Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2020.08.08. 17:49 :: A Tengerész

Piszok meleg van. J-t ki se lehet vakarni a vízből.

002_193.JPG

Még én is bementem délelőtt, pedig én csak végszükség esetén megyek abba a nedves vízbe. De rettenetesen leizzadtam. Arról volt szó, hogy azt a katamaránt amit egy barátom hozott felszerelni és félbehagytuk a munkát, hogy majd holnapután jön folytatni csak úgy ideiglenesen kikötöttük a stég elé. De már a holnaputánután is elmúlt, ő meg sehol, a hajó meg útban van, se fürödni bemenni, se csónakot letenni a piacra menéshez nem tudok tőle, most bevittem  a gyékényesbe, ott akármeddig ellehet. Amire nem számítottam amikor egy szál pádlival beszálltam a katamaránba, hogy ezzel a hajóval lehetetlen fordulni. Olyan iránystabilitást ad neki a két test. Közbe fújt a szél és vitt elfelé, hát vért izzadtam mire visszapádliztam vele a parthoz. A nap ezerrel sütött, a szemembe folyt az izzadság, a gyékény a stégtől egy métere úgy megfogott, hogy reményem se volt kiszállni. Végül valahogy meglasszóztam a kikötőbikát és odavonszoltam magam, de annyira elfáradtam, hogy utána egy fél óráig tartott mire visszaállt a pulzusom, eltűntek a villódzó pontok a szemem elől és már nem ziháltam. Utána muszáj volt bemenni a vízbe, ami várakozásomtól eltérően hideg volt, ki is jöttem nemsokára. De J akár órákig is bírja.

Nehéz a nyugdíjas élet, most például jégbehűtött görögdinnyét fogok habzsolni.

Tegnap ez volt.

004_117.JPG

A recept 3 : 2: 1 rész  száraz pezsgő (nekünk félédes volt itthon), Aperol, bubis ásványvíz, narancs karika ( én mandarint raktam bele, még jobb is volt) és jég. NAGYON finom nyári ital. Valaki megkérdezte, hogy loptam e az italt, merthogy rajta a lopásgátló. magam is furcsállottam, de a Tescoban az önkielégítő pénztárban fizettem, nem volt aki leszedje és rajta maradt, de nem visongott amikor kihoztam, szóval alighanem a pénztáros csak azért szedi le, hogy újra használják, de amúgy fizetéskor inaktiválódik. A bólés poharak egykori kollégám és barátom Kótai Attila, a magyar bármixerek doyenje ajándék készletéből valók, amit Amapola vízretétele alkalmából kaptunk tőle. Attila köszönjük, egészségedre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5616119122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása