Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2011.03.11. 08:22 :: A Tengerész

Tegnapi kommentben néztem a https://www.youtube.com/watch?v=6AcQt1JFHa0 fimet. Amikor a múzeumok éjszakáján  leereszkedtünk a Batthyányi téren kikötött ex "Kassa" ex tengerjáróba, majd onnan átmásztunk a Tatabányára, a gépházba lemenve rámtörtek az emlékek. A gépház annyiban különbözött a hazajáró típusú  "Újpest" gépházától, hogy ezen a főkapcsolótábla a géptérszinten volt, az Újpesten meg eggyel feljebb. De ugyanazok a Láng gépek (na akkor még ilyeneket tudtunk csinálni Angyalföldön), ugyanaz a szag, ugyanaz a tapadás a pajorlemezen a talpam alatt. És a baloldali főgép előtt mit látok? Egy Jendrassik segédgépet a hasonlóan antik Ganz generátorral! Hát...majdhogynem elbőgtem magam. És minden működik.

21:04 Ma reggel a Béla bócman volt látogatóban. Béla mindig mindent tud ami hajó, szóbakerültek a "hármak" az Inota, Tatabánya és a Sopron, így tudtam meg, hogy a görögök megvették a Tatabányát és valami átalakítás után, amit az Újpesti Hajójavítóban (már ami maradt belőle) végeztek, szinesbőrű legénységgel indultak a Dunának lefelé. A legénység amikor megérkezett Ferihegyre (ami név bizonyára tűrhetetlen, mert az Orbán kormány legújabb népboldogító projektje a Ferihegy átkeresztelése, bár nem tudom mire, merthogy Orbánhegy már van), csak annyit tudtak kinyögni, hogy Tatabánya, de elképzelni nem tudta senki, hogy a bokszosok  mi a fenét akarnak Tatabányán, tán bányásznak állnának?  Kezdettől fogva nem lehetett tudni, mit akarnak kezdeni a hajóval, merthogy ez a hajó tengerre nem való, kikötői boxernek ugyancsak alkalmatlan, leginkább biztosítási csalásra alkalmas és lám, ahogy alant Sün írja alighanem ez történhetett vele. Szóval fogynak az öreg hajók. Egyébként alighanem tévedtem, amikor a múzeumok éjszakáján a Tatabányára emlékeztem, hogy ott jártunk, alighanem a Sopron volt az, mert mintha nyolchengeres Lángok lettek volna a gépházban, ugyanolyanok, mint első hajómon az Újpesten..

Jó fáradt vagyok az eszterga felett való görnyedéstől, de beindult a csigagyár, minden megy mint a karikacsapás, de eltart azért egy-két napig, amíg az 50-60 csiga görgőjét ledrehálom.

A hűtő nem akar rossz lenni, mondjuk ha nagyon kicsi a szivárgás eltart egy darabig, amíg megint megszökik a gáz. Egyelőre annyira beindult, hogy a sörök megfagytak a dobozban, a vörösbor hígítója meg a PET palackban. Úgy tűnik a sörösdoboznak a gyenge pontja a feneke, mert azt duzzasztotta ki a jég, de miután megolvadt tökéletesen iható. Visszavettem a termosztáton és beraktam egy hőmérőt az elpárologtató mellé, hogy ellenőrizni tudjam a hőmérséklet alakulását. 

Mielőtt lepihenek közkinccsé akarom tenni Dr Mészáros Csaba írását. Ő a BME Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék docense, aki a Tilos Rádió múltheti adásában a "haladásoldalt" képviselte.  Vettem magamnak a bátorságot, hogy megkeressem és váltottunk pár Emailt a Duna ügyében. Az általam is botrányosnak tartott Illés Zoltán TV interjú (azt hiszem írtam róla a múlt héten) annyira felbosszantotta, hogy írt egy levelet, amit most én is idézni fogok az olvasóim tájékoztatása végett.

 

Tisztelt Mindenki!

