Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2010.05.12. 20:40 :: A Tengerész

Tegnap megesztergáltam a tengelygenerátor ékszíjtárcsát. Oda a kiálló oldal közepére jön az irányváltó bordástengelye, a másik oldalra meg a Lada Hardy tárcsa, ez az ékszíjtárcsa hajtja a generátort, mely ekkora áttétellel 2000-es motorfordulatszámnál 80A-t ad le. A bakelit karikákat egymáshoz és az acél belső részhez Epokittal ragasztottam össze, plusz ahogy a jobboldali képen látszik három 120 fokban ráhegesztett praclival oda is csavaroztam. A karikákat a ragasztáson kívül egymáshoz is összecsavaroztam hat helyen. Biztos nem fog se szétjönni, se elforogni.

  

 

 

  

 

  

 

 

 

 

 

Ma behúztam a sebesség- és mélységmérő vezetékeit egészen a műszerpultig, valamint felszereltem és kipróbáltam a kormányt.

  

 

 

Helyre került a hűtőfolyadék tágulási edénye is a baloldali padládába.

 

 

 

 

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr91998260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samy1 2010.05.12. 21:44:45

Tiszteletem
Egy kérdésem volna,mekkora fogyasztásra számít? Vagy esetleg van valami mért adata is?

Üdvözlettel:P Sándor
Ui:Nagyon várom már a vízrétételt és szurkolok!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.13. 07:31:08

@samy1: Gondolom az üzemanyagfogyasztásra gondolsz. (bocs, de én már a Fiala és a csőcselék kivételével mindenkivel tegeződöm) Hááát.. Samy ez egy nagyon jó kérdés, amire a választ még én se tudom. De nagyon kicsiben reménykedem.

whale 2010.05.15. 16:42:02

Üdv!

Az jutott eszembe, hogy a hajógép karbantartására milyen ciklusokat tervezel? Olajcsere, ilyesmi. Mert szárazföldön viszonylag egyszerű, mész 8-10000 km-t és olajat cserélsz, de vízen ez gondolom nem helytálló számítás. Nyilván üzemóra alapú a dolog, de honnan tudod, hogy egy Mercedes dízelmotort hány óránként kell karbantartani? Nyilván ez is fordulatszámfüggő pl.
Illetve milyen élettartamra számítasz? Illetve, ha külhonban ér a nagygenerál, hogy oldod meg?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.15. 21:23:50

@whale: Hát megmondom őszintén ezen még soha nem gondolkodtam. Mondjuk autómotor korában fogyaszthatott 10litert 100-on. Tehát ha olajcsere tizezrenként, akkor olajcsere 1000 liter gázolaj elfogyasztása után. Most azt gondolom, hogy a hajómotornál meg fogom mérni a fogyasztást és ehhez tartom magam. Végülis a hajómotor igénybevétele alacsonyabb mint az autóé, nincs a sok sebváltás, alacsonyabb a fordulat, stb. De megkérdezek majd valami nálam nagyobb szakértőt, mert a motorhajózásban tapasztalatlan vagyok.
Az álettaramnál megintcsak kiindulás az autómotor. Elmentek, legalábbis ezek a 2,4-es Mercik 500000-et motorgenrál nélkül. Ez egy teljesen felújított motor, (be is kell járatnom) szerintem az én életemben kitart motorgenerál nélkül.
süti beállítások módosítása