Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2019.09.29. 18:05 :: A Tengerész

A japán azt mondja erre "karma". ( a Sógunt olvastam nemrég) Tegnapelőtt jön az 5 házzal arrébb lakó ismerős, hoz egy, a nevemre szóló postai értesítést, hogy tértivevényes küldeményt próbált meg a levélhordó kézbesíteni, de nem voltam "itthon". Feladó a dunai vizirendészet bűnügyi vizsgálati osztálya, szóval egyből tudtam mi kezdődött el ( aki nem tudja itt olvashatja a drámát https://amapola.blog.hu/2019/09/17/kedd_1729), de a cetlin nem az én címem van, hanem az 5 házzal arrébb lévő. Na bicikli, irány a posta. Sor kivárva, mondja a kisasszony, hogy ő ezt a levelet nem adhatja ki nekem, mert hiába az én nevemre, de nem az én lakcímkártyán lévő címre szól. Könyörgőre fogom a dolgot, végül azt mondja megkérdi a főnökét. Mázlim volt valamiféle elektronikus elismervény aláírása ellenében megkaphattam az értesítést. Arról szól néhány sorban, hogy elrendelte a szerv a nyomozást. A vastag borítékban további négy oldal jogszabályok bőséges citálása, a kutyát se érdekli. De ez a cím dolog izgalmas. Merthogy az értesítőn a jó cím van, csak az az amúgy üres lap, amin csak a (helytelen) címzés látszik a boríték ablakán  és mellette komoly vonalkód  és mikro matyóhímzés szerű QR kód a rossz. Márpedig ha valaki csak kicsit is járatos az informatikában, az akkor tudja, hogy ETTŐL kezdve NEKEM, MINDEN ezt az ügyet érintő értesítés, meghívó, rendelkezés, határozat, ERRE a rossz címre fog érkezni. Az hogy megkapom vagy sem, kizárólag attól függ, hogy mekkora a szél, mert levélládája nincs a Jóskának (kérdeztem mér nincs azt mondta, "mert mindig teleb@szták szórólappal, inkább leszereltem"), ezt a postás cetlit a kerítés résébe tűzte be a kézbesítő, ha épp elfújta volna a szél meg nem kapom. Na ennek fele se tréfa. Szerencsére van az iraton ügyintéző, telefonszám, hívom és ecsetelem a drámát. Eltart egy darabig amíg a gépében utánanéz, és mondja a frankót, hogy hát itt a jó cím van. Én meg mondom, hogy IGEN, a jó cím van a levélen (bent a lezárt borítékban), de a papíron ami kilátszik a boríték ablakán meg a rossz. Azt mondja IGEN, de ő ezzel nem tud mit kezdeni. Egy darabig próbáltam meggyőzni, hogy azért mégis.... de a beszélgetésünk végeredménye az volt, hogy ÉRTSEM MEG ő nem tehet semmit, ez valami rettenetes vis major, olyan mint a villámcsapás vagy a  földrengés ez ellen az ember védtelen. De én ne sz@rjak be cseppet sem, ezután az lesz, hogy ha kimegy egy értesítés a rossz címre, ugye bedob a postás egy cetlit a rossz címre, ha nem jut el hozzám, akkor a posta visszaküldi a feladónak, ők megkapják, elkezdenek gondolkodni, hogy vajh miafrancért nem vettem át és majd jól észreveszik, hogy "jééé, nem is vehette át, hisz rossza címzés" és akkor kézzel írnak egy új borítékot és elküldik megint a jó címre. Na most ebben bízzak én, hogy valakinek lesz a hekusoknál ennyi esze, ideje és leesik neki, és közben nem futok ki egy fellebbezési, megjelenési határidőből és nem hoznak megjelenésem és tanúskodásom híján egy rám nézve terhelő határozatot és miután ugye szemmel láthatóan nem érdekelt engem a dolog és csak az ellenérdekelt tettes vallomása alapján születik ítélet, netán én megyek börtönbe.

