Naná, hogy nem lett semmi ma az "alkotásból"! Kitört a szép idő, bár reggel még nem úgy nézett ki, hogy igaza lesz a meteorológusoknak, szitáló esőre ébredtem és húztam fel a lobogót. Szóval meggyőztem magam, hogy első a "maintenance" ( ahogy a mondás szól, cruising is maintenance in exotic places) nekiálltam keresni, hol lyukas a gumicsónakom, mert mindhárom (!!) kamra leeresztett, ami azért már egészen normálatlan dolog. Szóval belógattam a búvárszivattyút a Dunába és megtöltöttem a dighit vízzel. És a fizika ismét működött. SEHOL nem lyukas a csónak! DE, mindhárom szelep ahol fel kell fújni a légkamrákat bugyborékolt. Ez hát a hiba, ami azt okozza, hogy az este keményre felpumpált csónakom reggelre mint a töttyedt fityma...csak azt nem tudtam, hogy ez nagy baj, vagy csak kicsi. De hát itt van nekem az én barátom "F", mindjárt meglátogattam és azt mondta, hogy ez a legkisebb baj ami csak lehet, neki van a szelepekhez szerszáma amivel ki lehet szedni, kitisztítani és újra berakni, szóval nem is ragasztva vannak, hanem ellenanyával beszorítva. Holnap megjavítjuk. Azért sürgetős a dolog, mert ha elviszik ezt a kész pontont amire kötve vagyunk akkor amíg nem hoznak újat ki kell álljak horgonyra és akkor csónakkal fogunk ki-be járni.
Ezzel még nincs vége a reparálásnak. Jó ideje alig tudom kinyitni az autóm bal első ajtaját kívülről (a jobb oldalit meg már évek óta). Ma kiszedtem az egész szerkezetet, mert féltem, hogy egyszer csak egyáltalán nem tudom majd kinyitni, ami egy kétajtós autónál elég kellemetlen lesz. Kiderült letört egy bigyó belül. Az egész spiáteröntvény, javítani nem lehet, bontó reménytelen, mert valószínűleg az enyém az egyetlen VW Derby Magyarországon. A belseje ugyanaz mint az 1-es Golf, de a kaszni az más, és sajnos a kilincs is, mint arról meggyőződtem, mert kirobogóztam a "KJ"-hoz, akinek vödörszám van Golf alkatrésze a három golfjához, de egy kilincs mechanikája se passzolt az enyémbe. Csak 3 mm a különbség. Fene a nyugatnémetekbe, bezzeg a keletieknek mindenük egyforma volt, az IFÁban ugyanolyan volt minden műszer mint a Wartburgban. Még egy rendes kilincset se tudnak gyártani, 31 évet se bírt ki...Egyelőre fogalmam sincs mit csináljak vele, lehet, hogy az egészet leblindelem és teszek egy lakatpántot az ajtóra.
És még mindig a javítás. Miközben "KJ" felé robogóztam nyolcszor ( legfeljebb 3-4 km!!) esett le a gyertyapipa. Pedig már a rugót is kicseréltem benne, de valami átok ül rajtam, kézzel már alig lehet lehúzni, mégis menet közben lejön. Ez mondjuk egy előzés közben közvetlen életveszély. Szóval még ott "KJ"-nál ha már a kilincsjavítás nem sikerült szétkaptam a robogó burkolatát és úgy odadrótoztam a gyertyapipát a helyére, hogy soha többé nem fog lejönni.