Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.11.13. 18:10 :: A Tengerész

Ragyogó napsütésre ébredtem. Reggeli után a még harmatos korlátfákat, meg a fux tetejét, amikre tegnap két réteg lakkot már ráraktam 350-es papírral vízbecsiszoltam és miután leszáradtak és áttörölgettem őket, rákentem még négy-öt réteg lakkot. Ahogy mondtam tegnap is kicsit vastagabb rétegeket kenek, mert nyom az idő. Aztán a gunvale szegélyléceit is körbecsiszoltam, ezek nem voltak még rossz állapotban, végülis csak tavasz óta vannak az időjárásnak kitéve, de a téli felkészülés jegyében ezek is kaptak két réteget.                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amióta tükör van a headben, nézegetem magam, nem sárgulok e az irigységtől, barátaim leértek Las Palmasra. Barcelonától odáig csodás utuk volt, delfinekkel, bálnákkal, madarakkal, teknősökkel. http://blog.mailasail.com/fenix A nevek ne tévesszenek meg senkit, a Steve az a Pisti,a  Liz meg a Zsóka, csak ők már ausztrálok. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Éppen ebédelünk, amikor sistergést hallunk. A környezet zajai alig hallatszanak be a vastag hőszigetelés miatt, de a hajótest felerősítve közvetíti a hajócsavar hangokat, kinézek, hát látom ám, hogy egy nagy hajó, orra elé kötött két pontonnal jön felénk.  Na letettem a kanalt amivel "J" isteni pulykanyaklevesét kanalaztam, kaptam a fényképezőmasinát és kimentem a pontonra megörökíteni az eseményt. Megmondom őszintén nem rajongok a tőlünk északi irányban felhalmozott vasárúért, írtam már róla, mindíg attól rettegek, egy vihar a nyakamba tólja az egész csurmát, hát most újabb két pontonnal szaporodott a roncsok száma, egy gyufaszálat nem lehet bedugni közéjük, annyira eltömték valük az Amapola és a sólya közti partszakaszt. Ezek után szóba nem jöhet, hogy bármit is igazgassak a köteleiken, mert ekkora tömeggel már nem bírok el, de reményeim szerint a vihar se.

 Tiszta szerencse, hogy a Viza ottrekedt Ráckevén, mert körülbelül annyi hely  maradt a számára, amennyi Juditka és a pontonon könyöklő fiatalember közt van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha nem lennének a korlátok lehetne focizni egyet a bezsúfolt roncsokon. Aztán a fiúk búcsút intettek és a CORVIN távozott a zsilip irányába.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr702446653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.11.13. 19:50:50

Szia Tengerész!

A kikötőpontonok felújításra, vagy bontásra érkeztek?
Tudsz róla valamit?

Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.13. 19:58:09

@Sün77: Felújításra. Na persze csak amennyit nagyon muszáj. Tudod, hogy magyarországon mit takar a karbantartás, felújítás. Kapnak egy réteg festéket, ahol nagyon össze van görbülve a korlát kicserélik aztán vissza a vízbe. Többet nem költ rá a Mahart Passnave. Kerül amibe kerül, csak olcsó legyen!

asztaloslaci 2010.11.13. 21:35:20

Szerintem kéne valahol arrébb keresni egy kikötőhelyet, mielőtt baj lesz, vagy át kell sorakoztatni a hamar megnövekvő pontonhadosztályt.
süti beállítások módosítása