Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.03.06. 11:12 :: A Tengerész

Reggel leengedtem a "léghajót", előszedtem belőle a rudazatot és a földön összeállítva felmértem az éleket a vitorlatervezéshez. Aztán ismételten feldaruztam a parkolóhelyre. Most vitorlát tervezek, mert a héten mind a vitorlát mind a gumicsónak Hypalon anyagát ki akarom szabni, illetve a vitorlát meg is varrnám. Ha a jövő héten jó idő lesz, le is festem a bocit és a hét végén már vitorláznék vele!

20:12 A régi helyen, ahol az árbocokat is csináltam, összeállítottunk egy pingpong asztalból, meg egy jó nagy bútorlapból egy óriás vitorlaszabó asztalt. 


Ott készül majd ez. Valahogy azt hitem, hogy nagyobb lesz, de most kiszámolva a felületet alig több mint 4 m2. Hát ekkora. Ez a kis csónak nem bír el hosszabb rudakat. Kivittük a varrógépet, meg egy csomó dolgot ami a vitorlaszabáshoz, varráshoz kell, holnap belevágok (a szó szoros értelmében).

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr634292479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.03.06. 18:14:42

Távolban egy merész tivornya...apropó: a május 1.-i buli,lehet, hogy április 30.-án lesz, mivel az egy hétfői nap és valószínűleg hosszú 7 vége lesz belőle. Kedden ( azaz elsején) már senki sem csap a lovak közé...Majd pontosítom.

tabulator 2012.03.06. 18:41:44

Dacron vagy mylar(burkolatú)laminátum? Gondolom eccerű vitorlához bőven jó a dacron. Az én szárnyamon a dacron carbon szállal van erősítve mert a dacron szakítószilárdsága nem elég nagy. Nem is arra jó a karbonszál, hanem az UV állóság növelésére.
Nekünk a sima dacron is elég erős, a szárnyon kicsi az igénybe vétel, a gyenge pont az UV állóság.
Sok sikert.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.06. 19:44:09

@tabulator: Még annál is egyszerűbb lesz a dolog. Vannak régi vitorláim a 25-ös jolléról, azokból lesz átszabva a használható rész.

Sün77 2012.03.06. 19:59:56

Szia Tengerész!

Komoly médiaszemélyiség vagy már!
A Porthole blogajánlójában is a te soraidat olvashatjuk.

Szép napot!
Sün

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.03.06. 20:23:13

@A Tengerész: Én a Blondie8-as csónakomra (ugyanúgy, mint a Weekenderre) ragasztottam a vitorlát vízhatlan ponyvából. A tervek is ezt a megoldást ajánlják. Ettől olcsóbb megoldás szerintem nem nagyon van! És a weekenderen egész jól bírt pár évet (még most is tökéletesen használható!), és hiába nagyobb hajó, mint a 2,4m-es csónak, de lazán bírta a terhelést! (a vitorlagyártás leírása és képei a honlapomon:) Csak már elfelejtettem, melyik hónap...:) )

harpi4 2012.03.06. 20:45:19

Vili! A helyedben elgondolkoztam volna egy olyan vitorlán, ami az arab csónakokon van. Alexben ilyenekkel jártunk ki, ha horgonyon álltunk. A Níluson is sok effélét látni. Alacsony tömzsi árboc, és egyetlen hosszú ferde vitorlarúd, háromszögletű vitorla. Ha úgy hozza a helyzet, akkor egyben van a fock és a grósz. Nagyon jól manővereztek vele.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.06. 21:13:19

@harpi4: Úgy hívják, hogy latin vitorla. Olyan csónaknál jöhet szóba, ahol az árboc a hajó közepén, vagy annál nem túl sokkal előbbre van. Nekem az árboc majdnem az orrban van. Ide vagy egy olyan modern Marconi vitorlázat való mint pl a Laseren en.wikipedia.org/wiki/Laser_(dinghy), vagy valami gaffos. Amit másoltam azon ilyen lugger van, korhű és nekem a retro izlésemnek különösen megfelel. www.clcboats.com/media_gallery/slideshow.html?boat_id=333&content_type=2

akiga 2012.03.06. 23:56:30

Ma este Kopár Istvánnal volt egy beszélgetés. Örömmel ismertem fel, valakit a blogtalálkozóról. Milyen kicsi ez a magyar hajós világ.

abraxas 2012.03.07. 07:57:28

@akiga: Sajnos nem engem, pedig foglalt helyem volt :o(
Francos értekezletek :o((((((

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.07. 12:29:13

Ma ezt láttam a Kis-Dunán!
Itt ma egy út ért véget, és úszik föl az égbe!
kepkezelo.com/viewer.php?file=95fgtabkziwfus4sm5j.jpg
Porból lettünk, porrá leszünk!
kepkezelo.com/viewer.php?file=fx9vhihf72fjkeq49w26.jpg
Már voltam ilyen búcsúztatáson az idén a Kajak-Kenu telepnél. Szomorú, de egyben meghatóan szép is!

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.07. 12:58:23

János ma megint bedobta a már jól ismert antiszemita témát. Ezt a poénját nem először süti el, és mindig meglepődik, vagy legalább is úgy csinál a hallgatói telefonjain. Mint írtam korábban, ismeri a telefonszámok mögötti embereket nagy részét,így tudja manipulálni a Kelj Fel Jancsi menetét, hangulatát. Kertész Ákos írása viharokat váltott ki itthon, mit külföldön. Hiába ment ki az író Kanadába, ott is megfogják találni írásának hullámai, ott is fog kapni kritikát a kint élő magyaroktól. Ma már olyan kicsi a világ, nem lehet elbújni. De amit ma Fiala János lereagálása a hallgatói telefonokra okozott, azt sokkal súlyosabbnak ítélem meg mint egy megkeseredett idős író önmarcangolásánál. Igaz ezt a gyötrődését ráterítette másokra, ahelyett, hogy egyes számban írta volna meg. Fiala a betelefonálókat olyan nyomdafestéket nem tűrő jelzőkkel látta el, ami méltón válthat ki indulatokat azokból, akiknek volt "szerencséjük" hallgatni ezt a fröcsögését. Fiala jóval fiatalabb Kertész Ákosnál, de megkeseredésben, haragban, rosszindulatban jóval felülmúlja a most Kanadában tartózkodó botrányhőst. Ma megint megtudtuk, hogy a magyar nép mennyire antiszemita, mennyire buta. Jánosnak sikerült ma is bebizonyítania, hogy tud "műsort" készíteni, ennek mestere!
kepkezelo.com/viewer.php?file=lphdf22ck35ouvi9usr1.jpg

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.08. 07:45:11

@jobbikbal: Szégyellem, de nem tudom ki volt az a víziember akitől így búcsúztak. Kisegítenél?

apiesze 2012.03.08. 08:07:53

Kopár István volt igazgatóm a '60-as évek végén a Balatonon. Amikor áthelyezéssel (létezik még ilyen?) az újpesti hajójavítóba, a személyzetis nem akart elengedni csak ha letöltöttem a majd' 6 hónapi csúsztatásomat, Kopár azt mondta: "adjuk oda nászajándéknak". Kicsi a világ Tényleg. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.08. 08:21:36

@jobbikbal: Nem nagyon hallgattam a Fialát mert reggel szaladgáltam. Mind Kertésszel, Mind a Fialával elnézőbb vagyok mint mondjuk saját magammal. Mert ők zsenik. Kertész ragyogó író és amit leírt (ahogy más szavakkal, de leírta Ady Endre, József Attila, Petőfi Sándor, Móra Ferenc, Arany János és még több olyan ember akihez képest én,{mi} apró{k} vagyok{unk} tehetségben), akár én is leírhattam volna olyan hangulatomban, amikor éppen dühöngök honfitársaim bornírtságán. És igen az ő példája is bizonyítja, hogy Magyarországon tapinthatóan jelen van az antiszemitizmus. Amikor leírta legjellemzőbb nemzeti vonásunkat, a szolgalelkű meghunyászkodást és a sunyi irigy gyűlölködést, a sunyi szolgalelkű, irigy taplókban, az egész írást el sem olvasó,annak tartalmát felfogni is képtelen, csak a célzatos szemelvényt ismerő vakhívőkben felhorgadt az antiszemitizmus.Én úgy olvastam Kertész írását, hogy ezt egy magyar ember írta a saját fajtájáról. De az antiszemiták a magyar ember fogalmából a zsidót kizárják. Legjobb esetben különbséget tesznek, "jó" zsidó és "rossz" zsidó közt. Pedig ilyen nincs. Vannak jók és rosszak, okosak és buták és a négy közt számtalan árnyalat. És ez független a vallástól, bőrszintől meg a fityma blankolásától. Fiala meg szintén zseni, senki nem csinál olyan rádióriportot mint ő amikor formában van, de mellékesen egy narcisztikus őrült, elmebeteg, agresszív tahó, de Krúdy Gyula is verte a feleségét, de nem ettől lett híres. Amúgy általában a zsidókkal meg elnéző vagyok, akkor az ő sérelmük, hogy minden túlzást megértek. Egyet nem szeretek, amit az ugyancsak zsidó Moldova is leírt, mint sumák jelenséget, ő "kifordított antiszemitiznmunak" nevezte, amikor valamely sérelem ami egyéni hitványsága okán ér valakit, ő erre zsidósága okán véli magát sértettnek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.08. 08:32:30

