Reggel hat óra tájban kilépek a deckre lobogózni, gyönyörű a reggel, hunyorgok a felkelő nap tüzében, A síma víztükörről már felszállt az éjszakai pára, a hőségnek legalább 10 hónapra vége, 9 fokot mutat a hőmérő, rajtam a Bundeswehr és a hajdanvolt Magyar Néphadsereg levetett téligúnyája van, idén elöször aludtunk becsukott ajtók mögött. Egy horgász mellettem csorog lefelé a harcsázókészségével, ráköszönök
-Jó reggelt!
-Jóreggelt, így könnyű!
-Hát igen. Csak előtte hat évig kell építeni egy hajót!
Most este van. Délelőtt kipróbáltam a kis Suzuki csónakmotort. Helyes kis jószág. Vízreraktam a gumicsónakot, felraktam a motort, indul a szokásos rángatás. Szivatóval, anélkül, semmi. Aztán jó idő múlva felfedeztem a benzincsapot. Naná, hogy zárva volt. Meglepő sebességgel tólta a piciny, 2,20-as felfújható dingit, tkp. nem gumi, hanem PVC az anyaga, de persze mindenki gumicsónaknak hívja. Amióta "F"-el barátkozom, tudom, hogy a PVC az a gagyi, az igazi a gumi, az anyagát úgy hívják, higy hipalon (hypalon? leírva még nem láttam) az 20 évig jó. Aztán időnként leállt a motor, de szivatóval könnyen indult újra. Na kiszedtem, satuba deszka, motor ráfogatva, szétszed, karburátor ki, hátha szutyok van az úszóházban, de semmi. Fogalmam sincs mi volt az oka a leállásoknak, de most összeraktam és megy. Persze minden beállítást elcsavartam, ezért a vizen újra beállítottam (miközben a menetiránynak háttal szarakodtam a csavarhúzóval, hajszálhíjján, de tényleg nem volt egy centi se, nekimentem a rendőrök kikötött hajójának), most nem áll le, alapjáratban és nagy gázzal is húz rendesen, bár kicsit füstöl, majd ha lesz időm még szórakozok vele. Délután alámerültem a gépházba és kiszedtem a töltés állító bowdenes mechanizmus egy darabját és átalakítottam, hogy legyen megint alapjárat, majd beindítottam a motort. Nem tudok betelni a gyönyörrel, hogy valóban egy pöccre indul a gép, NULLA a füst, a szó szoros értelmében nagyon kell nézni, hogy észrevegyem, hogy van kipufogógáz, még emelt fordulatszámon is. Kicsit megrángattam a pontont, mentem volna próbaköröket, de már esteledett, "J" lebeszélt és igaza volt, holnap is lesz nap. De! Egy probléma mutatkozni kezdett. Miután jó darabig morcogtattam a motort alapjáraton, illetve attól csak kevéssel magasabb fordulatszámon, a hűtővíz hőmérséklet felment 100 fokra, majd száz fölé. Figyeltem a tágulási edényt, egyszerre csak elkezdett szökökutazni beléje a folyadék, azaz a hengerfej víztérben nyilván felforrt a víz. Amint megemeltem a motor fordulatszámát azonnal visszazuhant a hőfok 80 fokra. Namármost. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a szivattyú alacsony fordulatszámon ezt a megnövelt, a több cső miatt jelentősebb csősúrlódásokkal terhelt rendszert nem tudja megfelelő vízárammal cirkuláltatni. Nagyon úgy néz ki, hogy nem fogom megúszni egy pótszivattyú beépítését. Olyan szivattyút kell találjak, ami bírja a 100 fokot, nem csöpög a tengelynél, mint az OBI fúrógépbe fogható barkácsszivattyú, és 12V DC-ről megy. Akkor azt megvezérlem egy 90 fokos termosztáttal és kész. Nincs valami ötlete valakinek hol találok ilyet kidobva? Ettől a problémától függetlenül holnap ha az időjárás is megfelelő lesz mostmár tényleg megyünk komolyabban a hajóval, legfeljebb ha nagyon melegszik a víz "ráteszünk egy lapáttal". Végülis EZ a futópróba. Jöjjenek ki a hibák és találjam meg a megoldást. Hiszen számítottam rá, hogy lesznek, egy percig se gondoltam, hogy pontosan úgy fog minden működni ahogy elsőre összeraktam.