Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.10.20. 18:30 :: A Tengerész

Elgurultunk a Polifoamhoz a Táblás utcába, mert azért hamarosan eljön a tél, amikor már nem fogunk a fűtetlen hálóban aludni, hanem beköltözünk a szalonba. Most még az a rendszer, hogy a fűtött szalonban "élünk", itt kellemes melegben töltjük az estét, az étkező asztal egy mozdulattal való lesűlyesztésével le is lehet heveredni, az összenyitott ajtón át a head is meleg, tehát a zuhanyozás se probléma, majd átsuhanunk a hálókabinba ahol hálósipka, meleg zokni, melegítő, meg a külső hőmérséklettől függően egy-két-három hálózsákkal takaródzva istenieket durmolunk. De ha kitörnek a mínuszok mégiscsak hideg lesz ott aludni, így a jelenlegi díb-dáb szivacsok helyett rendes matracokat gyártok a szalonba is. Ugyanazt a rendszert csinálom itt is majd, mint a hálóban, 2cm polifoam az ágydeszkára ragasztva, azon 5cm 32-es (félkemény) habszivacs+4cm latex.  Jelenleg az alánedvesedést úgy szárítom ki, hogy reggel amikor kimászok a szamárfészekből, két üres PET palackot a matrac alá dugok, ettől a távtartótól nap közben kiszárad a derékalj alja, de nézek majd valami más megoldást, pl már beprotezsáltak a műanyag teniszpálya burkolat specialistához ( http://www.uzletiajanlatok.hu/image.php?uaid=42630&type=1 ), megnézem majd, hátha jó kiszellőztetőnek.

Aztán persze semmi se lett a további "ágyazásból", mert ahhoz, hogy bármit is csináljak a cockpitban, pl kiterítsem a polifoamot a szabáshoz, meg kellett szüntessem az ott felhalmozott dolgokat, na erre ráment a nap. Délután behasaltam ma gépházba egy stecklámpával, SEMMI SE FOLYIK! Apropos stecklámpa. Nemrég vettem. Naná, hogy beszart. Ráadásul ez olyan "örökre vasalva", szóval szétszedhetetlen. Elvileg. Azért persze tegnap mégiscsak szétszedtem és meg is javítottam a primitív, szarul összeszerelt kínai vackot, csak ilyenkor mindíg jól felmérgesítem magam.

Tegnap este-éjjel elég kemény viharos északnyugati szél tört ránk esővel, beöltöztem vízhatlanba és körbejártam a dolgokat, minden kötél rendben dolgozott, egy dolog aggasztott csak, a "profik" fölénk hozták a HORÁNY kikötőpontont és igen "takarékosan" kötötték ki. Számukra ha valami száztonnás vacak nem úszik arrébb azonnal amikor leakasztják a tolóról, és valami parti tárgyra ráakasztottak egy kötelet, megfelelő módja a kikötésnek, féltem, hogy a vihar ránk nyomja, de szerencsére az egyik sarka kiment a partra és ott felakadt, nem tudta a szél tovább gurítani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr952386679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása