Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2010.08.03. 17:33 :: A Tengerész

Tegnap mindenféle aprómunkákkal molyoltam, a lányomnál kötöttem be a mosógépet, beindítottam az eldugult őrláng dűznis  gázboylert, konnektort szereltem (na ez folyt. köv. mert MINDEN konnektor, kapcsoló torka véres) meg  pl. a kutyapanzióvá átalakított hajón zöldséges és húsosrekeszekkel elbarrikádoztam a menekülési útvonalakat, nehogy a négylábú Houdini meg tudjon lépni. A kutyaszökés lehetőségén kívül azon aggódom, hogy ha megindulok futópróbákra, bármi miatt elakadok gond visszajönni a helyemre, hogy megoldjam a problémát. Amapola egy abszolút prototipus, még a nagymúltú autógyárak is gyakran néznek szembe a nullszéria tesztelése során javítani, módosítani valókkal, sőt, gyakori a már kereskedelemben kapható autók visszahívása is ezért, vagy azért. Tehát nem túlzott aggodalmaskodás részemről, ha számítok géphibákra. Nem olyan tragédiákra gondolok most, hogy a motornak kikönyököl az oldalán a hajtókar, a 2,4-es Mercinél ez nem valószinű, de elpukkanhat egy cső, elnyíródhat egy csavar, szétrázódhat valami, kiderülhet, hogy mégis csak kell olajhűtő, ami miatt itt a bejáratott helyemen kell szereljek. Szóval azon gondolkodom már régóta, hogy a kis gumicsónakommal mellévett alakzatban egész lassú menetben vissza tudom e hozni az esetleg lerobbant hajót. Gumibocim már régóta van, de nem volt hozzá motorom. Végülis a gumicsónakos Feri segített, beprotezsált egy emberhez, akitől az új motor árának feléért vettem egy  kis Suzuki motort, ami a 2,20-as felfújható csónakomat nagy biztonsággal fogja mozgatni és Amapolát meg majd meglátjuk. Ha a Pardy evezővel mozgatja a hajóját akkor az én 2,2 LE-s motorom csak megmozgatja az enyémet, így ránézésre a Pardy legfeljebb 0,3 LE. Mindenesetre próbautakra vaj időkben fogunk menni, a Duna itt mondjuk 1km/óra sebességgel folyik, ha éppen folyik, én nagyon reménykedek benne, hogy ha valami tetűlassan is, de csak mozgunk ha rászorulunk. Szóval ma úgy indult a nap, hogy reggeli és Deni egészségügyi sétája után a hátsó ülésen pöffeszkedő kutyával kiautóztam Dudakeszire a Szántó Bélához, aki motorcsónakspecialista. Kicsit nehezen találtam oda, de megérte, egyrészt kaptam egy gyakorlatilag épphogy csak bejáratott motort az új ár feléért, másrészt megismertem egy velem egyidős, rendkívül kedves barátságos embert és hasonszőrű feleségét, azt kell mondjam percek alatt összebarátkoztunk, mindenkinek jó szívvel ajánlom Szántó Bélát és a Dunakeszi, Pihenő u. 31. sz. alatti szervizét ha csónakmotor problémája van. Van szemem hozzá, hogy megitéljem a műhely láttán, hogy milyen minőségű munka várható ott, nos ez "olyan" volt.

Naná hogy szívesen rohangásztam volna fel-s-alá a vizen az új motorkámmal, de nem tehettem, mert nem volt kire hagyjam a kutyát, "J" parti lótásfutáson volt egész nap, amit arra használtam fel, hogy cafatokra szedjem a drága jó hajóvécét, (én elvagyok nélküle kisdolgok esetén) mert már nagyon elegem volt abból, hogy állandóan gyanus levekben tapicskolunk a klotyó környékén. Szóval ha valaki hajóWC-t akar venni, semmi esetre se válassza ezt a típust, ideírom nemzetköziül is, ha valaki netán rágooglizik, ne csak  a 15 millió olvasóm tudja, The AAA WORLD-WIDE ENTERPRISES LTD (MADE IN TAIWAN) MANUAL MARINE TOILET A BIG SHIT, NEVER BUY IT!! Nagyjából az a baj vele, hogy ha meghúzom a csavarokat a tömítéseknél elreped a szar műanyag öntvény (ami ragaszthatatlan, javíthatatlan, már egy rakás helyen elrepedt), ha meg nem húzom meg, akkor folyik. Ha netán ilyennel vert meg valakit a Jóisten, az egyetlen valamennyire járható megoldás, a gumi tömítéseket zsírtalanítani, sziloplaszttal megkenni, összerakni, nem meghúzni(!!), éppencsak összekapatni a csavarokat, aztán egy fél óra múlva nagyon érzéssel meghúzni. Miután reménytelen a "csésze öblítővízzel való feltöltés" funkciót úgy megoldani, hogy a dugattyúszár mellett ne follyon a víz, feladtam a harcot, egyelőre vödörrel öblítünk, de a Tönkő Gábortól kaptam egy kis kézi membránszivattyút, amit akkor még nem tudtam mire fogok használni, nos most eljött az ő ideje. Amúgy sokan undorodnak az ilyen melóktól, én úgy gondolom, hogy van rosszabb dolog is mint a decken vödörből mosogatni a WC alkatrészeit, persze felemelőnek nem nevezném a hugykő lesavazását, de ilyen úri marhaságok, mint mondjuk a gumikeztyű viselése, csak megvetésemet vívják ki. (szintén P Howard, de passzol ide) Amúgy még ha kifogástalan a WC konstrukciója, akkor is szét kell szedni és kitakarítani alkalmanként, ezért baj, ha ilyen hitvány anyagokból van, mert így szinte "egyszerhasználható". Pontosan ezt fedezte fel a Rákóczy Pisti  (Steve Rakoczy) ausztrál barátom, aki most szabadalmaztatott egy valóban eldobható szerkezetet, amit akármilyen technikai analfabéta is ki tud cserélni a hajóján. Mindíg mondtam, hogy ez a Pisti egy zseni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr932196341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2010.08.03. 20:00:25

Bizonyára buta a kérdés, de érdekelne: Miért kell hajó-WC? Miért nem jó a hagyományos, "szárazföldi" ? Egy sima Alföldi fajansz például?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.03. 21:10:11

@temtom: Nem buta. Pl a decken simán lehetne. Más kérdés, mekkora feltünést keltenék ott kint trónolva. De lent, nemsokkal a vízvonal felett lenne a kifolyónyílása mondjuk egy hátsó csatlakozású alföldinek. Egyrészt az anyag nem nagyon akarna kimenni belőle, csak ott higulgatna minden öblítéssel, másrészt ha vitorlázáskor arra dőlne meg a hajó, könnyen bejöhetne a víz. Aztán a szifon vize is mindíg kilötyögne.(mondjuk ez a decken is) Szóval macerás. Aztán a hajóvécé kisebb is. Mondjuk egy nagyseggű ember nem is tudná használni. Van persze hajóvécéből is XL-es, de nekünk elég ez a kicsi is. Csak ne lenne ilyen hitvány szar. Arról nem is beszélek, hogy a kínaiak, a porcelán feltalálói, hogy tudtak ilyen rücskös, hiányos mázú fajanszot csinálni. Katalógusárúházból rendeltem (Bécs Diskontmarin, másoknak működik ez a dolog, de én többet nem veszek csak olyat amit a boltban megnézek, megtapogatok, megszagolok.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.03. 21:27:56

@temtom: Ja erről jut eszembe. Te nem voltál hazajárón. Na ugye az baromi alacsony volt, hogy átférjen a hidak alatt. A jobb oldalon a legénységi WC a folyosó végén volt ilyen hagyományos lehúzós. A kifolyó a vízvonal felett volt pár deciméterrel, a klotyó meg légvonalban mondjuk fél méterrel ha magasabban. Ahol kifolyt a tengerbe ott elvileg volt egy visszacsapó szelep, de az persze már rég szétrohadt. (amikor meg még működött, mindíg eldugult, úgy hogy a munkacsónakból, vagy a festőtutajról kellett mindíg kívülről kipiszkálni, de ha nem volt elég óvatos aki csinálta, a kizuhanó anyag mellbevágta)Szóval ha viharos idő volt a WC szabályos szökőkutat játszott, szó se lehetett arról, hogy az ember ráüljön gittelni. Volt, hogy napokig tartott a rossz idő. Hát majd beszartunk annyira kellett, csak nem volt hol. Valaki kitaláta, hogy eltömi újságpapírral, hogy ne jöjjön vissza a víz. Még a mennyezetről is csorgott a szarba áztatott újságpapírmassza...

ICSG 2010.08.04. 01:06:43

...én meg beszarok a röhögéstől!!!

temtom 2010.08.06. 16:31:45

...és köszönöm a választ. Azért kérdeztem, mert én valóban nem hajóztam hazajáróval. Az Ady meg a Radnóti rendben volt ilyen szempontból, sőt még a Sajó is, de ahogy írod a dülöngélős problémát, a Debrecenről rémlik valami ilyesmi, hogy rossz időben gyakrabban kellett ott takarítani. (Takarítanom. Deck-boy voltam)
Erről jut eszembe: Aquabán álltunk - kristálytiszta tengervíz a szines halakat meg a kikötő fenekét is tisztán láttuk, amikor valaki használta a WC-t. Arra jött épp a kikötő-felügyelet embere motorcsónakkal. -DON'T SHIT ! DON'T SHIT ! I TOLD YOU HUNDRED TIMES ! DON'T SHIT ! :) :) :)
süti beállítások módosítása