Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2009.03.29. 19:43 :: A Tengerész

Második napja vacakolok az olajkályha adagolójával. Van a kukázott készletemben két régebbi tipusú és egy újabb fajta. Ez utóbbit akartam beüzemelni, de egy kulcs alkatrész, gondolom a korábbi uszályos barbár használattól teljesen demulálódott, így használhatatlan. A másik kettőből az egyik félig tele volt homokkal, valahonnan a föld alól került elő a szeméttelepen, maradt a harmadik. Ezt szétszedtem, kitakarítottam, tisztába jöttem a működésével és mindenféle vizes próbáknak vettetem alá a cockpitban rögtönzött laboratóriumban, úgy tünik használható. Egy dolgot viszont szomorúan meg kellett állapítsak, megdőlt hajónál, vagy erősebben hullámzó vizen nem fogom tudni használni a kályhát, mert az egész adagoló lényege, hogy egy úszó állandó szinten tartja a gázolajszintet az úszóházban, hasonlóan a gépkocsik karburátorához. Ha a szint valami hiba folytán megemelkedik, az üzemanyag átfolyik egy gáton és ott megemel egy másik úszót, ami azonnal lezárja az üzemanyag utánpótlást. Nos ha erősen hullámzik a víz, vagy a hajó balra dől, a nívó megemelkedése nélkül is átlötyöghet a gázolaj a maximumon és mindíg le fog állni a kályha. Hát ez van.

Lassan két napja nem esett az eső, hát ma délben megint rákezdett, megint beszorultam a ponyva alá. Az adagolónak összesikerítettem egy tartó szerkezetet, ezt pontosan kell illeszteni, mert a tűztérbe áramló gázolaj szintjét és gravitációs nyomását az adagoló elhelyezésének magassága befolyásolja. Azt reméltem kész leszek az egész hóbelevanccal ma, de az eső mindíg betesz, sokat vacakoltam az adagolókkal is, meg a festékem is elfogyott, (mattfekete hőálló festékkel fújom le az összes kályhacuccot)marad a befejezés holnapra. Főleg, hogy a vörösréz bekötő csöveket (tartályból az adagolóhoz, adagolótól az égéstérig) is át kell szabjam, de ahhoz, hogy peremezni és hajtogatni tudjam a 8-as rézcsöveket, valamennyit teljes hosszban ki kell lágyítsam, mert a réz idővel elridegedik, hajlításnál megtörik, peremezéskor kireped. Ehhez vörösizzásig kell melegíteni és hirtelen lehűteni, de nem tudom van e elég gáz a gázpuskámban, azt is kell vegyek holnap.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr611033642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása