Szombat.

2012.04.14. 09:15 :: A Tengerész

Tegnap délelőtt városbanügyintézés volt, délután felhegesztettem a darukarok tetejére a bikákat, amik a pozíció rögzítésre szolgáló kötelek bekötőpontjai (ezeket le kellett vágjam a befogáshoz amikor az ívet görbítgettük), lecsiszoltam és lefestettem két réteg alapozóval mindkettőt, ami jó döntés volt, mert éjjel elkezdett esni az eső, de mostmár nem tud rozsdásodni. Ma idebenti munka lesz, mert vagy esik, vagy éppen lóg a lába az esőnek, mert amit a legjobban utálok, hogy jól kipakolom a szerszámokat (a legkisebb munkához is rengeteg szerszám kell) és elkezd esni az eső, villámgyorsan kell elpakolni, na ehhez semmi kedvem.

10:39 Elhunyt Moldován Stefánia.   http://hirszemle.net/article/elhunyt-moldovan-stefania-operaenekes  Az  Ódry Árpád színészotthon lakója volt. "J" ott töltötte az ápológyakornoki idejét és a kedvence volt "Stefike", ő meg a művésznő kedvence. Csak "J" fésülhette meg, pedig járt be fodrász is. Azt mondják ilyenkor a fiatalok, hogy "öreg volt már" (82 éves) én meg arra gondolok, hogy "csak" 15 évvel idősebb nálam. Borongós idő borongós hangulat....

14:29 Borúra derű. De tényleg. Kieveztem a partra, legszebb reményeimet megcáfolva, hogy ebben a szezonban már nem kell többet fűteni, elég az a két vödörre való fa ami idebent van, hozzak még egy nagy vödör parkettahulladékot, meg kivigyem a Szutyokcicának a maradékot amit "J" a paprikás csirke készítésekor kivagdalt. Visszafelé éppen a sólyás fiúkkal beszélgetek, amikor ketten közelednek rámköszönve. Egyikük meg is kérdezi, hogy megismerem e? Hát nagyon hajaz egy régi jóbarátra, aki eltűnt vagy  30 éve, de nem lehet az!! De amikor mondja, hogy a tejtestvérem, akkor kiderül mégiscsak! Ő az személyesen a Felker Józsi, akivel valóban a háború után ugyanannak a kecskének a tejével tartottak bennünket életben anyáink! Akivel egy iskolába, az "Ütegbe" jártunk és akivel tizenvalahány évet dolgoztunk együtt első munkahelyünkön a Vegytervben. Ezt az örömöt!!! Tényleg olyan ő mintha a testvérem lenne és most előkerült a semmiből, illetve a messzi Baden-Wüttenbergből. Jót beszélgettünk idebent a hajón és mostmár soha többé nem fogunk kikerülni egymás látóköréből. Tán vagy egy éve írta valamelyik kommentelőm, hogy vajh mi lehet vele, hát megvan! És jól van, éli a német nyugdíjasok felelőtlen életét. Kinemsz@rja le ezek után az időjárást? Meg azt, hogy hol settenkedik a halál a kaszával?

emeritus 2012.04.14. 17:59:20

Üdvözlök minden blogrésztvevőt a Tengerész kedves beharangozása
után!Megígérem,hogy nem fogok az agyatokra menni,és igyekszem a 32 éve alig használt magyar nyelvet nem lejáratni! Amit a "Seeman" barátom és tejbátyám írt, az az évgyűrűk tekinteté-ben sajnos fedi a valóságot!Az hogy Bajorországból látogatok
sokszor hosszú időre haza az nem von le bemutatásának értéké-
ből!
Egy kellemes napfényes hétvégét, és "Schiff ahoj!"! Emeritus
(viccesre fordítva:"aki helyesírási hibát talál az megterthat-
ja)

AdSa 2012.04.14. 19:53:51

Szia Vili ! Igen, én emlékeztem meg Dódiról, majd kerestem napokig különféle oldalakon - sikertelenül. Ha van rá módod, említsd meg Neki, hogy én is élek, és vagyok. Esetleg ha áttolnád az emiljét, megköszönném.

AdSa 2012.04.14. 19:57:45

@emeritus: Szia Dódi ! Beleestem megint abba a hibába, hogy előbb írtam, és csak utána olvastam. Örülök, hogy vagy, hogy vagyunk. És a magyar nyelvet nem olyan könnyű feledni - ha nem akarja az ember.

apiesze 2012.04.15. 00:10:15

Kedves Tengerész!

Bevallom, hogy a Verne (Nemo kapitány, Hódító Robur, idézet csak provokáció volt) Bocsánat, arra ment ki a dolog, hogy a hajós témákra reagálsz-e, de tudtam, ki volt Nemo és ki Robur).. Sajnos igazolta a megérzéseimet, hogy ez a blog egy belterjes társaság, hol kívülállónak nem sok "só" terem. Ez nem baj, viszont akkor célszerű zártként üzemetetni, (én kis naív, nem így hittem) és akkor semmi gond. Akkor csak az szólhat hozzá, aki a körben van! Nem sértődtem meg, csak, mint hajózásban érdekelt, (na ez így hülyeség, ahogy írtam, mivel semmi érdekeltségem nincs, némi élményanyagal is megvert figura, akinek urambocsá a jelenlegi csapaba is belefér a véleménye ... bocsánat tévedtem.

Ezekután (nincs bennem, sértődöttség, csak ugye, ha valami egyértelmű ...) nem zavarlak Benneteket. Remélem, azt nem tiltod le, hogy olvasni lehessen a blogod. (Azt is meglehet csinálni, sajnos)

Anchor Up, Good Wind

Minden jót.

Apiesze

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.15. 00:25:22

@apiesze: Ne haragudj, de nem értem mire célzol. SENKIT nem moderálok ki, mindenki kedvére szólhat hozzá, mindenki szívesen látott vendég, egyszerűen fogalmam sincs mitől sértődtél meg. Most direkt kigyűjtöttem a kommentjeidet és átolvastam valamennyit....Nem találok olyasmit amitől meg kellett volna sértődnöd. Nem tudom, hogy mennyire vagyok "belterjes", a statisztikák szerint 250-300 közt van a napi olvasók száma (a napi letöltések ennek gyakran több mint a duplája, tehát többen naponta többször is olvasnak) és miután sokan nem olvassák naponta, ez talán 1000 olvasót is jelenthet. Eddig senki "nem vágott fel" (kocsmároskörökben akikkel lehúztam pár évtizedet mint szállodás így hívják a reklamáló vendéget)hogy rossz a blog, vagy rosszul kezelték őt. Te vagy az első. Mégegyszer NEM ÉRTEM az egész kommentedet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.15. 00:28:57

@AdSa: Elküldtem a Blog.hu-n regisztrált címedre a Dodó Email címét.

emeritus 2012.04.15. 08:15:23

@AdSa:
Halló ismeretlen ismerős.A magyar nyelvet akkor felejti el az
ember,ha Beethoven-t is elfelejtette az emberiség......de csak akkor!Komolyra fordítva a szót,a nejem gondoskodott róla,hogy ne tehessem,mivel már inkább ő akar velem magyarul beszélgetni az ő magyarját csiszolgatni.(született frankoniai)Csak a helyesírásra kell nagyon vigyáznom!Sajna!

harpi4 2012.04.15. 12:04:06

@apiesze: Kedves ismeretlen ismerős! Egyáltalán nem tisztem védeni a Tengerész blogját, nem is teszem. Azt persze én nem tudhatom, hogy miért gondolod azt, hogy kívülállónak számítasz. Nem lehet, hogy valami félreértésből adódott így. A tapasztalataim szerint minden blognak van egy "köre", de hogy ez a blog belterjes lenne? Az igaz, hogy a legtöbbet kommentelők bizonyos építési-műszaki dolgokról csevegnek, amihez én nem értek, de azért nem érzem kirekesztettnek magam, mert tágabb értelemben van (inkább volt) némi közöm a hajókhoz. Mindamellett sokszor hozzászóltak és érdeklődtek olyanok is, akik teljesen laikusak voltak, és azokat sem érte semmiféle diszkrimináció, mert miért is érte volna őket. A tapasztalataim szerint a Tengerész vagy más akkor szólt valamivel élesebben, ha egy-egy politikai témát valaki nagyon szélsőséges módon adott elő (és itt nem a véleménykülönbségekre gondolok, mert mindenkinek joga van szerintem a maga nézeteihez, hanem az esetleges durva, szélsőséges megnyilvánulásokra, melyekből azért alig-alig akadt). A Verne könyvek amúgy nekem is a szívem csücskében vannak. Hat és fél évesen kezdtem olvasni a Rejtelmes szigetet, és fél év alatt ki is olvastam. Azután sorban többit. Hiába, én már vén vagyok, és abban az időben még TV sem volt. Kár hogy a mai fiatalság már nem olvas. A Verne könyvek idejét múltságuk ellenére, képviselnek bizonyos általános emberi értékeket, amiket azért nem ártana elsajátítani.
Remélem nem haragszol meg a leírtakért, és ha van valamilyen véleményed, kérdésed, szerintem nyugodtan megírhatod ezen blogon, és senki nem fog megszólni, vagy leszólni. Rajtad áll!

apiesze 2012.04.15. 12:48:36

@A Tengerész: Ma tudtam csak megnézni a leveleimet és tudjátok be valószínűleg kezdődő időskori elhülyülésemnek (elegánsabban demenciának mondják) az esetleges pongyola fogalmazásomból származó félreértést. 1, Egyáltalán nem sértődtem meg, de ezt megírtam már, hiszen nincs is miért megsértődnöm. 2, harpi4-nek: Valóban oda-vissza tekergő félreértés okozta az egészet, talán a korommal járó kisebb tűrőképesség, azaz a nagyobb érzékenységnek volt "köszönhető". Örülök, hogy tisztázódtak a félreértések részemről - remélem Részetekről is -.

