Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Kedd.

2020.04.14. 22:45 :: A Tengerész

Egy általam korábban kivágott, kiszáradt fa tuskója állt ki a földből a "víztorony" állvány helyén, ezt óvatos fűrészeléssel (hogy a láncfűrész ne érje a talajt, mert az a fűrészlánc halála) minimumra vágtam. Igazából ki illett volna csákányozni gyökerestül a földből, de ezt a munkát rettenetesen utálom, úgy igazítottam az elhelyezést, hogy pont két láb közé essen a maradék, így nem zavar. Vízszintbe igazítottam a talajt, ahol szükséges volt murvát raktam a 9 db metlachi lap alá amiken a állvány lábai állnak, majd helyére emeltem az állványt. Eddig könnyű volt, de most jött a neheze. Fel kellett VOLNA emelni a víztartályt az állványra. Na itt akadtam el mint a tű a lemezen. Az üres tartály valamivel több mint 60 kg , szóval a súly nem vészes, de ez nem egy súlyzó amit az ember megragad és arrébb tesz, ráadásul a hely olyan szűk, hogy nem lehet melléállni. Felette nincs semmi amihez lehetne emelni csigával. Két ember a két ellentétes végéről könnyedén felemelheztné... HA lenne két ember, továbbá, ha nem két tujafa közé kellene beemelni, amik alatt ráadásul a medvehagymák nőnek, amiknek a kitaposása J szemében talán még a virágok letaposásánál is nagyobb bűn, szóval onnan sincs hely odaállni. Vicces, de elő kellett venni a 12 tonnás olajemelőt és fokozatosan megemelni tégláról téglára, tuskóról tuskóra alápakolni. Nem komplikált, csak lassú és állandóan a tornácon kerülgetve körbemászkálni, hol az egyik, hol a másik végét emelni. Kész se lettem vele a nap végére. A terv az, hogy ha elértem vele az állvány magassága, plusz egy collt, akkor bedugok alá két deszkát, amiknek az egyik vége az állványon van, a másik meg a tornác lábazatán és átcsúsztatom a tartályt.

005_90.JPG

Érdekes hozadéka van a projektnek. Ez az anyag volt a tartályban.

009_37.JPG

És a tartály csapját kinyitva a maradék elkezdett csordogálni belőle. A felső képen látszik a kis átlátszó műanyag edényke,  amibe engedtem. Kifolyt vagy egy bő liternyi. Mogguglizva kiderült, hogy ez egy kozmetikai alapanyag szilikonolaj, J például hajvégbalzsamnak használja, azt mondja egy 30 cm3-es adag több mint 1000 Ft-ba kerül. Le is csapott rá egyből. Valaki azt írta, hogy a tartály 17000 Ft vételára nagyon megérte, szóval akkor ebből még lejön legalább 30000 Ft, az olaj ára. Hogy ez kiderüljön, pont az kellett, hogy felváltva emelgessem a két oldalt, mert csak akkor csorgott amikor a csap felé dőlt a tartály.

Terveztem még mára, hogy elkezdem a PET palackokba átültetni a palántákat, mert már erősen növik ki a kefírespoharakat, de nem jutottam el odáig, talán holnap, ha végre áll a "víztorony".

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7215613642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása