Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2014.07.11. 10:32 :: A Tengerész

Tegnap még csak-csak kisütött időnként a nap, de éjszaka óta gyakorlatilag folyamatosan esik. Nem tudom hogy áll az aratás, annak alighanem nem tesz jót, de a szomszédos kukoricaföldek acélosan zöldellnek, nyoma sincs a korábbi évek sárgán kiégett, aszottan kornyadozó összesodródott levelű kóróinak. A hét végére már napsütéses meleg időt jósol a meteorológia, ez még helyrehozhatja a gabonát, a sok májusi esővel rekordtermés lehet az idén, ami bizonyára nagy baj, lesz tüntetés félpályás útlezárásokkal, termés kiborításával a "felelősök" telephelyei elé, kormánytámogatta hecckampánnyal az alacsony felvásárlási árakért felelős gonosz spekulánsok ellen. Ugye az mindenkinek világos, hogy az lenne az üdvös az egész haza számára, ha gyenge termés esetén olcsón vásárolnának, bő termés esetén meg drágán.. ja nem, gyenge termés esetén drágán, bő termésnél olcsón... nem hisz most ez ellen lesz tiltakozás. MEGVAN! Mindig drágán vásároljanak fel és amúgy meg dögöljenek meg a rohadt buzi spekulánsok! De akkor ki fog felvásárolni? Mindegy. Mindenki dögöljön meg, ez a magyaros megoldás.

Ahogy az időjárás engedi pakolok. Kihordtam vagy két mázsa cuccot a hajóról, ami nem kell a túrához. De ez egy nagyon utálatos munka, ráadásul mindig újra elkezd esni az eső és abba kell hagyni gyorsan. Tegnap elfelejtettem a bejárati ponyvát lecsukni amikor délután  napsütésben lepihentem, na amire felébredtem jól bevert az eső a cockpitba.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr876499227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bananarepublica 2014.07.11. 11:04:19

hali
Le a setetben bujkallo dinnye csempeszekell.
Vanmar elegviz a gephajo alatt?

KAMA3 2014.07.11. 12:54:48

A Dunán úszó ismeretlen olajfolt miatt megint lezárták a Kvassay zsilipet. A szagértők szerint beavatkozás nem szükséges, az olajfolt szétoszlik hamar. Önellentmondás, ha nem szükséges a beavatkozás, akkor minek lezárni a zsilipet?

Lehet, hogy valaki az olajos fenékvizet borította bele a Dunába, pedig van már hely, ahol meg tud tőle szabadulni korrekt módon.

www.tankerport.hu/component/content/category/2-uncategorised

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.07.11. 22:44:22

@bananarepublica: Már van, szépen úszik a hajó. Csak össze kell készíteni a hajót az induláshoz.
@KAMA3: Azért, mert a nagydunán szépen leúszik a folt, ahogy relatíve gyorsan mozog a víz, a folt kevereg, hígul, tisztul. De ha beúszna a gyakorlatilag állóvíz RSD-re akkor sokáig takar le mozdulatlan felületet, megfosztva az alatta lévő vízréteget az oxigenizációtól. Ráadásul az RSD (Ráckeve-Soroksár Dunaszakasz)ha jól emlékszem teljes egészében védett természetvédelmi terület, míg a nagyág az nem. Valószínűleg amire 10 óra múlva Tass magasságába ér a folt már nem is lesz látható, ha ennyire nem igényelt környezetvédelmi védekezést, míg ugyanez itt a kisdunán hetekig eltartott volna, jelentős halpusztulással.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.07.11. 22:54:12

@KAMA3: hehe. Nézem a linket. Talán olyasvalaki engedte be a Dunába az olajos fenékvizet aki nem tudott vele behajózni a Benczur utcába (én is meg lennék lőve bevallom), merthogy azon a qrva honlapon egyetlen térkép sincs, ami megmutatná, hol az a hely ahova az a zöld szigetet kikötötték. Te megtaláltad? Mert én nem.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2014.07.11. 23:27:17

RSD

Nem tetszett a Ráckeve-Soroksár Dunaszakasz megnevezésed, ezért "rákerestem", utána néztem. Okosabb nem lettem. Még a HSz-ban sem nevezik meg pontosan, amin nem is csodálkozom.

Számomra elfogadhatóbb a Ráckeve-Soroksár-Duna, de leginkább a Soroksár-Ráckeve-Duna ág, mivel folyás irányában illik elnevezni, ha csak csurog, akkor is...

Talán a régi Ráckevei-Duna meghatározás lenne korrekt.

sevylor 2014.07.12. 19:05:33

@A Tengerész:
Idézet a honlapról:
"A projekt Budapesten, a Duna 1644+600 fkm jobb parti szelvény, XI/121. sz. raszterben kerül megvalósításra."

sevylor 2014.07.12. 19:09:34

@sevylor:
A Petőfi híd 1644+30 fkm.

teddybear01 2014.07.12. 22:17:31

@sevylor: Ez úgy a Nemzeti Színház helye.
Valahogy nem az a környék, ahova én engedélyt adnék a veszélyes-hulladék lefejtő ponton kikötésére. A másik oldal meg az A38 hajó körül van. Az sem épp olyan, mint amit erre valónak mondanék.

Sün77 2014.07.13. 01:19:33

Sziasztok!

A Zöld sziget a Petőfi híd budai hídfője fölött van 200 méterre.

A pontos koordináták
47.479050, 19.060462

Szép napot!
Sün

temtom 2014.07.13. 07:43:17

@Sün77: ...néhány méterrel az A38 hajó fölött.

KAMA3 2014.07.14. 08:16:44

Szia Tengerész!

Nem csodálom, hogy senki nem veszi észre. Többen idézték a pontos pozíciót, én már nem másolom be. Szép, British Racing Green színű úszótest, 20-30 kWp napelemmel a tetején. Össze sem lehet téveszteni semmivel. De, a CLARA nevű bárka van kikötve rá, már hónapok óta, gyakorlatilag azóta, hogy átadták. CLARA teljes egészében kitakarja, szerintem csak a Műegyetem rakpartról látható.

Hetente 2-3 alkalommal megyek el mellette, mindig figyelem, hogy van-e rajta élet, de mozgást sosem tapasztalok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.07.14. 12:27:56

@KAMA3: @temtom: @Sün77: @teddybear01: Ma kaptam egy fotót, a tegnapi állapotról, a Petőfi és a Szabadság híd közt van nagyjából féltávon a Műegyetem rakpartnál kikötve, valóban teljesen takarja egy hosszú hajó, ezek szerint a Clara. Érdekes lenne, ha mellé akarnék állni, hogy kiadjam a másfél liter olajos fenékvizemet. (Amúgy ha ilyenem van fel szoktam itatni rossz rongyokkal, azokat a napon kiszárítom majd elégetem.)
süti beállítások módosítása