Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2011.01.16. 18:53 :: A Tengerész

A könyököm végtelenül hálás volt az egy nap pihenőért. Ma reggel még éreztem ugyan, hogy "van könyököm", de igazából nem zavart már a mai könnyed tevékenykedésben. Végre megjavult az idő, 13-15 fok volt odakint, szél alig és ha nem is hétágról, de azért sütött valamennyire a nap. Kihasználtam a jó időt és megbontottam a ponyvát a VHF rádió antenna tövében. Kicsit aggódtam, hogy a múltkor amikor behúztam az antenna kábelét olyan tökkelütött voltam, hogy nem húztam be vele egy behúzószálat, de szerencsére könnyedén be tudtam dugni a koax mellé egy drótot, amivel behúztam egy spárgát, amivel behúztam a mobil internet USB kábelét, meg egy kéteres vezetéket a dudának, merthogy itt lesz a kültéri eszköze a PC-nek és a hajókürt is. Ezúttal a spárga bent maradt, ha estleg valamit később még be kéne húzni ugyanide. Bajban voltam az USB kábel ráöntött gyári végével, mert az persze nem fért át a lyukon, ami egy csőben folytatódik és a belső borovifenyő burkolaton át bukkan ki a mennyezetre a térképasztal fölé, majd még további három furaton és védőcsöveken érkezik meg végül a géphez, ezért le kellett vágjam és egy korábban vásárolt forrasztható véget raktam rá amikor már helyén volt a kábel. Már arról működöm, újabb lifegő-lafogó repülővezeték, azaz az utolsóelőtti tűnt el a légtérből. A hajókürt vezetékével elhatoltam a főkapcsolótábláig, innen a gépházon és a hátsó kabinon át kell majd a kormányállásba vezessem. Jó kis bújkálós melók ezek. Ami a jó, hogy mostmár állandóan itt van "J" és ketten sokkal könnyebb kábelt behúzni, korábban, amikor még otthon laktam és egyedül dolgoztam idekint a parton álló hajón, mindenféle trükköket kellett alkalmazzak. Az volt a találmány, hogy amikor már sikerült átdugni a vezetéket, az "érkező végre" kötöttem egy hosszú, alaposan megfeszített gumikötelet, majd átmentem a "bedugó végére" és ott beigazítottam a vezetéket, amit a gumikötél addig húzott, amíg elfogyott a húzóerő. Ezt párszor megismételve helyén volt a vezeték. rengeteg trükkös megoldást kellett kiötöljek, hogy kompenzáljam, ha kevés volt az "egy kéz". (hajón az "egy kéz" az egy ember, azaz tkp. két kéz)

Délután lekaptam a kéményt odakint és kikormoztam egy duguláselhárító spirál végére kötött ronygylabdával a füstcsövet, mert úgy éreztem, hogy csökkent a huzat. A kályha felőli végen a rókatorokból kilapátoltam úgy 2 liternyi kormot, remélem ezen a télen nem kell mégegyszer kéményseprősködnöm, ezért a munkáért valahogy nem rajongok.

21:39 Zenéket hallgattam a neten, miközben "J" illatos pogácsákat és sajtos kifliket sütögett a kemencében.  https://www.youtube.com/watch?v=XLdqEn8pqis  elképesztő. A tangóharmonika amúgyis az egyik kedvencem. Amúgyis átalakulóban a zenei ízlésem. Valahogy sose szerettem az operettet. Csárdáskirálynő...fujj. Az öregeknek való, antik zene...(csak hogy képben legyen az olvasó én a beatnemzedék, a "nagy generáció" vagyok) Tegnap a TV-ben a Kálmán Imre életéről szóló filmet néztük este. Hát amikor a száguldó, két éjfekete tüzes paripa vonta bricskát hajtó amazon énekelte a "de jó is volna, szerelmes lenni", megnemmondom melyik operett betétdalát, a hátamon futkosott a hideg, az olyan zene volt. Szóval ha néha belehallgatok valamelyik rádió, véleményem szerint döntően computerszerzette sikerslágereibe, nem érzem a fejlődést.

Jusztis megkerestem. Ez ugyan nem az a filmrészlet, de 2:30-nál ugyanaz a zene. https://www.youtube.com/watch?v=WZMw99kWCSs

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr232588440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2011.01.17. 07:12:40

Akkor EZT hallgasd meg! Csak vigyázz, előtte vagy ülj bilire, vagy pelenkázd be magad, esetleg a WC-n ülve nézd meg, különben lefosod a bokád...:))) Persze orosz.:D

www.youtube.com/watch?v=EFNNPZsO7-Q

whale 2011.01.17. 07:16:46

Александр Хрустевич-nek hívják a srácot és egy ÁLLAT!:DD Van még a tecsőn jópár videója ezzel a hülye lufis háttérrel. Mind klasszikus és mind elképesztő..:)))
süti beállítások módosítása