Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2021.06.20. 13:03 :: A Tengerész

Lustálkodok. Egyrészt az oszloplábakat kellene csiszolni felállítás előtt, ami zajjal jár és az önként felvállalt hétvégi zajkerüléssel ellenkezne, másrészt tegnap kicsit kihajtottam magam. Alaposan elfáradtam, amúgyse nagyon tudok még a meggyötört hangszálaimmal beszélni, de erőm se maradt estére. A nap végén még végigvánszorogtam a kutyával a szántóföldön a szokásos útvonalon, aztán lezuhanyoztam a hajón, elhanyatlottam a szofán a házban a TV előtt, azonnal elaludtam, éjjel fél kettőkor ébredtem, akkor kibotorkáltam a hajóra és aludtam az ágyamban reggel fél hatig mint egy darab fa. Ma reggel séta, reggeli és megint alvás délig, nemrég ébredtem.

Szokás szerint benyomom a rádiót....illetve a telefont, mert mióta a Klubrádió ferekvenciáját megvonta a bolsevik állam, a neten hallgatom a rádiót. Épp a Váradi Júlia "Dobszerda" műsorának ismétlése megy, mondom belehallgatok. Azóta tátott szájjal hallgatom. Hargittai István mindenféle díjas kémikussal készített riport megy. NEM RÉSZLETEZEM, akit netán érdekel, keresse meg a klubrádió netes archivumában ÉRDEMES! Elejétől végig.

Amit ÉN ITT ÉS MOST fontosnak tartok, mint saját megállapítást közölni a téma kapcsán. 1. Hargittai egy zseni. 2. Néhány rövid, egyszerű bővített mondattal rávilágít, hogy mi is az a nemzeti tragédia amiből Magyarország képtelen kilábalni (immáron 1000 éve, teszem én hozzá) és ami oka annak, hogy mennyi tehetség volt aki itthon soha nem vitte volna semmire és amint elhagyta az országot szárnyakat kapott és a Nobel díjig meg se állt. 3. Mint cseppben a tenger látszik az elmondottak azonnali bizonyítéka, hogy egy földhözragadt bugris kormány a földhözragadt bugris támogatói, megvásároltjai, megfélemlítettjei, megbűvöltejei, hiedelmekben merengő széplelkei segítségével most (és ezek szerint mindörökké) bent tartja a HAZÁT egy hitvány balkáni akolban Európa közepén. Ahol a legminőségibb magánrádiótól el lehet venni az adásjogot a földi frekvenciaengedély megvonásával bosszúból, mert nem a feudálbolsevik hatalom szájíze szerint beszélnek benne. Reggel a hajón a Kossuth rádiót hallgattam. A "rendszerváltás"-nak titulált bolsevik hatalomátjátszás előtt a "Vasárnapi Újság" kedvenc műsorom volt. Vérlázító volt az a primitív egyoldalú hazug propaganda ami ömlött az adásból. Átok ül ezen a népen, hogy örökösen sz@rháziak uralkodnak felette.

Na IGY pihenek én.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7416599314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása