Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.02.24. 20:14 :: A Tengerész

Megint leesett egy kő a szivemről, levizsgázott az autó. Ez  életem utolsó autója és ez volt életem utolsó autóvizsgáztatása. Ha nekiindulok a hajóval nem lesz többet szükségem rá. Idáig is csak azért volt, hogy be tudjam vásárolni a hajóépítés nagyterjedelmű anyagait. Utána már mentem is a hajóra. Így néznek ki a cockpit oldaldeszkái, azok a kis mahagóni izék az ajtók fogantyúi, alattuk a hálókabin küszöbdeszkája, minden lakkozásra vár.

 A gunwale szegélyléc felső rétegét (két, vagy három rétegből lesz összeragasztva) a mai napon a bal oldalon végig kiszabtam és pontosítottam. Kidolgoztam egy mérési szerkesztési módszert, amivel a végére egy odapróbálásból pontos méretre tudtam készíteni a 3m-es íves darabokat, ez jócskán lecsökkenti a ki-be, létrára fel-le mászkálást. A végeiket fecskefarok illesztéssel toldom össze, és az egyes rétegek eltólva lesznek összeragasztva. Eldöntöttem, lesz ami lesz, a 12m hosszú darabokat egyben fogom műhelyben előregyártani és majd kieszelek valami furmányt a felszerelésre. Pl odahívok még két embert kivinni a műhelyből a hajóra. (Bár ez túl egyszerű lenne.) Nagyon pontosan próbáltam dolgozni, különösen a korlátlábak hüvelyeit akartam hibátlanul átvezetni a szegélylécen, mert ha itt nagy, vagy excentrikus lenne a hézag, az csúnyán mutatna.  Egyszer minden szerszám használatba kerül. Valamikor '73 vagy '74-ben, amikor Vegytervesként a fritzeknek dolgoztam, Lipcsében vettem egy fúrógépbe fogható körkiszúró készletet. A dobozára rá van nyomtatva (!!!) az ára. (Emlékeim szerint 4Ft volt akkor egy NDK márka) Na ma használtam elöször.                             

 Ezzel fúrtam ki a hüvelyek helyét. Nagyon jó lett az első kettő! 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                           Már az alkonyatban próbáltam a helyére az első darabot. A hüvelyeket természetesen annakidején úgy hegesztettem be a gunvale peremébe, hogy egy tenyérnyire legyen az aljuk a decktől, így semmi esetre se tud bennük megállni a víz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr791787728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása