Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.06.15. 22:05 :: A Tengerész

'12 június 15. 008.jpg'12 június 15. 010.jpgTegnap délután rácsfestéssel hagytam abba a napot, ma reggel azzal folytattam és azzal is zártam. Lasssan a harmadik réteg zöldet rakom fel a vasakra, de még mindig imitt amott nem takar eléggé a fehér alapozóra. Ráadásul egyszerre csak az egyik oldalt tudom kenni, tehát kenés, száradás, fordítás, száradás, kenés, száradás...és így tovább. Közben nagyon nemszeretem munkába kezdtem. Sokáig halogattam a dolgot, egyrészt mert állandóan esett az eső és ehhez sok szerszámmal kell felvonulni a deckre, meg a ponyvát is le kell majd bontanom, csak stabil csapadékmentes időben tudtam hozzákezdeni, másrészt mert előre utáltam a dolgot.  Arról van szó, hogy átalakítom a kabinok belépőinek tolótetjét. Egész pontosan nem lehet majd tologatni őket. Sokan tették már fel a kérdést, hogy mi az amit az építés során sikerült elbaltáznom. Erre a kérdésre azt szoktam válaszolni, hogy idáig semmit (most nem beszélek olyasmikról, amikre már nem is emlékszem, de írtam annakidején, hogy egy-egy napos munkát valamiért meg kellett ismételni, de ez kicsit komolyabb) de nem igazán mondtam igazat, csak ezen a dolgon most kezdtem el gondolkodni, hogy a cockpit ponyva "doghouse" átalakítás kihozta a dolgot. Szóval a tolótetők amiket még vagy hat évvel ezelőtt csináltam annyira nehézre sikeredek, hogy miután könnyedén tudtunk ki-be járni a belőpőmagasságtól, SOHA nem tologattuk. Párszor ugyan bevertem a fejem tetejét amikor siettem és máshol járt az eszem, de ennek ellenére eszembe se jutott tologatni a lépcsők feletti tetőt. Most, hogy ahhoz, hogy árbocot állítsak előbb a ponyvákat kell átalakítani, ez magával hozza, hogy a tetők, ha már nem mozognak kikerülnek a szabadba, de ha már örökre fixen csukva lesznek, akkor felesleges a csúszópálya és a barom nehéz tető, egyszerűen le lesznek fedve a nyílások és eltűnnek a csúszópályák, egy víz és cúg behatolási lehetőséggel kevesebb, illetve kettővel, merthogy van a szalon és a hálókabin. Egyúttal  még 8cm-el megemelem a belépőmagasságot is. No tegnap és ma a hálókabin tolótetőt szedtem darabokra, hogy kimentsem belőle az értékes mahagóni faanyagot. Hát vérzett a szívem, ráadásul két nap ráment a szétszedésre annyira jól megcsináltam annakidején. A ragasztott és csavarozott fákat nem lehetett rombolás nélkül szétszedni, kivésni a szép szálradugózott facsavarokat, lefeszegetni a túlságosan jóra sikeredett ragasztásokat, hogy  elemeire bomoljon szét a remek vörösfenyő-mahagóni szerkezet. sajnáltam nagyon elpusztítani a munkadarabokat, amikbe annakidején jó pár napi munkát belepakoltam, de hát feleslegesek, tehát el velük! Ismét használtam a spéci rezgőfűrészt amit eddig csak a műanyag gipsz levágására használtam a bal karomról, de igazán csak gipszhez való, a dekopír és körfűrész sokkal hatásosabb. Mondjuk sarokbapiszkáláshoz csak ez a jó, de azt sikerült elkerülni.

'12 június 15. 006.jpgAmúgy éljük a szokásos életünket, "J" buzgón eteti a tőkésrécéket, köztük az idei kelést, ezen a képen még öten voltak, amikor visszajöttünk Ráckevéről még hét, éppen tojásból kikelt méretű apróság pedálozott a vízen, mára már csak hárman vannak,  hja...a kegyetlen természet szelektál, talán nem is mindig igazságosan.

Ujrajna 2:0-ra kikapotta franciáktól, pedig én nekik drukkoltam, de a második félidőre úgy tűnik elfáradtak, teljesen szétesett a játékuk, jogos volt a vereség. Most a svédek küzdenek az angolokkal, jelenleg 1:1 az állás. Alighogy leírtam a svédek fejeltek egy gólt, most 2:1-re vezetnek ami azért szép, mert 1:0-ra vezettek az angolok az elején.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr264591209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2012.06.16. 01:20:44

Ezt az hatalmas kis lécekből épült lapot kellett volna tologatni, ami képeken van?

Fáról jut eszembe. Egyik barátom most javasolt fára Mipa Poliuretán festéket, ami két komponensű, és 10%-kal drágább mint a sima festékek. Azt mondta, hogy nem pusztítja el az idő, legalább 15 évig, nap és víz álló. Lehet szinezni, és van sima lakk is. 6-8 rétegben vékonyan kell felvinni hengerrel, vagy fújva. Neked van tapasztalatod ilyenekről? Ezzel gyakorlatilag leműanyagozod a fát.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.16. 07:48:44

@akiga: 1. Igen. Van vagy 40 kiló. Kisit túlméreteztem, 4cm vastag vörösfenyő/mahagóni, 90X90 cm. 2. Ezt a festéket nem ismerem, de biztos jó. Amit ismerek és már van tapasztalatom, az a Rezakril 2K, ezzel van Amapola, mint legfelső réteggel, lefestve és már évek óta süti a nap de még csak meg se mattult. Ez az irka szerint ugyancsak kétkomponensű, poli-akriluretán alapú festék, de van lakk is ilyen, szerintem ugyanaz lehet és magyar (Budalakk Innova) termék, tehát alighanem olcsóbb is mint a holland, német festékek lakkok( ahogy nézem ez a Mipa valami svájci/német/osztrák lehet www.mipa-paints.com/). Rezakrilt legjobb fújni, mert ecsetelve hamar beköt az ecsetbe, állandóan hígítani mosni kell, bár Amapolán amikor a feketét festettem ecseteltem.
süti beállítások módosítása