Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2014.04.27. 06:44 :: A Tengerész

Hehe!!! Sőt, HAHA! Itt a múlt, visszajött a "vörös farok". Aki nem tudja, a "vörös farok" a puhuló diktatúrában az a "pozitív végkicsengés", magyarul a hatalom felé tett seggnyaló gesztus volt amivel a kritikus, vagy legalábbis tényszerű újságcikk, rádióriport, kabarétréfa rendszerkritikának tekinthető élét tompították a szerzők, riporterek a végén. Nos reggel háromnegyed hat táján két történésszel beszélget a Kossuth rádió szerkesztője a kiegyezés és az első világháború közti időszakról. A történész rendkívül pozitívan értékeli azt az időszakot, amikor a nemzet belátta, hogy a kurucos szembenállásnak semmi jövője a nálunk hatalmasabbakkal szemben, kisebbségbe került a nemzetieskedő, az európaiassággal szembemenő '48-as ellenzék, ez hozta az ország ugrásszerű fejlődését. A szerkesztő a végén ebből a betagozódó, de "a nemzeti érdekeket maximálisan szem előtt tartó" gondolkodás fontosságát (amivel amúgy semmi baj nincs, csak itt és most ... na ez a "farok", csak most narancsszínű) hangsúlyozza zárómondatában. Hja kérem, pláne a "Vasárnapi Újság"-ra készülődő vájtfülű hallgatóság előtt még így is élet(állás)veszélyes egy ilyen européer riport.

Utálom a reklámokat, de ez kivétel, tegnap kaptam, ez a ma reggeli ajánlatom: https://www.youtube.com/embed/3e0yZCLjwfU?rel=0   Úgy tűnik az olaszokban van valami .....vagy pont nincs az ami bennünk meg tetőzik, a görcs, a rajongás saját szenvedésünk iránt.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr976092148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csaba03 2014.04.28. 09:21:15

Izé...bocs, hogy belepofázok, de az a videó finnül van, finnek is készítették, bár a stílus valóban olaszos is lehetne...

Emlékszem, a vörös faroknak volt egy abszurd humorba hajló fajtája is, amikor az - akár Nobel-díjas - nyugati szerzők könyveihez biggyesztettek jeles hazai "szaktekintélyek" által elkövetett terjedelmes utószókat, elmagyarázandó, hogy a dialektikus történelmi materializmus igazságának fényében mekkorát is téved szerencsétlen szerző...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.04.28. 21:31:43

@csaba03: Hehe. Az öreg laptopomon a hang valami miatt recseg, akadozik, csak a "millione"-t véltem kihallani, meg a tempó, a hanglejtés volt ismerős a ez volt amiből olaszra gondoltam.
süti beállítások módosítása