@apiesze: Azért azt fontos tudni, mert nem írtad, hogy a balatoni üzemigazgató az "öreg" Kopár volt, a földkerülő Kopár István papája.

apiesze 2012.03.08. 08:46:31

@A Tengerész: Így igaz! Csak kiesett ;-), hogy két Kopár is van. Tudod akkor a kis Kopár akkor még valóban kis volt.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.08. 13:37:15

Nem tudom, hogy kitt búcsúztattak. A kutyámmal éppen arra jártam, és hirtelen azt sem tudtam mi is történik. Megrázó, és egyben egy szép szertartás volt, pap nélkül, körítéstől kímélve!
Nagyon sokat sétálok a Kis-Dunán, és mindig történik egy újabb esemény, de a tegnapi emlékezetes marad örökre. Kertész Ákos, ha magyarnak tartja magár, akkor saját magáról is kellett volna szólnia az írásának, én ezt hiányoltam. Tolta át a felelősséget másokra. Magyarországon vannak magyar emberek, jó emberek, és csak utána jön az, hogy ki zsidó, ki keresztény, ki ateista. Én nem vagyok vallásos, mert úgy tartom az csak arra jó, hogy embereket egymásnak uszítson, és amint látszik ez megy a nagyvilágban, Magyarországon. A keresztény, zsidó vallású emberek ráakarják kényszeríteni vallásukat, másokra is, és ez erőszakhoz, diktatúrához vezet. Nem érdekel egyik isten sem, szeretnék élni normálisan, mert csak egy életem van és, hogy majd mi lesz ekkor, meg akkor nem érdekel! / Nekem ez a véleményem /

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.03.08. 13:58:06

Fiala ma beszólt a fórumozóknak, hogy ne itt, és más közösségi oldalakon vitatkozzanak név nélkül, hanem élő adásban ezt tegyék meg vele. János nincs tisztában avval, hogy vele nem lehet vitatkozni, mert ha más véleményen van valaki, lekeveri, az utolsó szónak mindig neki kell lennie, amikor már a betelefonálót kiiktatta műsorából.Így egyoldalú a beszélgetés, és ezek után ezt már egyre kevesebben vállalják. Maradnak a fórumok, és ide talán be is néz, így ezért írtam le ezeket a sorokat, hogy megkapja a választ a feltett kérdésére. Lázár Jánosról annyit, hogy pofátlanul bemer szólni másoknak, amikor két év alatt rendszeresen megszegte a törvényeket asszisztált Orbán országromboló politikájához. Mong Attilához a mai adásban sértő szavakat használt, amiért a riporter nem figyelmeztette. Egy aranyszabály, amit még a drága Bolgár úr is betart, ha nincs jelen egy vitában a két fél, neki kutya kötelessége a nem jelen lévő alanyt védeni, a beszélgetést normális mederben tartani. Mivel a nem megjelent nem tudja megvédeni magát, így ezt a riporternek kell megtennie, még ha képletesen is. A mai Kelj Fel Jancsiról röviden ennyit, én maradok továbbra is a fórumok mellett, és merem vállalni a nevemet is hozzá ha kell!

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.03.08. 16:39:14

@jobbikbal: Ahogy a vicc szól:
- Miért veszekednek, marakodnak állandóan a zsidók, mohamedánok, budhisták, stb.? Ahelyett, hogy leülnének, és rendes keresztény módjára megbeszélnék a dolgokat...

abraxas 2012.03.09. 08:48:52

@sanyi65: A tisztelt Látogatókat felkérjük ne etessék a trollokat!

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.03.10. 16:51:46

@abraxas: Elnézést, teljes mértékben igazad van! (aki korpa közzé keveredik...)
süti beállítások módosítása