Az elmúlt hetek történései arra ösztönöztek, hogy én is megszólaljak vízlépcső ügyben. Nem akarok ismétlésekbe bocsátkozni, hiszen a lényeget többen, többször elmondták már, de néhány hozzáfűznivalóm azért van.

Negyvenedik tanévemet kezdtem meg tavaly szeptemberben, mint oktató a BME Építőmérnöki Karán, ahová 1971-ben kerültem Dégen Imre mellé tanársegédnek. Még élnek sokan, akik ismerték Dégen Imrét és elkötelezettségét a vizes szakma iránt, s azt is tudják, hogy hihetetlen munkabírása és aktivitása miatt nem volt könnyű mellette dolgozni. Amikor tavaly, az új környezetügyért felelős államtitkár, Dégen Imre „reinkarnációjaként” jellemezte magát, akkor kicsit meglepődtem, ismerve előéletét és a vizes ügyekben korábban hangoztatott véleményét. Az árvízi események és az ajkai tragédia valószínűleg befolyásolhatták korábbi „lesújtó” véleményét a vizes szakmáról, mert időnként egész pozitívan nyilatkozott a szervezetről, aminek húsz évvel korábbi szétveretésében komoly szerepet vállalt. Ezért is vártam kíváncsian a 2010. november 8.-án elhangzott beszédét a Farkasréti-temetőben Dégen Imre sírjánál. Meg kell mondanom, hogy a beszéd tetszett, s ha nem ismertem volna korábbi, „vízlépcső-ügyben” azóta is változatlan véleményét, akkor azt mondtam volna, hogy a vízügynek újra van egy keménykezű, a szakmát szerető és tisztelő vezetője. Az azóta megtett nyilatkozatai, amelyekben, kezdetben felfedeztem kisebb bizonytalanságokat, változatlanok a vízlépcsőkkel kapcsolatban. Ez lehetne erény is, de az elmúlt húsz év bebizonyította, hogy az akkori vízlépcső-elleneség hiba volt, sőt inkább bűn. Az akkori ellenzők közül ezt többen belátták, s volt bátorságuk be is vallani. Állítólag Churchill mondta, hogy „nem baj, ha az ember változtatja véleményét, az a fontos, hogy mindig igaza legyen”.

Illés Zoltánt viszont nem olyan fából faragták, hogy belássa tévedését, mert olyan neki nincs, hiszen ő tévedhetetlen. Nincs annyi időm, hogy minden nyilatkozatára odafigyeljek, így csak időnként figyelem érdeklődéssel bölcsességeit. 2011. március 3.-án érdeklődéssel vártam szereplését az MTV m1-es csatornáján, a Jelfogó c. műsorban, mert jó előre beharangozták a BNV-vel kapcsolatos riportot. Nem számítottam arra, hogy valami rendkívüli bejelentést tesz, ami a csődtömegből való kilábalás irányába mutat, de azok az érvek, amelyekkel megmagyarázta a fennálló helyzetet és a várható jövőt, engem is meghökkentettek. Olyan magabiztossággal mondott szamárságokat – ezt most dicséretnek szántam -, hogy nem győztem jegyzetelni.

Néhány észrevétel a legkirívóbb csúsztatásokra:

- „..az első síkvidéki vízlépcsőt az osztrákok Hainburg-nál akarták megépíteni, de népszavazással megakadályozták..”

A hainburg-i vízlépcső építését valóban nem kezdték meg 1985-ben, mert fizetett tüntetők tiltakoztak, akiket az egyik újság főszerkesztő-helyettesének írása „vitt ki” a hainburg-i erdőbe, ahol az újságírónak volt egy vadászháza. Az akkori osztrák kormány nem vállalta a további konfliktust, s elhalasztotta a munkálatok megkezdését, de népszavazás nem volt! Ugyanakkor, hat évvel később – 1991 májusában - a bécsiek népszavazással döntöttek a bécsi (freudenau-i) vízlépcső megépítéséről, s egyúttal a Budapest-Bécs világkiállítás elvetéséről. Természetesen a vízlépcsőt támogatók és ellenzők megfelelően tájékoztathatták a közvéleményt az érvekről és ellenérvekről. Így a „nép” tudott dönteni, s úgy érzem, hogy helyesen döntött. A vízlépcsőt 1998-ban adták át, azóta zavartalanul működik, s talán „600 évnél hamarabb meg is térül a befektetett összeg”, hogy klasszikusokat idézzek. (Az interjúban Illés Zoltán állította azt az ostobaságot, hogy a vízlépcső 600 év alatt térülne meg. A Tengerész.)

Itt szeretném Illés Zoltán és a hozzá hasonlóan érvelők tudomására hozni, hogy Kelheim-től lefelé csak „síkvidéki vízlépcsők” épültek a Dunán, hiszen a Duna vízfelszínének esése 40-50 cm/km közötti érték, ami a síkvidéki jellegre utal. Ugyanez az érték a magyarországi szakaszon 7 cm/km. Ebből az adódik, hogy nálunk 6-7-szer nagyobb távolságban kell(ene) megépíteni az ugyanolyan duzzasztási magasságot biztosító vízlépcsőket. A tiszai vízlépcsők jóval kisebb esésű folyóra épültek, s hasznosságukat csak kellő rosszindulattal és tájékozatlansággal lehet megkérdőjelezni.

- „..a mindenkori átlagos vízhozam felét (sic!)” kérné Illés cserébe a Bősnél eddig megtermelt villamos-energia fejében. Illés Zoltán arról nem hallott, hogy a Duna medrének mélyülése miatt, a teljes vízhozam esetén is szükséges lenne a beavatkozás a Szigetközben, a holtágak vízellátása érdekében? Az idáig megtermelt, minket megillető energia fele – Illés szerint - többet ér, mint amennyit a szlovákok a „C-variánsra” fordítottak.

Hogy is van ez? Ha a dunacsúnyi vízlépcső költsége „már” megtérült az eddig megtermelt áram feléből, akkor nálunk egy ilyen létesítmény soha meg nem térül? Egyébként a volt szlovák környezetvédelmi miniszter – aki magyar nemzetiségű -, a nagymarosi munkálatok leállításának húszéves évfordulója alkalmával azt nyilatkozta, hogy az áramtermelésből már megtérült az egész beruházás. Nem kell nagy matematikusnak lenni ahhoz, hogy kiszámoljuk: 18 év alatt (1992-2010 között) az évi cca. 2,5 TWh (2,5 milliárd kilowattóra) villamos-energia összesen mintegy 45 TWh –t tesz ki. Egy kilowattóra ára – a villanyszámlámon – 22-23 Ft, ehhez még különböző díjak hozzájönnek, s így cca. 40 Ft/kilowattóra díj jön ki. A 45 TWh és a 22-23 Ft/kilowattóra szorzata mintegy 1000 milliárd forint, s még csak 18 éve működik a rendszer.

Egyébként, az osztrákokkal kötött megállapodás szerint a nagymarosi vízlépcső felépítése fejében, 1996-2015 között évi 1,2 TWh villamos-energiával fizettünk volna. Ez az érték 24 TWh, s ez az osztrákoknak húsz év alatt megtérítette volna a befektetett összeget. Akkor most megtérülhet egy ilyen beruházás „600 évnél” hamarabb? Illés Zoltán ugyanis ezt a „böszmeséget” mondta az említett interjúban, hogy újabb klasszikust idézzek. Mikor fogja Illés Zoltán megtartani „őszödi beszédét”?

Az első nagyobb vízlépcsőt a Dunán Passau felett Kachlet-nél helyezték üzembe 1928-ban, az első osztrák vízlépcső (közös a németekkel) Jochenstein-nél épült 1952-56 között (http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftwerk_Jochenstein), s utána szép sorrendben még kilenc, s ennek ellenére az osztrák Duna-szakasz továbbra is él. Azon lehet vitatkozni, hogy szépek-e ezek a létesítmények, vagy sem. Tájépítészek, ipari formatervezők bevonásával bizonyára lehetett volna szebben is megoldani a tájba illesztést. Az újabb ökológiai igényeket is kielégítették az elmúlt esztendőkben, hiszen a korábbi beton hallépcsők helyett, a hosszirányú átjárhatóságot természet közeli hal-utakkal oldották meg, s ez a munka folytatódik a korábban megépült létesítményeknél.

Az ivóvízkészlet tönkremenetelével való ijesztgetés ugyanolyan csúsztatás, mint a többi. A vízminőséget a tisztítatlanul bevezetett szennyvizek, a vízgyűjtőről bejutó diffúz szennyezések, valamint az olyan események, mint az ajkai katasztrófa, veszélyeztették és veszélyeztetik. Ugyanakkor kisvízi időszakban - az alacsony vízállás miatt - a parti-szűrésű kutak víztermelése csökkenhet, s ezt duzzasztással lehet kompenzálni.

Az emberek jelentős részének – s ezt egyetemi oktatóként bátran kijelentem – semmi ismerte nincs a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerről. Amit esetleg tudnak, az a médiumokban időnként megjelenő, többnyire negatív információkból, vagy esetleg egy-egy iskolai tanáruk szubjektív véleményéből származik. Ezen a kommunikációs egyenlőtlenségen feltétlenül változtatni kell, mert a társadalom soha nem fogja megismerni az igazságot.

Van ugyanis egy „kemény magja” a vízlépcsőket ellenzőknek, akiket semmi tény nem zavar, ők most is azt mondják, amit több mint húsz éve mondtak. Ők valóban nem törődnek semmivel, sem a hágai – Magyarországra nem kedvező – ítélettel, sem az országot ért hihetetlen anyagi és erkölcsi kárral, csak szajkózzák a hamis vádakat, ijesztgetik az embereket, s ehhez maximális médiatámogatást kapnak. S itt van a legnagyobb probléma, ugyanis nem az a baj, hogy ők elmondhatják véleményüket, hiszen szólásszabadság van, hanem az, hogy a „másik oldal” továbbra is hátrányban van ezen a téren. A hágai ítéletről is azt terjesztik, hogy a bíróság mindkét felet elmarasztalta. Ez igaz, de nem egyenlő arányban! A közösen feltett négy fő kérdésben a bíróság 3-1 arányban döntött a szlovákok javára, s azt is kimondta, hogy az 1977-es államközi szerződés továbbra is érvényben van.

A hamisan érvelő „megélhetési környezetvédők” – mert többen közülük azok – véleményét harsogja a média, míg a szakmai oldalét csak időnként engedi a „tűzhöz”. A 2011. február 27.-i Szempont (MTV m1) adásában is kizárólag a vízlépcsőket ellenző személyeket szólaltattak meg. És itt van a kutya elásva.

Az is nagy baj, hogy a politikai döntéshozók, valamint a tudós társadalom egy része úgy fél ezektől a megélhetési zöldektől, mint ördög a tömjénfüsttől. Itt jellemzően megmutatkozik, hogy miként tudja a farok csóválni a kutyát.

Ha Lányi András, az „utolsó nagy magyar polihisztor” – hisz mindenhez ért – megjelenik, megnyilatkozik, akkor egy akadémikus is csak elkezd magyarázkodni. Az is érdekes, hogy a Lányi által nem kedvelt mini-párt hasonlóan hamis érvekkel kap lehetőséget a mindennapi megszólalásra a médiumokban. Már korábban rájöttem, hogy a vízlépcső-ellenesség és a butaság pártsemleges, így minden pártban megtalálhatók mindkét oldal képviselői.

A sötétzöldek sikerének” titka, hogy a nagyfokú médiatámogatás tudatos ferdítésekkel és nagyfokú erőszakossággal is párosul, hiszen ez biztosítja számukra a megélhetést és fennmaradást. Az, hogy közben az ország ettől (is) tönkremegy, nem érdekel senkit? 

 Ady így ír „A Duna vallomása” című versében:

„Mindig ilyen bal volt itt a világ?

Eredendő bűn, lanyha vétek,

Hideglelős vergődés, könny, aszály?

A Duna-parton sohse éltek

Boldog, erős, kacagó népek?”

 

Mészáros Csaba

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr752729981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.03.11. 09:52:39

Tegnapi bejegyzésem kapcsán egy szomorú korrigálást kell hogy tegyek. A Tatabánya helyzete nem oly rózsás, mint írtam. Eladták és a Fekete Tengeren meglékesedett. El nem süljedt, de partra tolva válik az enyészeté és várja a hulladékhasznosítási folyamatot, hogy vasalólént, kötőtűként, meg ki tudja miként újjászülessen. Feltételezem, a habokat már nem fogja szelni. Mégegy magyarországi ipari remek odalett. Ennyi. Ez a mi sokrabecsült Magyarországunk.

Szép napot!
Sün

harpi4 2011.03.11. 10:36:23

@Sün77: Egy cseppnyi vigasz! Elindult egy mozgalom a Buda paklis hajó (motoros árúszállító, épült a két háború között) megmentésére irányuló akció. Az Inota viszont bennem is szép emlékeket keltett. 65-ben ifjoncként az újpesti telelőben dolgoztam, és akkor érkezett oda B.Füredről a vadiúj Inota, a Gyöngyös testvérhajója. Csupa zöld maszat és karcolás volt a Sió csatorna már akkor sem nagyon karbantartott medrében való lejöveteltől. Nekünk kellett rendbetenni és festegetni.

Advocatus Diaboli 2011.03.11. 12:22:09

@Sün77: A Sopron zuhatagi vontató, a széria utolsó darabja még megvan, teszi a dolgát, a neszmélyi hajóskanzen "boxerhajójaként". Ennek még sokkal inkább "tengeri" a gépháza, mert ebben 8 hengeres tengeri Lángok szolgálnak. Az öreg Jendro és a Csepel segédgépek is megvannak. Tetszhalálból való feltámadása után volt alkalmam utazni rajta Bp.-Komárom-Budapest viszonylatban, afféle műkedvelő segéd-elektrikus-gépészként.

temtom 2011.03.11. 16:34:00

Vicces, hogy mennyire összefutnak itt a szálak...
1989 nyarán -kötelező szakmai gyakorlatként- A Sopron vontatóval volt szerencsém egy felső kanyart megcsinálni Budapesttől Regensburgig, meg vissza. :)

Sün77 2011.03.11. 17:51:06

A Sopron! Igen. Nekem is ez a hajó volt a dunai vontatóflottával való első találkozásom.

És a történet.

Már a Zoltán alapítvány tulajdonában volt, szépen felújítva. Bence barátom esküvőjére hajóztunk vele Neszményből Kisorosziba. A szállásunk is a hajón volt. Csaba Kapitány és a Bócman voltak az esküvői tanúk. A menyasszony állt a kormánynál, hófehér abroncsos ruhában. Viccelődtünk is a Szentendrei Sziget csücskénél, hogy még választhat. Ha a főágon hajózunk lefele, akkor elkerülheti az esküvőjét. De nem így tett, kikötöttünk a Kisoroszi rév felett. A menyasszonyt már a parton várta a vőlegény, aki, mint a Sopron matróza, segített a manőverben.
Mentőcsónak le, tartalékhorgony bele, partra ki, beásás, stb. A teljes násznép örömére mindezt díszmagyarban, fényes csizmában, zsinóros atillában. Mi segítettünk, hogy még nehezebben menjen Bencének a feladat. A járó kihelyezésénél már térdig gázolt a Dunában. A menyasszony a korlátnál várta szíve választottját, akit a hajón érkező barátok kukoricacsutkákkal tartottak vissza. Még a dobókörtét is bevetettük ellene, de Bence rendíthetetlen volt,végül ölben vitte le a hajóról, a két összetoldott járón aráját. Megúszták úszás nélkül.

Valamikor éjfél körül a sok tánctól meg szesztől kicsit melegem volt. Lesétáltam a partra a Sopronhoz, soproni filiszterként gondoltam, hogy körbeúszom Sopront. Földrajzilag ugye ez megoldhatatlan, de ebben az esetben adott volt minden ehhez a küldetéshez. Fehér ünnepi atillámat és többi gúnyámat a parti horgonyra akasztottam és a vízbe vetettem magam. Néhány cimbora a hajóról, akik féltettek, nagy ívben könnyítettek magukon a korlát mögül elém (rám) hogy felmelegítsék egy kicsit a Duna vizét, nehogy megfázzak. A sikeres földrajzi expedíciót egy sörrel megünnepeltük, visszaöltöztem és újra csatlakoztam a násznéphez.

Másnap a visszaút Neszményre sokkal eseménytelenebbül zajlott. Ez egy emlékezetes esküvő maradt a folyami hajózás és a gépészeti emlékek iránt érdeklődő vendégeknek, és Bence matróz szolgálati könyvébe bekerült, hogy megnősült.

Sün

Holnap írok az Inotáról is. Azon egy másik cimborámnak szerveztünk háromnapos legénybúcsút.

palstek 2011.03.11. 17:54:37

Haj,a Tatabánya !72.nyarán Turnu Severinnél lefelé 1500 t,bárkákat vittünk,az ott szolgáló Mahart boxer a felfelé jövőket segítette,a Parancsnok sietett és úgy döntött,hogy bemegyünk a zsilipbe " fék" nélkül.Én még új voltam,csak az tűnt fel,hogy az "öregek" nagyon idegesek.A zsilipben persze ment az üvöltözés,hogy "Tartsd meg !"Próbáltuk is,egy nyolcas a bakokra és csúsztatni,de a kötelek nem tudták megtartani a bárkákat és sorba elpattogtak.A bárkák felmásztak a Tatabánya farára és eltűntették a hajó nevét,majd nekicsattantunk a zsilip kapujának.Jegyzőkönyveztek persze rögtön és elég sok pénzébe került a Mahartnak.Hogy a Parancsnokkal mi lett,már nem emlékszem.

pernahajder Campbell 2011.03.12. 11:15:14

A Tatabányát tavaly láttam az al-Dunán, már „Anya” néven, elég hülyén nézett ki szegény azzal az üvegházzal, amit a kormányállásból csináltak.

Mészáros úrhoz, ha véletlenül idetévedne, lenne egy kérdésem: az építészfórumon március 4-én megjelent egy vízlépcsőellenes írás Bardóczi Sándor tájépítész mérnök tollából. Ebben, mint alternatív (sőt, mint egyértelműen előnyösebb) megoldást jeleníti meg a Mikolics Sándor által kidolgozott bukós duzzasztást, magát a tervezőt pedig a kollégái áldozatának írja le, akit a „szakma kigolyózott”, amiért ezt meg merte tervezni. Kérem, mondja el a szakma álláspontját erről a megoldásról!

Különben nagy arc az ez a Bardóczi: szóba kerültek a kotróhajók. Kijelenti, hogy ő már látott ilyet, és szétválasztják a kavicsot a homoktól. Elmondom neki, hogy én meg dolgoztam kotrón, és nem választja szét. Erre mit mond a barom? Azt, hogy a kotróhajók illegálisan „meddőt” szórnak a sodorvonalba, méghozzá úgy, hogy valaki „meglöki a kioldókart”.
Nem lehet igaz. Egyáltalán nem érdekli, hogy tökhülye a témához, csak azért is mond minden baromságot, ami eszébe jut.

Kis ember 2011.03.12. 11:34:08

@pernahajder Campbell:
Ahogy a mondás tartja, az a baj, hogy az okosak bizonytalanok a tudásukban - éppen azért mert okosak. Az ostobák viszont teljes bizonyossággal állítanak hülyeségeket - éppen azért, mert ostobák.
süti beállítások módosítása