Volt hatéves (!!) Katepoxom 27 literes köcsögök fenekén egy kevés alaposan beszikkadt "A" és "B" komponensek. Jó ideje foglalta a helyet a fuxban, merthogy lassan fogyott el idáig. Hőlégfúvóval belágyítottam, összekevertem és felkentem a jobboldali padláda alá negyedik rétegnek. Miközben kentem, állandóan melegíteni kellett, mert azonnal "ráfagyott" a lemezre. Estére rendesen megkötött, mondjuk a rétegvastagság van ahol milliméter felett van, de a láda alatt elfér, legalább jobban bírja az esővizet, ha megáll ott ahol nem látszik. Aztán kitakarítottam a cockpit többi részéből az öt év szemetjét. Iszonyatos ami kijött. Szétválogattam a megőrzendőket, az éghetőt, a fémhulladékot, és az igazi szemetet. "Pihenésképpen" alámerültem a gépházba és szétszedtem a tengelykapcsolót ami az IFA kuplungtárcsa/bordás tengely-Lada Hardy tárcsa, és a Technodrive irányváltó közt van. Arról van szó, hogy amikor "T" kint volt nálam és azon spekuláltunk, hova is tegyem a második generátort, azt ötlötte ki, hogy tegyem a motor kihajtás oldali tengelyvégére a meghajtó ékszíjtárcsát. Nos beugrott, ezzel egy szabályos tengelygenerátorom lesz, mint az "igazi" hajókon. Most azt kell kitaláljam, a tengelykapcsoló tárcsa külső átmérőjét hogy növeljem meg 250mm-re és esztergáljak bele ékszíjhornyot. Már megvan a tervem, csak esztergát kell találjak hozzá, aminek a csúcsmagassága 125-nél nagyobb. Azért van szükség ekkora átmérőre, hogy az eredetileg autómotor, a hajón használatos alacsonyabb üzemi fordulatszámon is megfelelő töltőáramot szolgáltasson. Így, hogy megnövelem az áttételt, kétezres fordulaton szükség esetén 80A töltőáramom lesz.
Van egy gondom. Egyszerűen nem tudok rájönni, honnan vettem azt, hogy acél hajóba be lehet úgy építeni a mélységmérő ultrahangos fejét, hogy a felcsiszolt acél fenéklemezre belülről légrés nélkül tökéletesen ráillesztem, így nem kell neki lyukat vágni. Esküdni mertem volna, hogy a szerelési utasításban láttam, de most akárhogy is olvasom, sehol se találom benne. Márpedig valahol olvastam. Még az is rémlik, hogy a festék eltávolítását külön a lelkemre kötötte a leírás. Most azonban, hogy nem tudom ezt az infot sehogyse megerősíteni, ha nem bukkanok rá valahol, kénytelen leszek kilyukasztani a hajót és úgy berakni, mert nem akarok kockáztatni, hátha csak rosszul emlékszem, vagy rosszul fordítottam valamit valahonnan. Csak nem hiányzik a hátam közepébe se most egy pontosan 51mm átmérőjű lyukat csinálni a hatos fenéklemezbe. Nincs ötlete valakinek??