Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2017.05.12. 19:28 :: A Tengerész

Továbbra is szeszélyes a május. Tegnap délelőtt kihasználtam, hogy nem esett az eső és viharos szél sem volt és E segítségével a helyére emeltem a csónaksátrat. Szerencsére mindig akad segítség a környezetben, ahogy én is kész vagyok segíteni, ha valahol hiányzik egy kéz.  Mert J Budapesten volt, kórházba került a mamája, nagyon aggódunk, 88 éves és hát ugye nem a törődésről szól a magyar egészségügy. ( az imént néztem az RTL híradóban a Jánosban tettek el láb alól egy 88 éves asszonyt, ugyanabban a kórházban, amiben a lányomat is majdnem sikerült, aki akkor volt 25 éves) szerencsére a mama nem abban a kórházban van, amit az orvosok is csak hullagyárnak neveznek maguk közt. Szóval a helyére került VÉGRE a sátortető, bevallom ez is azon munkák közé tartozott, amit nem gondoltam, hogy ennyi időt vesz majd igénybe, de mondjuk a fő ok az időjárás volt.002_61.JPG

004_39.JPG

005_30.JPG

A képek már ma készültek, látszik, hogy minden csurom víz, hatalmas eső volt délután, de ma mindenféle idő volt, reggel szélcsend és hideg, de amire kimentem felhegeszteni  plusz kikötöbikákat a stégre már bejött a viharos  DK-i szél meleggel, a hegesztés egy vesszőfutás volt fejjel lefelé lógva, a szél állandóan azzal fenyegetett, hogy letépi a fejemről a hegesztősisakot, miközben nem láttam szinte semmit, hogy ívet fogjak, mert a hullámzó víztükörben csillogó nap villogása ütemében sötétedett el állandóan az amúgy normál esetben nagyon kényelmesen az ívfény hatására elsötétedő üveg. De végülis sikerült, már csak le kell festeni a varratokat és meg kell csináljam a csónak felfüggesztéséhez a hevedereket  a sátor alá.

 Ha valakinek kétségei lennének az ország irányítóinak szakértelmében íme mint cseppben a tenger egy példa, hogy mennyire rendben mennek errefelé a dolgok.

https://444.hu/2017/05/12/mar-banjak-a-fiatalok-hogy-bedoltek-amikor-a-kormany-penzt-igert-nekik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8612501491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása