissé hullámos maradt, sebaj, majd nyáron a melegben kiegyenesedik. A fehér szegély meg ami a dupla OSB lap csúnya bütüjét, meg a tartószerkezetet takarja, a télikert építése után maradt  takaróprofilból van. Ja  az OSB meg abból maradt amiből M2-nek az emu istállót építettem. Recicling az életem.

Ma alighanem idebent fogok sertepertélni, reggel nézem a hajón a külső hőmérőt, -0,9 °, sok kedvem nincs odakint ráfagyasztani a kezem bármilyen szerszámra, arról nem is beszélve, hogy a gépeim kábele ilyenkor merev, még nyakban törik is.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4411928973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

srbeho 2016.11.04. 21:56:10

Töröm a fejem, hogy a nemzeti kaszinósnak, no meg a nemzeti gázszerelőnek mennyit kellett reciclingelni, hogy tömöttebb legyen a zsebük, mint a Tiéd.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.05. 09:07:01

@djz: Köszi. Abban a megkülönböztető elbánásban volt részem, hogy a rendezvény szervezője személyesen küldött SMS-ben meghívót tegnap. De ettől függetlenül tudtam is róla, mert összefutottam vele egy hete a barkácsboltban és akkor is említette. Nekem, kitenyésztett budapestiként (már a nagyanyám is angyalföldi volt) még mindig szokatlan, hogy egy kisvárosban élni mennyire "személyes" dolog. Itt mindenki ismer mindenkit. Legalábbis akik valamilyen szempontból "valakik". Ez nem rang, csak ugye ő a fuvaros, a másik az asztalosüzem vezetője, megint másik a postás, a kőműves, én meg a "hajósbácsi".

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.11.05. 09:09:26

@srbeho: :) Behokám őszintén mondom egyikkel se cserélnék.

srbeho 2016.11.05. 14:57:26

@A Tengerész: ezt én Nélküled is tudom. Én is mindég azt mondom: csakis magammal cserélnék. Viszont szeretnék azzal az emberrel találkozni, aki valóban tudja: hogyan kell élni.
süti beállítások módosítása