Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2011.09.10. 21:24 :: A Tengerész

 Naná, hogy nem lett semmi ma az "alkotásból"!  Kitört a szép idő, bár reggel még nem úgy nézett ki, hogy igaza lesz a meteorológusoknak, szitáló esőre ébredtem és húztam fel a lobogót. Szóval meggyőztem magam, hogy első a "maintenance" ( ahogy a mondás szól, cruising is maintenance in exotic places) nekiálltam keresni, hol lyukas a gumicsónakom, mert mindhárom (!!) kamra leeresztett, ami azért már egészen normálatlan dolog. Szóval belógattam a búvárszivattyút a Dunába és megtöltöttem a dighit vízzel. És a fizika ismét működött. SEHOL nem lyukas a csónak! DE, mindhárom szelep ahol fel kell fújni a légkamrákat bugyborékolt. Ez hát a hiba, ami azt okozza, hogy az este keményre felpumpált csónakom reggelre mint a töttyedt fityma...csak azt nem tudtam, hogy ez nagy baj, vagy csak kicsi. De hát itt van nekem az én barátom "F", mindjárt meglátogattam és azt mondta, hogy ez a legkisebb baj ami csak lehet, neki van a szelepekhez szerszáma amivel ki lehet szedni, kitisztítani és újra berakni, szóval nem is ragasztva vannak, hanem ellenanyával beszorítva. Holnap megjavítjuk. Azért sürgetős a dolog, mert ha elviszik ezt a kész pontont amire kötve vagyunk akkor  amíg nem hoznak újat ki kell álljak horgonyra és akkor csónakkal fogunk ki-be járni.

Ezzel még nincs vége a reparálásnak. Jó ideje alig tudom kinyitni az autóm bal első ajtaját kívülről (a jobb oldalit meg már évek óta). Ma kiszedtem az egész szerkezetet, mert féltem, hogy egyszer csak egyáltalán nem tudom majd kinyitni, ami egy kétajtós autónál elég kellemetlen lesz. Kiderült  letört egy bigyó belül. Az egész spiáteröntvény, javítani nem lehet, bontó reménytelen, mert valószínűleg az enyém az egyetlen VW Derby Magyarországon. A belseje ugyanaz mint az 1-es Golf, de a kaszni az más, és sajnos a kilincs is, mint arról meggyőződtem, mert kirobogóztam a "KJ"-hoz, akinek vödörszám van Golf alkatrésze a három golfjához, de egy kilincs mechanikája se passzolt az enyémbe. Csak 3 mm a különbség. Fene a nyugatnémetekbe, bezzeg a keletieknek mindenük egyforma volt, az IFÁban ugyanolyan volt  minden műszer  mint a Wartburgban. Még egy rendes kilincset se tudnak gyártani, 31 évet se bírt ki...Egyelőre fogalmam sincs mit csináljak vele, lehet, hogy az egészet leblindelem és teszek egy lakatpántot az ajtóra.

És még mindig a javítás. Miközben "KJ" felé robogóztam nyolcszor ( legfeljebb 3-4 km!!) esett le a gyertyapipa. Pedig már a rugót is kicseréltem benne, de valami átok ül rajtam, kézzel már alig lehet lehúzni, mégis menet közben lejön. Ez mondjuk egy előzés közben közvetlen életveszély. Szóval még ott "KJ"-nál ha már a kilincsjavítás nem sikerült szétkaptam a robogó burkolatát és úgy odadrótoztam a gyertyapipát a helyére, hogy soha többé nem fog lejönni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr33216795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2011.09.10. 23:43:20

ne csüggedj Tengerész, volt Derbym (csak ellopták) de mielőtt ellopták volna felújítottam és lehet a kilincshez is szerezni mindenfélét. Az alkatrészek nagyrésze klappol a polo alkatrészeivel, meg van ami golf/jetta vonalon passzol.

nyaggasd a vw bontósokat, be fogják vallani!

abraxas 2011.09.11. 14:35:11

Lassan érik az a dingi építés ;o)
Kár, hogy mopedet nem lehet otthon építeni (vagy mégis?)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.09.11. 15:41:00

Úgy tudom, a VW Derby a Poló alkatrészeire épül, nem a Golf I-ére! Tehát érdemes ezen az úton utána járni, Poló egy nagy rakás van a bontókban!
Amúgy, amikor a régi Skoda 105-ösöm ajtajában eltört egy "pillempáty", sima dróttal javítottam meg...:) És működött még pár évig...:)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.11. 20:33:46

@sanyi65: Na ja. A drót sokmindent megold. De sajnos ezt nem tudom megdrótozni.
süti beállítások módosítása