Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2010.10.15. 19:29 :: A Tengerész

Úgy érzem befejeztem a téli felkészülést. A ponyvát már mutattam. Íme a tűzifa és a fáradt favágó és favágóné.

  "V B" tanácsolta, hogy több kötelet rakjak ki, biztos ami biztos, lehetnek nagy szelek télen, nem árt egy pópótpótkötél. Bandira érdemes odafigyelni, a fedélzeti tengerésztapasztalata nagyobb az én hajóelektrikusimnál, szóval megfogadtam a tanácsát. Az uralkodó északnyugati irányba kikötöttem még Amapolát egy 12-es drótkötéllel, amit a"BB" ex tengerészbócmantól kaptam ajándékba, ő piombálta meg a Vizán minőségi módon a végére a gasszákat. (aki nem érti annak megpróbálom fordítani, bár ezek a szavak pontosan lefordíthatatlanok, ő fuxolta {kötélfonta} a végére a hurkokat)

 Más. Talán mégis van remény. Részlet a  http://kozoshullamhossz.hu/hirszolg/index.php?start=10 -ból.

"A vörösiszappal szennyezett területek akár újra termővé tehetőek – nyilatkozta a vörösiszap kezelés nemzetközi tekintélyű szakembere, Puskás Ferenc. A mellőzött szakértő szeretne bekapcsolódni a kárelhárító és kármegelőző munkába, de az illetékeseket napok óta nem lehet elérni.

Puskás Ferenc agrármérnök és Seres Mária, a Civil Mozgalom vezetője tartott sajtótájékoztatót a Mal Zrt. budapesti székháza előtt. Az esemény célja az volt, hogy felhívják az illetékesek és a közvélemény figyelmét arra, hogy van megoldás a jelenleg kezelhetetlennek tűnő helyzetre. Létezik olyan kipróbált technológia, ami hatékony és olcsó megoldást kínál a vörösiszappal elárasztott területek kezelésére és rehabilitációjára.

Puskás Ferenc évtizedekig ENSZ szakértőként tevékenykedett, és nemzetközi tekintélyt szerzett a vörös iszap kezelésének és ártalmatlanítási általa kifejlesztett technológiája révén.

. Évtizedeken keresztül a világ különböző pontjain – Indiában, Dél-Koreában és Jamaicában - kapott ilyen megbízásokat. Az elméleten túl a gyakorlati megvalósításban is részt vett a szakértő.

Puskás Ferenc tevékenységét a '90-es években idehaza is elismerték. 1997-ben megbízást kapott Ajka város önkormányzatától, hogy adjon technológiai javaslatot a vörös- és szürkeiszap tározók katasztrófa megelőzési működtetésére, környezetvédelmi rekultivációjára és táj rehabilitációjára. Az elkészült javaslatot az önkormányzat nem vette át és nem használta fel, pedig segítségével nagy valószínűséggel elkerülhető lett volna a mostani tragédia is. "

Nagy kérdés, hogy a szakértő vajh milyen pártszimpátiával gyanusítható, mert ha mondjuk a felesége unokahúgának a házmestere netán egy utcában lakott valaha Gyurcsán Ferenccel, a jelenlegi főnök zsigeri félelme "GY F"-től , illetve az alsóbb szintű döntéshozók feltétlen alkalmazkodókészsége (istenem a kommunizmus diszkrét bája) esélyt se ad rá, hogy szóhoz jusson...

További nagy kérdés, a tragédia miatt kinek a feje fog porba hullani. Mert valakit, valakiket biztos fel kell áldozni. Megjósolom az igazságszolgáltatás nem az igazi bűnösre, bűnösökre, aki, akik erkölcsileg felelősek, fog lesújtani. Volt szerencsém majd két évtizedet műszaki vezetőként, gépüzemvezetőként, igazgatóként  dolgozni a kőkemény kapitalizmus keretei közt. Folyamatos a gazdasági vezetés részéről a legbrutálisabb nyomás a műszaki, karbantartási, és általában a biztonságot szolgáló, főleg a csak ritka esetben bekövetkező káresemények megelőzését célzó költségek minimalizálására. Miután a tulajdonost csak a pénzügyi eredmény érdekli, a mindenkori műszaki vezető folyamatosan kénytelen az üzemvitel folytathatósága érdekében szabálytalanságokat elkövetni, ha meg akarja tartani az állását és el akarja tartani a családját. Szinte csak a vakszerencse befolyásolja, ki az aki megússza és ki az aki megbukik. Nekem sikerült, de nem biztos, hogy az eszem miatt. Persze az ember megpróbálja védeni a bőrét, amennyire meri. Idézek egy beszélgetést a főnököm és köztem. Előzmény; a költségcsökkentések érdekében ki kell rugni embereket, ez felső parancs, kivédhetetlen. Színhely a Novotel-Budapest Kongresszusi Központ igazgatói irodája. A főnök kezdi:

- Úgy gondolom, teljesen felesleges, hogy éjszaka egy villanyszerelő bent legyen a házban. Csak alszik, nem csinál semmit.

-Ennek semmi akadálya. Mindössze egy dolgot kérek. Egy egészen kicsi papírra írd le nekem, hogy utasítassz, hogy egy embert küldjek el, mert feleslegesnek gondolod.

-Miért? Nem elég, ha szóban mondom?

-Kell nekem egy papír, ha majd a bíró megkérdezi, hogy miért döglött bent valaki a liftben, vagy a tűzben miért nem volt aki áramtalanítson. Ha ott a papír nem kell magyaráznom. Jobb így....

-A liftből kimenti a porta, vagy a biztonsági őr.

-Én tartottam az oktatást a felügyelővel a recepciósoknak. Volt olyan aki a liftgépház ajtaján nem mert belépni, mert félt a csattogó fékektől, süvítő kötelektől, zúgó motoroktól. Ezek fogják majd feltekerni kézzel a kabint szintbe állítva azt, meg kinyitni a vészkulccsal az ajtót??? Jó ha nem esnek be az aknába! Az IN-CAL-os meg minden nap más van éjjel szolgálatban, egyik nap itt másik nap a Népstadionban. Azt se tudja hol a ház eleje-vége. Ha egy amerikai matróna beszorul egy órára a liftbe, nem kell hogy ottpusztuljon, elég ha az ügyvédei beperelik a céget, hogy olyan klausztrofóbiát kapott, hogy ezentúl csak testőrökkel tud közlekedni, perköltség+kártérítés egy szállodai villanyszerelő száz évi bére. Kell ez nekünk?

Szerencsém volt. És nagyon okos főnököm. A téma soha többé nem került elő. Maradt a villanyszerelő. Szakács lett kirúgva.

A vörösiszap ülepítő jó pár évtizede ott állt anélkül, hogy kidőlt volna az oldala. Vajh ha valaki nekiállt volna kuvikolni, hogy pártucat milliócskáért erősítsék meg az oldalát, mert hátha kiszakad, mekkorát rúgtak volna a seggébe? A mindenek felett álló pénzügyi szigor addig karcsúsítja a tartóoszlopokat, amíg valamelyik kidől. Ha megtörtént a baj, szigorítanak a jogszabályokon, de csak ha megtörtént! A Titanic kellett ahhoz, hogy ne spóroljanak a mentőcsónakokkal és a BP texasi olajszennyezése, hogy előbb utóbb megszigorítsák a tengeri olajfúrás műszaki előírásait.  A kapitalizmus így működik.  Még "odaát" is. Nemhogy itt,  "vadkeleten".

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr322374656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2010.10.16. 15:50:46

100% -ig igazad van. Biztos, h nem aqz IGAZI hunyok fognak gugolni. MAjd a hajanal fogva elo rangatnak valami kis emberket akinek el KELL vinnie a balhet. Sajnos ez igy mukodik a vilagon mindenhol. Dehat nem (tobbek kozott) ezert is lakunk a hajon? H lassuk a szep felkelo napot, es a nyugott ringatozas kozben egesz masra kene gondolnunk. Dahat sajnos emberek vagyunk Tengeresz baratom es van igazsag erzetunk es meg ha kivolrol is de faj meg nekunk sok minden. HA majd a szeltol dagado vitolaid koteleit huzgalod, el mulnak ezek a gondolatok.( talan).

Missa 2010.10.16. 19:53:37

@silvermoon: " Biztos, h nem aqz IGAZI hunyok fognak gugolni. MAjd a hajanal fogva elo rangatnak valami kis emberket..."
Na ettől félek én is. Már bujkálok is. 1988-89-ben ezer tonna szám hoztuk a MAHART hajókkal a bauxitot. Akkor még csak gépmester, II.gép tiszt voltam. De ezek szerintem elverik rajtam a port... Mert ezek az állatok, nagyon kemény állatok!
:-)))
www.youtube.com/watch?v=3NbEG4Otrlk
www.youtube.com/watch?v=ewptLu-Pz0s&feature=related

Missa 2010.10.16. 20:06:06

Egyébként a napokban olvastam a National Geographic októberi számát. Fő téma a BP kút katasztrófája a Mexicoi-öbölben. Nos a cikk szerint a "nagyvíz" tuloldalán is meg tudják vezetni a hatóságokat, kongresszust, stb-t ál-tanulmányokkal. Leírnak egy szakvéleményt, amiben szimuláltak (papíron) egy olaj kitörést. A kiömlő olaj hatása a tanulmány szerint nem káros az öbölben élő oroszlánfóka és rozmár populációra. Biológus szerint sem, ugyanis ezek az állatok nem is élnek az öbölben...
A tanulmányban nevesítenek egy biológust aki az esetleges olaj szennyezés utáni kárelhárításban tudna segíteni. A szépség hiba, hogy ez a szerencsétlen évek óta halott... A csúcs: a szennyezés elhárításához beszerzendő anyagok, kemikáliák beszerzési forrásaként egy japán webáruház oldalát jelölték meg. Ezek az USA-ban történtek! Akkor nálunk, ebben a beteg társadalomban ugyan mik történhettek? Szerintem azért ebben az ügyben is ki fog derülni, hogy a NOKIA-s dobozoknak itt is szerepük volt. Ja, majd kiderülnek! 90 év múlva, amikor feloldják a titkosságát az ügynek...
Ehhh, csak bosszantom magam!
süti beállítások módosítása