Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.01.10. 20:27 :: A Tengerész

Befejeztem a burkolatok lakkozását. Az igazság az, hogy lehetne szebb is. Valahogy a felhólyagzások kivasalgatásával, a javításokkal nem a legtökéletesebb. De azért elég szép, a hibákat csak én veszem észre (meg majd "J" a röntgenszemével) amikor nagyon odanézek, mert tudom, hol keressem őket. Holnap felcsavarozom a szegélyléceket.

Két könyvet olvastam ki legutóbb. Mindkettőt a Trinexus kidobott szemétjéből kukáztam, én könyvet szemétben nem hagyok. Az első Flaubert "Bovarynéja", a második Darvas "Törökverője". Előbbi ugye világhírű remekmű, de nekem nem jött be. A maga korában hatalmas botrányt kavart szexuális töltésű regény mai szemmel lányregény. A maga korában írói bravúrnak számító aprólékos leíró részletek mérhetetlenül unalmassá teszik a mai "eksöndús" cselekményhez szokott olvasó számára a könyvet. Bevallom féloldalakat ugrottam át, várva, hogy "legyen már valami". Elmúlt az a kor, amikor komótosan éltek, haltak a népek. Hogy ez jó vagy rossz? Szerintem néha jó, néha rossz, értelmetlen rajta töprengeni, ez van. A "Törökverő", Darvas József történelmi regénye, mely Hunyadi János életét dolgozza fel, figyelemreméltó mű. Más kérdés, hogy az a nyelvezet, melyet a régi emberek szájába ad a szerző, lehet akár kortükör is, de elgondolkodtam, hogy vajh milyen nyelven beszélhetett Husz János Zsigmond királyhoz (feltehetően latinul), amit a szerző simán archaizáló magyar nyelven szólaltatott meg? Ez nem stílustörés? Egyáltalán van e jó megoldás erre? Mindenesetre a nemes tartalmú merített papírra nyomott, eredeti metszetekkel illusztrált régi Dante kiadású könyv nem érdemelte meg a szemétbe dobást.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr831662110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

judit67 2010.01.11. 09:40:52

hali!Amugy zsolt 67 vagyok de nem tudtam belépni ezen a néven ,véletlenül találtam a neten a hajó épitését engem is nagyon érdekel a hajód! meg lehetne nézni?nem,feltétlenül meg kell néznem!!!!!ezt nem hagyhatom ki légyszi keres meg!zsoltgaal67@freemail.hu vagy ha hívnál06 20 9 673065 .Végre egy épülő fa vitorlás!!!!látnom kelll!!!! üdv zsolt! bocs a hangvételért de nagyon érdekel!
süti beállítások módosítása