Reggel kirobogóztam a Kiss Gyula műhelyébe a Soroksárira. Ő az a diesel specialista aki már egyszer segített 3 éve. Iszonyatosan nyugodt XXL-es pasas, nem szaporítja a szót. Mondom:
-Szevasz, emlékszel rám?
-Persze
-Na ki vagyok?
-Hát a hajós
-Azannya, nem hittem volna, hogy emlékszel rám.
Na kérdeztem dolgokat, milyen szerszám kell (12-es torx dugó pl.) és hol vegyek tömítést. Elmondta. Búcsúzóul még megkérdeztem
-Szerinted mit tudok elb@szni?
-Mindent.
Mondom hogy remek fickó!
Aztán elrobogóztam a Fairtoolhoz http://www.fairtool.hu/ 12szögletű dugókulcsért. Megkérdeztem ha netán nyomatékkulcsot akarnék venni mibe fájna, az olcsóbbik volt valami nettó negyvenezer, na azt nem vettem. Ellenben kaptam kínait nagyon kulturált megbízhatónak kinézőt (itthon rugós mérleggel ki is próbáltam, egészen pontos volt) 8000-ért a Kőbányai piacon a szokásos szerszámbeszerzési helyemen. Remélem most először és utoljára lesz rá szükségem. Hazatérve bemásztam a gépházba és késő délutánig szedtem kifelé a dolgokat, de a lánckeréknél elakadtam (nem balmenetes, a csavar kijött simán) mert fogalmam sincs hogy szabaduljak meg itt a dolgoktól, hogy lejöjjön a hengerfej. Improvizálni nem akarok, a szervízkönyv fordítója meg ennél a bekezdésnél végleg beleveszett a szövegbe. Amúgyis hülyén van összeszedve szerintem, pofonegyszerű dolgokat hosszasan magyaráz képekkel, most meg elég komplikáltnak tűnő dolgot elintéz egy mondattal, amiben két szóról se tudni mit jelentett eredetileg németül.
A kommentekhez. A jó hír az, hogy nincs víz-olaj emulzió sehol, szép fekete olaj van, újságpapírra cseppentve nincs "udvara", egyenletes sötétszürke a folt teljes szétszivárgás után is. Azt, hogy van e repedés bárhol, majd ha egyszer kiszedtem, petróleummal és krétapéppel megvizsgálom. Na az még kérdés, azon a szűk helyen hogy fogom leemelni a hengerfejet (rajta a kipufogótoldatokkal), mert ahogy elnézem nem egy pillekönnyű darab.