Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.
  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2022.07.27. 17:56 :: A Tengerész

Kiszáradt a mezőn, mind a sár, mind a víz...

A szegény barom is, mind a juhászra níz..

Ez a pásztordal jut az eszembe miközben a Szmájli kutya sétáltat  a mezőn.  A búza "megúszta", learattatott, de a két hete még haragoszöld kukorica levelei elkezdtek pöndörödni, az épp csak megindult csövekben nem tud beindulni a fejlődés, a bajszok feketén kókadoznak, szomorúan lengedezik fent a címer, aszály ez a javából a fene egye meg! Öntözni kéne, de ha lenne is erre bármi készség, nemigen lenne miből. Merthogy a Duna vize a pesti mércén egy hét alatt egy métert apadt. Ide az RSD-be szivattyúzzák a csukott zsilipek mellett a vizet olymódon, hogy a tassi zsilip erőművének turbináit motoros üzemben ellentétes irányba forgatják. De még így is fél méterrel alacsonyabb a vízszint mint 10 napja. Elromlott így a strandolás is, bár szemre néha nem tűnik nagyon koszosnak a víz, de miután azzal, hogy a délpesti szennyvíztisztítóból olyan napi 50-80000 m3 tisztított szennyvíz üzemszerűen folyik az RSD-be, sok kedvem nincs olya vízben úszkálni, aminek egyrésze úgy jött ide, hogy előtte Pesten lehúzták vele a WC-t. Pedig jólesne a feredőzés, két nap enyhülés után  visszajött a trópusi meleg, így csak a hűvősben a házban  lustálkodunk, dolog lenne bőven, de kint a napon ebben a pokoli hőségben semmi kedvem hozzá. 

Bánatomban írkálok, meg filmeket nézek. Ezt  https://videa.hu/.../az-aszfalt-kiralyai-2019-akcio.  a TV-ben találtam, de a sok utálatos hírdetés miatt inkább a PC-n néztem meg, jó film volt. Majd még folytatom, ha lesz hozzá "ándungom", de most megyek Híradót nézni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1717891941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAMA3 2022.07.29. 23:09:45

A tassi zsilipnél is lehet szivattyúzni? A Kvassay-ról tudtam, hogy működnek szivattyúként is, de ezt a tassiról nem hittem volna. Apropó, a dunakilitii "duzzasztóműbe" is szerelnek turbinát, ha csak 2MW is lesz...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.07.29. 23:30:09

@KAMA3: Nem túl régen, 1-vagy 2 éve lett kész lent is az erőmű. Ott magasabb a vízszint a Duna esése (olyan 2 méter körül van a Csepel sziget eleje-vége közt) miatt, ezért gondolom onnan célszerű tölteni felfelé.
süti beállítások módosítása