Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2016.02.16. 22:49 :: A Tengerész

Rettenetes ez a pocsék idő. Hideg nincs, de napok óta szinte egyfolytában esik az eső. Legutoljára vasárnap délelőtt sütött a nap. Kihasználtam a jó időt, meg azt, hogy vagy egy méterrel lejjebb engedték a Duna vízszintjét, Amapola ül a kieljén mintha bebetonozták volna, a víz a parttól méterekre visszahúzódott, gumicsizmát rántottam és vasvillával kiszórtam a partra a korábban a part mentén úszkáló, most a fenéken heverő  uszadékot, főleg levágott nádat, amit sajnos a szembepart derék lakói, miután levágtak, otthagytak a jégen, tudva, hogy az uralkodó szélirány úgyis átsodorja a mi oldalunkra, ezzel a gond számukra levan róla. Kiemeltem a sárga szerelőbóját a Dunából láncostul, horgonyostul, mert elsodródott a biztonságosnak vélt horgonya ellenére. Erre volt kötve a Tequila hajó, de a nagy őszi viharok rángatásának nem tudott ellenállni a fisherman horgony (http://www.blueoceantackle.com/kedge_fisherman's_anchor.htm). Mondjuk nem ekkora mint a képen látszik, de gyanítom az iszapba besüllyedhetett a keresztvasa, így lapjával feküdt a fenéken, a kapák nem tudták beásni magukat. Fogok csinálni egy sokkal hosszabb keresztvasat a szárába. Szóval csónakba rángattam a horgonyt, egyelőre Amapolához meg a stéghez kötöttem a vitorlást. Ez a sárga műanyag bója amúgy Amapola tartozéka, a horgony kibóljázására szolgál. Az E-től kapott  Fokás lamezbójára rákentem még egy réteg sárga festéket, ezzel fogom immáron remélhetően végleges helyére lerakni a horgonyt. Na amint végeztem, már elkezdett csepegni az eső, azóta is esik, nem is tudom rendesen meg tudott e száradni a festék. Hogy ne csak odakint legyen vizes minden, vasárnap már éjszakára lefeküdve valami csepegés hang ütötte meg a fülemet. Miután kint esett és a víz is hullámzott, elsőre elhessegetem a gondolatot, hogy ez valami rendellenesség lehet, csapkodja a vizet a szél a hajó oldalához, az csilingel, a tetőről csepeg a deckre, ilyenekkel nyugtatgattam magam, de csak nem tetszett a dolog, hogy úgy 20 másodpercenként egy jellegzetes hang, mint amikor egy csepp határozottan lecseppen egy vödör vízbe. Kibújok az ágyból és rosszat sejtve felemelem a padlódeszkát,  bevilágítok a szalon első bordarekeszébe a bilgébe  és sajnos  az van amitől féltem, félig van vízzel.

Pucérra vetkőzve a hőségben a kályha mellett térdelve vödröztem a vizet a mosogatóba, majd amikor a vödör már nem merült, szivattyúztam vödörbe egy strandvizipuskával, végül szivacsoltam, mindezt nagyrészt fejjel lefelé, időnként megégetve magam a forró kályha oldalán, ez egy bő egy órás program volt. Aztán zuhany és nehéz elalvás, vajh hol megy be a víz a hajófenékbe? Ellenőriztem a gépházat, porszáraz, tehát a tönkcső tömszelencéjén át nem jött be víz. A legrosszabb lehetőség, a fenékre felült hajótest valahogy megfeszült és megnyílt valahol a hegesztés, de ennek kicsi a valószínűsége, egyrészt jól lett megcsinálva a hajó, másrészt akkor talán nem csak egy rekeszben lenne víz. Másik lehetőség, valamelyik édesvíztank lukadt ki, ez is nagy baj lenne, mert kiszedni és meghegeszteni csak a bútorozás bontásával lehetne, rágondolni is rossz. Harmadik lehetőség, a zuhany fenéktankja határos ezzel a rekesszel, a válaszfal lékesedett és átfolyik a zuhanyozás után, kiszivattyúzás előtt a víz, de akkor kiszivattyúzáskor ennek is ki kéne ürülni, mert a víz nemcsak odafelé, hanem visszafelé is átfolyna, a víz tudja a közlekedő edények törvényét, szóval ez elvethető... bár néha történnek csodák. Negyedik lehetőség, magamban abban maradok, hogy ez a legvalószínűbb, valahogy a zuhanyállás padlója vesztette el a vízzáró képességét és szépen lecsorog a fürdővíz egy csekély része a fenékbe, ki tudja mióta gyűlik már, tán van egy éve is, hogy utoljára lekukkantottam oda. Szóval ilyen problémával gyötrődve alszom el vasárnap éjjel.  Két napig szívom, szivacsolom a minduntalan újragyűlő, az édesvíztankok alól utánafolyó vizet, mire ma reggelre nagyjából elfogy. Ez mindenesetre megynugtató abból a szempontból, hogy akkor biztos nem a hajótest ereszt. Az a tervem, hogy kiszárítom a rekeszt és szakaszosan vízpróbázom a head padlóját, hogy megtaláljam a feltételezett tömítetlenséget. Ezen agyalok ma reggel is borotválkozás közben, mikoris halk csöppenést hallok! Már olyan vagyok mint a huszárló ha trombitálnak, hegyezem a süket és kevésbé süket fülemet, még egy csöpp! Mi a fene lehet, üres a bilge, üres a szennyvízgyűjtő rekesz  a head padlója alatt! Gyanakodva kinyitom a mosdókagyló alatti szekrényajtót, elsőre semmi gyanús nem látszik, de "csepp" hangzik, hangosabban mint eddig. Leguggolok és betapogatok a szekrény fenekére ÁLL BENNE A VÍZ!! Innen már egyszerű, van a zuhanygégecső, ami egy speciális Grohe csaptelep tartozéka, kézmosáskor mint egy hagyományos vízcsap kiáll a mosdókagyló csaptelepből, zuhanyozáskor meg kihúzható belőle és egy gégecsövön adja a vizet a zuhanyfejhez. Ez a gégecső vagy kilyukadt, eltört tőben, vagy a csaptelephez való csatlakozásnál vesztette el a víztömörségét, ha kiszárad a környezet bemászok a szekrénybe (csak így leírva egyszerű) és felderítem. Hogy hogy jutok alkatrészhez a javításhoz na az még a nagy kérdés. Hogy is szól a mondás? "Cruising is maintenance on exotic places". Hát mondjuk talán nem olyan egzotikus helyen lakunk, ráadásul mégcsak nem is túrázunk, de kifogtam a szerelést, ami sajnos úgy tűnik hajón elkerülhetetlen. Habár... ma beszéltem E-vel telefonon, ők házban laknak, a sok esőtől beáztak ők is, csak ők a tető felől, szóval a víz az úr.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr578396792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2016.02.17. 14:09:17

Szia Tengeresz! Mostanaban folyvast ilyen dolgokat arulo boltokban jarok. Ha tudok segiteni valami egzotikus darab beszerzeseben, nagyon szivesen csak idoben szolj!
Udv j.

abraxas 2016.02.17. 14:24:29

Csak a jó ég tudja, hányadik repedt zuhanycsövet cseréltem le, mire rájöttem hogy a csaptelep utáni kis ívű hajlítást nem bírja a nyomorult. Beiktattam egy mosógép csőtartó ívet, és utána már működött. Egyszerűen a mai csüvek nem bírják már a strapát, mint a régiek :-/ Pedig ez nem is hajó, csak egy sima fürdőszoba volt :-(

abraxas 2016.02.17. 14:25:26

@abraxas: az igazsághoz még hozzátartozik, hogy bár nem repedt már ki, ámde rusnya volt :-(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.02.17. 17:41:14

@Jonathan: Holnap felbuszozok Pestre a ma kiszerelt ronccsal, meglátogatom a Grohe szervizt, aztán meglátom.
@abraxas: Hát ez egy elég spéci darab, csak szemre olyan mint egy szokásos zuhanycső, de míg annál mindkét végen 1/2 "-os belső menetes hollandi van, ennek az alsó végén ha jól nézem 3/8-os külső, a másik végén meg egy hosszúhüvelyes 1/2"-os , de nem lapos tömítéssel, hanem "O" gyűrűs palásttömítéssel.

halaloszto 2016.02.17. 22:28:26

Szia!!

Neked az a cső nyomás alatt van alapból? Vagy csak a csőben a maradék csepegett, meg amíg nyitva a csap addig spriccelt?

Az benne a spéci hogy át kell tudd fűzni a csaptelep testén. Meg a csatlakozó a csaphoz gyártófüggő. Nem triviális beszerezni, de pont nemrég láttam valamilyen barkácsáruházban, csodálkoztam is. Elvileg obin kívül nem voltam sehol, de nem merek rá megesküdni.

csovek-idomok.hu/szerelvenybolt/detail/akcio/2723-zuhanycs-allo-mosogatohoz/1-manufacturer.html?pop=0&sef=hfpm

Itt van egy, egyáltalán nem biztos hogy ilyen a csap felőli vége a tiednek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2016.02.17. 22:47:36

@halaloszto: Szia. Nincs alapból nyomáson, csak akkor áramlik benne a víz amikor kinyitom a keverőcsapot, tehát akkor gyöngyözött amikor zuhanyoztam, vagy kezet mostam. A csap felőli az annyira ilyen, hogy ma amikor a helyi boltban mutattam a beteget, egyből vágta rá az András gyerek, hogy "kihúzható mosogatógégecső". Pontosan az amit belinkeltél. Csakhogy sajnos pont csak a csaptelep felőli 3/8-os külső menetes vég stimmel, ezt kell átfűzni a lengőkaron felülről, a másik, ami a zuhanyfejhez megy az egészen más. És csak ez a zuhanyfej passzol a lengőkarhoz, szóval még az se megoldás, hogy azt is cserélni.

halaloszto 2016.02.17. 23:10:43

Hű. Tehetnél egy képet a zuhanyfej felőli végéről, mert abból még nem láttam spécit.

Vajk
süti beállítások módosítása