Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.10.22. 22:18 :: A Tengerész

Ma délelőtt jött a keresztkomám " A" és megvizsgálta a hajón a villanyszerelést, neki van olyan jogosítványa, hogy adhat papírt a szigetelési ellenállásról, ezzel meglesz a második papír ami a hatóságnak kell a hajólevél kiadásához. Délután jött abraxas a végleges dinghi szabásmintával, jövő héten elkezdem az anyagbeszerzést, jövő hónaptól bérlek a lakatosok csarnokában területet és a tél folyamán összeütöm a bocit. Amúgy olyan "beszélgetős" nap volt, szóval "angolszombat".

 

Van rossz hír is. Akik régebben olvassák a blogot talán emlékeznek még Balázsra a "Bagó"  gazdájára. Az a kis tengeri mentőcsónakból készült hajócska ami leginkább úgy néz ki, mit Thomas a gőzmozdony vízi változata. Rehák Balázs a lágymányosi híd hídmestere itt volt a parti partyn is. Nagy horgász, minden halat ismer, nyáron kint járt Olaszországban és nagyon készült, hogy fog valami nagy halat a tengerből. Amikor hazatérte után felhívtam, hogy "Na milyen halat fogtál?" csak annyit válaszolt, hogy "Nem halat, hanem rákot..." Nem értettem elsőre, aztán elmagyarázta. Ezt diagnosztizálták nála miután nagy fájdalmakkal hazaérkezett. Ennek három hónapja. Még egyszer beszéltem vele később, utána már nem vette fel a telefont, tegnap beszéltem Gizivel a feleségével, mondom  Balázs nem veszi fel a telefont... "Már nem fogja. nyolcadikán meghalt". isten nyugtasson Balázs, nem lesz több gondod a Bagó csavartengelyében állandóan elnyíródó csapszeggel...és a leégett műhelyedben se kell már befejezni a szalagfűrész javítását.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr843322894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.10.23. 08:03:33

Nyugodjon békében! :o(

abraxas 2011.10.23. 08:29:51

Asszem rájöttem, miért laminálták ki a fenekét belülről is.
Kívülről csak a feneket borítják be, a többit csak átkenik epoxival. Gyanítom azért, mert a klinker palánkot vákum nélkül elég nehéz rendesen kikenni :o/
Ez a pacek végigblogolta az építést, talán érdemes nézegetni:
bobsboats.blogspot.com/

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.23. 10:15:45

@abraxas: Nagyon jók a blog képei. Például a gyári képek nem mutatták ennyire jól a palánkok illesztéseit. Aztán az is látszik, hogy a nem kis pénzért szállított kit kissé....hogyismondjam, egyszerűbb, mint a honlapjukon bemutatott mintadarab. Pl csak szimpla dörzs/szegélyjéc, koptató és ütköző nélküli bumfordi evezők, swertszekrény-ülőpad illesztésének csúnyább megoldása. Már nem is szégyellem annyira, hogy nem rendelem meg a terméküket.
süti beállítások módosítása