Találtam egy könyvismertetőt, hátha érdekel valakit.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.15. 13:36:47

@apiesze: Hehe. ("Bocsánat, link lemaradt")Lehet, hogy tényleg korosodsz? (megnesértődjmegintvaze!) Amúgy a Székely Pista is "körbe" tartozik. Hogy értsd, valaha az ide kommentelők közül többen is hajóztunk az akkori Mahart tengerjárókkal, így pl harpi4, temtom, meg jómagam is. Aztán vannak itt folyamászok, vitorlázók, evezősök, foglalkozásszerűen a vizekkel foglalkozó tudósok, de még repülős, bármixer és zongorista is. Ami talán a közös bennünk a természet, elsősorban a vizek valamint a független gondolkodás tisztelete és a valamilyen szintű műszaki érdeklődés. De a kör nyitott (hogy ilyen matematikai hülyeséget mondjak)ha akarsz beférsz.

apiesze 2012.04.15. 13:58:49

@A Tengerész: Valóban, az idő vasfoga elrepült már felettem. :) Mint mikor Feleki Kamillnak mondták, hogy az idős kornak is meg van a maga szépsége: "Csak egyet mondjon aranyoskám, csak egyet!" Különben előzőleg sem sértődtem meg. Felénk, (csak a bánat tudja, hogy hol van a felénk, amikor már "szét' laktam" az országot, most Somogyra gondoltam, szóval ott járta a szólás, hogy "engem csak késsek lehet megsérteni".

harpi4 2012.04.15. 14:10:24

@apiesze: Amennyiben érdekel a hajós-tengerész téma, érdemes a Székely Pista honlapjain kutakodni az "irodalommal" kapcsolatban, emellett a Horváth Jóska honlápján, sőt akár a mateinfo.hu honlapon is.

apiesze 2012.04.15. 14:42:38

Köszönöm, ismerem őket, meg még egy néhányat. A hajózás fiatalkori élményeim közé tartozik. 4 év a Dunán, aztán a Balaton 2 szezon(mellesleg a Balatonon akartam gyakorlatot szerezni és utána a Dunára menni, de nem kellettem a szemüveg miatt), és végül az újpesti hajójavítóban 4 év. Akkoriban úgy tartotta a fáma, ha valaki 10 évet kihúz a hajózásnál, az ott is ragad. Hiányzott 1 hónapom. :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.15. 20:32:01

@apiesze: Nem tudom mondta e Feleki Kamill is, mert én Királyhegyi Pál szájából hallottam egy kabaréban. Nos nem volt igaza. Megvannak a szépségei az öregkornak. Például nincs rajtam már többet felelősség. Születésem óta egészen hatvanegy éves koromig folyamatosan elvárásoknak kellett megfeleljek. Állandóan arra kellett gondoljak éppen melyik kötelességemet hanyagolom el. Iskola, munkahelyek, folyamatosan "csúcsrajártam". Mostanra viszont minden kötelezettség lehullott rólam, mert minden kötelezettségemnek (véleményem szerint hibátlanul) eleget tettem. Felépítettem a "létező" szocializmust és megvetettem a rablókapitalizmus alapjait, mindent amit hazám vezetői kiszabtak és megengedtek a számomra, fizettem rengeteg adót, felneveltem három gyereket, építettem házat, ültettem fát és soha, még az ellenségemnek sem ártottam tudatosan. Most végre a magam ura vagyok szabad ember azt teszek amit akarok, bárkinek egyenesen a szemébe nézhetek, mert SENKI nem mondhatja, hogy "ej te betyár, hát hogy is van az, hogy te ezt, meg azt így meg úgy...". Azt teszek amit akarok, azt mondom amit gondolok, ennél többre ember nem vágyhat. Persze ha valakinek az enyémnél lazább, felelőtlenebb volt az élete, ha az örömet az élet habzsolásában és nem a kemény munkában találta meg, az nagy szarban lesz öreg korára, mert az ehhez szükséges energiák bizony kopnak.

apiesze 2012.04.15. 21:29:11

@A Tengerész: "Kivételesen" lehetséges, hogy mindkettőnknek igaza van, mert én egy Kamilkával készült interjúban hallottam, ettől még lehet Királyhegyi "átirat". :) Amit a nagybetűs Életről írtál a tudat nem vigasztal - nem vagy egyedül. 10 év MHRT (ebben volt 1 év, amikor 342 külföldi napom volt, ezután hívtak a Detert-hez, persze nem volt kedvem átmenni). Aztán 3 gyerek, majdnem 20 évig reggel hattól este hatig egyik héten, aztán fordítva dolgoztam, először egy ember egy gép, aztán 3-2, 4-2, volt, amikor egyedül vittem 5 gépet (automata köszörűgépek, menetfúró, maró. dörzsár gyártás). Ekkor indult a gyári melós "háztájija" a GMK. Nagyon jól kerestünk és végre 8 órában, igaz a 3 műszakban. Aztán '93-ban leszázalékoltak (szerencsére mára már "túlkoros" lettem)jött egy mélyvénás trombózisból kialakult agyembólia, három hét múlva megy tüdőembólia, no meg egy kis cukor, amit két éve inzulinnal kell "karbantartani". Meg egy kis magasvérnyomás, érelmeszesedés ... Dióhéjban ennyi "hányatott" életemről, valamint hogy 30 évi házasság után ott álltam 2 bőrönddel, ott hagyva előző életem.
Ezek csak magyarázzák (hatják) az érzékenységem. Elnézést, kicsit rám jött a száj(ujj)menés. :) Való igaz: kopnak az izületek, a csontok, idegek, de amikor úgy éreztem lassítani kéne, mert előjött egy rokon szólása, hogy ő még nem látott batyus halottat, utána is ment minden ugyanúgy, ugyanabban a tempóban tovább.
Ezek ellenére azt mondom: Fel a fejjel, semmi remény.

apiesze 2012.04.15. 21:37:23

@A Tengerész: Amit a felelősségről írtál, szerintem kicsit sántít. Most is van, csak a minősége változott meg, alakult át, hiszen felelős vagy a párodért, magadért, a hajóért. Vagy nem?

Kis ember 2012.04.15. 23:02:19

@apiesze:
Viszont ezeknek nem csak ő viseli a terheit, de ő élvezi a gyümölcseit is. :)

apiesze 2012.04.15. 23:09:50

@Kis ember: A végén még összerakjuk". :-)
Természetesen - szerintem - van megfelelési kényszer az emberben, mindenkor. Mikor - kinek. Ha másnak nem, hát saját magának.

tabulator 2012.04.16. 16:47:57

@A Tengerész: Én a "repülős" vagyok és a BME-n a Repülőgépek és hajók tanszéken tanulhattam volna de ehelyett inkább külföldön Repülőgépek és űrhajók tanszékeken volt szerencsém nagyon izgalmas ismereteket elsajátítani. Hajó -hajó. Bár mi inkább űreszközöknek neveztük azokat, a repülőgépeket pedig repülő eszközöknek merthogy pl. a helikopter sem repülőgép. A repülő eszközök részben légijárművek (pl a polgári utasforgalom gépei) viszont egy cirkáló rakéta nem légijármű. És az elfogó vadászrepülőgépet sem képzelhetjük el mezei járműként. A műholdak ellen harcoló űreszközök sem műholdak és nem is űrhajók, azok legfeljebb az űrexpedíciók meghatározott részegységei.
De nem az űr-lég akármiféle hajók miatt lebzselek körülöttetek (kösz, hogy tűritek), hanem pont azok miatt az életelvek miatt amit a Tengerész (és remélem közöttünk mások is) vannak szerencsések magukénak vallaniuk.
A kiküzdött, a megérdemelt vagy akár az ölembe hullott istenadta szabadság által átitatott életforma miatt.
Helyzetemben nem kell várom a halált. Ezért lehet, hogy nem is rettegek annyira tőle. Hiszen velem a büdös életben nem fordulhat elő ilyesmi.

silvermoon 2012.04.17. 00:52:38

@tabulator: Ez bizony jo meglatas. Mi repulok es hajosok nem szabad hogy felelemben eljunk. Talan ezert is elunk sokaig. A halal es az orban meg mondojon le!!!

apiesze 2012.04.17. 07:36:26

@silvermoon: Maga halál, - ha jól vagy kondícionálva - egyáltalán nem félelmetes, - láttam néhányat -, nem is félek tőle, csak néha az odáig vezető út elég kemény. Lsd. Golgota. Anyósom 5 perc alatt elment, apósomnak 5 hónap adatott. Melyik volt a jobb? Minap egy okos, - vagy okoskodó? - ember azt mondta, hogy ő ébren szeretné megérni, s nem álmában. No comment.

beho 2012.04.18. 22:08:10

@tabulator: Kezet foghatnánk Mihalik Péter partiján?