Töröm a fejem a megoldáson, addig is rakok egy levélszekrényt a Jóska kapujára, amit én ürítek.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1415182210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaLa 2019.09.30. 13:16:09

Az ilyen esetekben a határidők a kézbesítés napjától indulnak,addig nem történhet semmi.
Ezért is tud némely eset hosszú éveken át bonyolódni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.09.30. 23:55:42

@HaLa: Köszi, megnyugtattál. Bár én sietnék a dologgal, akkor lennék nyugodt, ha minél előbb lezárulna a dolog és az elkövető végre börtönbe vonulna, nem a bosszúvágy okán, hanem mert mindenki fellélegezne. Idős szomszédaikat is rettegésben tartják, állandóan feljelentenek mindenkit, az utcán előttük elhaladókba belekötnek. Egy évig késleltetődött az utcában a közvilágítás kiépítése, mert ők megfellebbezték.

leslie.hun 2019.10.01. 08:22:10

Érdemes lehet szólni a postán is, hogy értesítsék a kézbesítőt a helyes címről.
Vagy direktbe beszélni a kézbesítő(k)vel, mégis csak ő fogja fizikailag bedobni a levelet.
Nálunk is volt olyan, hogy a címzés rossz volt, mégis bedobták a postaládánkba.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.01. 08:58:04

@leslie.hun: Sajnos új kézbesítő van, egészen pontosan állandóan valaki más. És hát ő oda dobja be ami a borítékon van címzés.

elizal 2019.10.01. 10:34:19

Kedves Tengerész!
Kitartást és bölcsességet kívánok az ügy intézéséhez!!!! Maximálisan egyetértek azzal, ahogy kezelni kívánja ezt a lehetetlen helyzetet, amit szerintem józan ésszel nem lehet megérteni a hivatal hozzáálását.
Valamiért mostanában nagyon elszomorítanak az ehhez hasonló esetek (‘korábban feldühítettek, és még az is lehet, hogy az egy jobb helyzet volt, mert akkor még azt gondoltam, hogy megváltozhat egy felismert ostoba gyakorlat).

( Háttérinfónak egy kis jogszabályi hivatkozást írhatok, ugye?
Az a szabály, hogy egy hivatalos iratot mikor tekintenek kézbesítettnek, meglátásom szerint nem triviális egy földi halandó számára.
Bírósági iratok esetén biztosan tudom, amennyiben az irat visszaérkezik a postáról “nem kereste” jelzéssel, akkor “ az iratot a kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni.” (Polg. Perrendtartásról szóló 2016. Évi CXXX. Tv., 137. Par. (2))
Feltételezem, hogy a szóban forgó hatóságra is valami ilyesmi vonatkozhat.

Szép napfényes napot kívánok!
ElizaL

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.01. 13:56:41

@elizal: Hát ez az....ezért félek, hogy a végén én szívok.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2019.10.01. 23:57:18

@elizal: Igen. Sokan visszaéltek azzal, hogy nem vették át a küldeményt. Ezért történt a szerencsétlen jogszabályváltozás, így az is hátrányba kerül, akihez a kézbesítés hiányosságai, hibái miatt nem jutott el a küldemény.

Sajnos mindennapi probléma. Megoldás? Népi engedelmetlenség. Ez a legkevesebb...

Sok településen ki sem viszik a levelet, csak értesítítést hagynak, hogy keressék a postán. Ugye a feladó kifizette a kézbesítési díjat, ezért a Magyar Posta szolgáltatás teljesítésének elmaradása miatt perelhető.

A díjat zserbre tették, a szolgáltatás elmaradt.

A Zemberek ehhez is hozzá szoknak, idomulnak, ez lesz a természetes, az elfogadott. Csak be ne fagyjon február elején a Duna!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.02. 07:23:42

@Paduc: Ha befagy nekem az is jó, lehet korizni.

keeper1 2019.10.02. 09:01:41

Minden hasonló esetben a küldő felelőssége, hogy jó címre postázza a küldeményét...a "jó" a lakcímnyilvántartásban szereplő címet jelenti. Ha ez nem így történik, úgy a címzett személye intakt marad a továbbiakat illetően. Az ügyben a megkeresett ügyintéző viselkedése érthetetlen számomra...a cégén belül, az ő kezelésében levő ügyben fedez fel a polgár egy szarvashibát...és ahelyett hogy hívná az belső IT-t, postázót, tököm tudja mit, elmond egy álmot, hogy majd , ha, legközelebb, kézzel írnak egy jó címet. ( mostanságbeli saját példa, hogy egy amúgy "saját sáros "ügyben, közös költség nem fizetése -egy saját tulajdonú, egyetemista, postaládát soha nem néző gyerek által néha lakott lakásra- oda vezetett, hogy I.II felszólítás, ügyvéd, közjegyző sorra küldte az egyébként korrekt , jogszerű leveleit ARRA a címre...de nem az ENYÉMRE. Véletlenszerűen arra jártam , kiborítottam a postaládát Egy írásbeli felszólamlásom a közjegyző felé annulálta az ügyet a végrehajtási fázis elején. ( meg persze , befizettem az elmaradt közös költségeket ))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.02. 16:22:57

@keeper1: ÉN feladtam. Nem akarom tovább tupírozni a dolgot, mert a végén még belőlem csinálnak tettest. Tegnap ezt írtam , biztos ami biztos az illetékesnek: "Miután a múltheti telefonbeszélgetésünk során tisztázódott, hogy azon képtelenség változtatni, hogy tárgybani nyomozás kapcsán a számomra küldött postai küldemény borítékán a helyes, az ügyiraton is szereplő postacímem szerepeljen, és így semmi biztosíték nincs arra, hogy azokat megkapom e vagy sem, azt kérem, hogy jelen Email címemre is küldje el a következőkben őket, így a kézhezvétel nem függ majd attól, hogy az értesítőt kifújja e a szél az öt házzal arrébb lakó utcaszomszéd levélszekrénytelen kerítésből vagy sem, megkapom e vagy sem és a posta a lakcím-kártyámon szereplő más cím miatt átadja e vagy sem. Szóval megelégszem az Email értesítéssel, azokat naponta olvasom. Ha már el kell szenvednem az informatika kivédhetetlen csapását, élvezzem annak áldását is, az Emailboxból biztos nem fújja el a szél a levelet!" Erre ma ezt kaptam:

"Levele alapján úgy érzem telefonon történt beszélgetésünket félre értette. Én akkor is arról tájékoztattam, hogy a jó címét látom mindenhol a rendszerben, így nem tudom a boríték címzése miként nem a szerint történt.
Ezzel kapcsolatban bocsátkoztam feltételezésekbe, hogy valószínűleg valamilyen –de számomra ismeretlen- rendszerhiba okozhatta a történteket. Arról is tájékoztattam, hogy amennyiben hasonló a jövőben előfordulna és nem jut el önhöz a küldemény, az visszaküldésre kerül részünkre, így tapasztalva a problémát úgymond „hagyományos úton” ismételten meg küldöm azt Önnek és ebből semmiféle hátránya nem származhat.
Megállapodtunk, hogy nyomozási cselekménnyel kapcsolatban telefonon fogom keresni, hiszen egyszerűbb úgy olyan időpontot egyeztetni, ami mindenkinek megfelelő. Kérését szem előtt tartva természetesen amennyiben olyan iratot kell Önnek küldenem, mely e-mailben történő továbbítását a vonatkozó jogszabályok lehetővé teszik élni fogok ezzel a lehetőséggel." Kész, FELADOM!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.02. 16:25:11

@keeper1: Ja, abban igaza van a főrendőrnek, hogy "rendszerhiba". De még mekkora!

csaba03 2019.10.03. 01:18:29

Ha van ügyfélkapud, talán kérheted, hogy ajánlott levél helyett mindent oda küldjenek

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.10.03. 06:49:35

@csaba03: Nincs ügyfélkapum. Ennek egyszerű oka van, csak az újfajta plasztik kártyás személyit birtokolók tudják megcsinálni elektronikusan, nekem régi piros papírkönyvecske személyim van, be kéne menni a "tanácsba" személyesen intézni, eddig nem vitt rá a lélek. Egyébként nem tudom ügyfélkapun keresztül hogy tudnám elintézni, hogy az amúgy az okiratokon helyesen szerep lakcímemet a trendőrség postázójában ne rosszul vigyék be a borítékcímző szoftverbe.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2019.10.03. 21:54:59

@A Tengerész: Karma. Sutra (azaz hrvátul - holnap)...
:)
süti beállítások módosítása