Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.10.24. 18:13 :: A Tengerész

Ma ilyen lusta nap volt. Peti fiam összetákolta a gépet és még több vendég is volt, többek közt Sün 77 az elsőszülöttjével (a négyhónapos fiú hármasikrek otthon maradtak), egy ötéves tüneményes kislánnyal, aki egy pillanat alatt belakta a hajót, be nem állt a szája és elképzelni nem tudtam volna, hogy négy túrógombócot képes befalni, azután, hogy előtte kijelentette, hogy nem szereti. Aztán jöttek "BA"-ék (ő kezelte az orrkötelet a vízretételkor), jól elbeszélgettünk, eltelt a nap. Délelőtt feltöltöttem a cockpitban a heti tűzifakészletet, mert úgy néz ki, hogy esősre fordul az idő, semmi kedvem sincs esőben trógerolni a tüzelőt a sátorból, amúgy meleg van odakint, 12 fokig ment fel a hőmérő. De ha beáll az esős évszak ki se dugjuk az orrunkat a hajóból. Lehet, hogy téli álmot alszunk. Ma igazi "angolszombat volt", kitakarítottunk idebent és mostantól igazi hajóbelső lesz, műhely felszámolva, BELÉPÉS CSAK ZOKNIBAN, mint az igazi hajókon! Ma elöször! Ezt is megértük.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr992395597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beho 2010.10.24. 20:20:03

Hiszem, ha látom. Kérek egy-két friss képet a szalonról! Zokniban!

Sün77 2010.10.24. 23:04:59

@beho: Tényleg így volt. Cipő le, majd be a szalonba. Feltűnés nélkül fürkésztem a szalont, találok-e valami szerszámot. Fakalapács! Az nem szerszám, az a kongatáshoz kell. Jött a válasz Tengerésztől.

Sün77 2010.10.24. 23:07:09

Köszönjük a mai vendéglátást!
Kata már fűzött is, hogy oda szeretne költözni hozzátok a hajóra. Akkor a rádiót nyugodtan kidobhatnátok,azt hiszem.

Kis ember 2010.10.25. 00:20:12

@Sün77:

Á, mi adjuk a kutyát és együtt jól ellesznek. :)))
süti beállítások módosítása