Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2017.03.27. 23:11 :: A Tengerész

Nyári időszámításunk már egy napja van, de nyári időnk egyelőre még nem, azt holnaptól jósolják, mindenesetre ma reggel nulla fokra és zúzmarás fedélzetre léptem ki a cockpitból. A múlt heti enyhe idő a hét végére elromlott. pedig már egy szál pólóban dolgoztam a kertben, a rengeteg vékony ágat ami a gyümölcsfák rendszabályozása, a vastag ágak tüzelőnek feldolgozása után maradt metszőollóval vagdaltam apróra és a különféle, a házhozszállítások (főleg a kutyatáp) után maradt papundekli dobozokba gyömöszöltem, ott a nyáron kiszáradnak reményeim szerint és gyújtósként működnek majd a jövő télen. Az a kevés ami a dobozok elfogyta után még megmarad, az már tábortűzbe megy. Említettem, hogy segítek ennek-annak, mostanában SP kér vasmunkákra. SP aki rokkantnyugdíjas kőműves ( egy munkabaleset során nagyjából leszakadt a válla), ahelyett, hogy élné a rokkantak nyomorúságos életét, kitalálta, hogy összeszed mindenféle roncs ladikokat, azokat kitatarozza és csónakkölcsönzőt csinál velük.   http://olcsosetahajo.hupont.hu/  Egészen reménytelennek tűnő úszóműveket is formába hozott némi üvegszövet és poliésztergyanta segítségével, magam csak fejcsóválva néztem azt, az általam leginkább tűzifának alkalmas betört palánkú ladikot amit valaki neki ajándékozott, mellékötött alakzatban hoztuk el az Angyali sziget lagúnájából ponyvával alákötve és csak egyszer süllyedtünk el vele kishíján, na ebből is hajót fabrikált. Szóval a sz@rból épít várat, ami azon túl, hogy nem egyszerű, még folyamatos gond az üzemeltetés is, mert elképesztők a kuncsaftok. Napokig melózott a felmotorozott ladikok kormánykerékkel történő kormányzásának csigákkal, drótkötelekkel való megoldásán, ami, lévén ugye bérhasználók kormányoznak vele, eleve túlméretezett. Ehhez képest az első kuncsaft letépte az egészet, felfoghatatlan, hogy valaki hogy képes egy kormánykereket egy bivaly erejével még tovább próbálni tekerni amikor érzi (meg látja ha a motorra néz) hogy az koppanásra ki van hajtva. Egy motorjának a deklijét cakkozta ki egy német nő, mert miután a lelkére kötötte, hogy a Balabán csatornában csak evezővel szabad menni, felhajtott motorral, az természetesen motorral teljes gázzal berongyolt vele a betonhíd alá ami kb 60 cm-re megy át a víz felett. Na tegnap meg ma, de holnap is vasakat hegesztek, csupa olyat amit majd a csónakosok megpróbálnak tönkretenni kölcsönzés ürügyén.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6712375893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hitvantanyitto.blog.hu 2017.03.28. 13:13:02

Garanciat elvenni a klienstol, visszaadni ha minden ok, nem adni vissza, ha elrontja a ladikot...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2017.03.28. 14:08:59

@hitvantanyitto.blog.hu: Amire te gondolsz az a "kaució". Javasoltam is P-nek, még azt is elmeséltem a horvátok mit összecsibészkednek vele. Amikor átveszed a hajót eszedbe sincs megnézni, hogy van egy csúnya mély karc a vízvonal környékén, vagy valami más rejtett hiba. Ők persze tudják hogy ott van. És amikor visszaadod a charterhajót "megtalálják" és ugrott a letéted.
süti beállítások módosítása