Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2013.10.11. 19:40 :: A Tengerész

Szépen haladok a szigeteléssel. Egy biztos, ezzel, hogy  az 1 centis fogazott simítóval telibe kenem az EPS lapokat, több ragasztóhabarcs fogy, mint a dryvit technológiánál javasolt 5kg/m2.  Szerencsére hat zsákkal vettem, dupláját a javasoltnak, mert arra számítottam, hogy ezzel fogom a gipszkartont is ragasztani, de alighanem el fog fogyni a Hungarocellhez. Sebaj, amúgy is menet közben elvesztettem a bizalmamat abban, hogy a gipszkartont az EPS-hez ez a habarcs fogja a legjobban hozzáragasztani. Ehelyett alighanem az egyik kommentelő által javasolt PUR ragasztót fogom használni, az tuti köt mindkét anyaghoz. Villanyt is kell majd szerelnem jócskán, az egész házban nincs egyetlen földelt konnektor se, azt se tudom van e egyáltalán földelés a házban, ami a fapadlós részen még csak-csak, megfelel a '60-as évek szabványának, de a kőpadlós részen már akkor is szabálytalan volt. Most, hogy belegondolok, a fürdőszobában a villanybolyler földelt dugaljba van dugva, kérdés az a földelés vajh milyen földelés, biztos ami biztos felrakok egy fí relét majd. Aztán a nappalit kivéve sehol nincs általános helyiségvilágítás, mindenhol sötétben kell eltapogatódzni az álló, asztali, vagy falilámpákig, valami LED-es fényeket fogok felrakni a sarkokba legalább, hogy ne kelljen este elemlámpával közlekedni. Szóval nem fogok télen unatkozni. Miközben ezeket a sorokat írom épp a Rogán eteti hülyeséggel a népét a közszolgálatinak csúfolt bolsihíradóban, ezek nagyon a magyar népnemzeti hülyeségre alapoznak, sajnos ahogy Piszkos Fred, ők se homokra építik a terveiket. Persze a baj  nem csak az, hogy ezek hazudnak és rabolnak, hanem az, hogy a másikok se jobbak, csak azok nem vicsorognak mint ezek, hanem mosolyognak közben, de ahogy mondta ha jól tudom Marton Frigyes, "egyiktől se vennék használt autót". 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr345563632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2013.10.12. 00:38:03

Kedves Tengerész és olvasói!

Annyi sok dolgos ember van itt, biztos tudtok tanácsokkal segíteni!
31 éves gépjármű felújításába kezdtem. Arra gondoltam, az alja rendbetételével kezdem. Előreláthatólag lakatosra nem lesz szükségem. Csillogó fémig tisztítanám az alját, és utána kezdeném az új "alváz"védelmet felépíteni. Annyi festék és termék van a piacon, hiába keresgettem a neten, nem igazodok ki. Ki milyen rétegeket milyen sorrendben ajánlana? Én Katepox-ra gondoltam 2-3 rétegben. De ekkor jön a kisördög. Nem kéne-e alá tenni valami korróziógátló alapozót. Tudom, hogy az van ráírva, hogy nem kell, de ezt azért írják minden festékre, hogy lássa a kedves vevő, milyen gyorsan 1-2 rétegben lehet vele dolgozni. Van, aki azt írja, sima Tiszakorral fessem aztán rá 2 réteg olajfesték, és két réteg Durol, vagy Orkán, és utána a Katepox, vagy valami kátrányos védő. Ez egészen hagyományos festék és megoldás, de nekünk is van 30 éves garázsajtónk ami ezt kapta, és azóta se kellett festeni. Aztán van aki a két komponensű festékeket, meg PUR (polyuretán műanyag térhálósodó) festékeket javasolja, pl Budalakktól. Olyan megoldást szeretnék, ami biztosítja, hogy 20 évig nem kell aggódjak a kocsi alja miatt. Lusta se vagyok simán felfestek 6 réteget, ha cserébe tartós, és jó lesz.

Van valakinek jó festék és réteg javaslata, tapasztalata?
Azt nem mondom, hogy az ár nem számít, de nem feltétlen a legolcsóbb megoldás érdekel.
Köszönöm előre is a válaszaitokat!
Akiga

Grigorij Sandorovics 2013.10.13. 14:46:10

@akiga: Haat tanacsot nem adok, de valahogy nagyon optimastan nez ki az otleted.
Itt www.youtube.com/watch?v=tdvrOcFp-Xg egy kicsit korosabb a jargany, de gondolom a festekek egy 30 eves gepnel - ha hasznaltak - az utolso problema...

akiga 2013.10.13. 16:47:11

Az autó új korától a miénk. Ismerjük eléggé, de köszönöm az aggodalmat. Valami jótanács festék ügyileg?

teddybear01 2013.10.14. 00:15:03

@akiga: A fémet mindig alapozóval kell kezelni először. Ha ez megvan, akkor jöhet a színre-fújás, és ahol kell a fedőlakk. Az alján utoljára jöhet az alvázvédelem, üregvédelemmel kombinálva.
Az, hogy milyen festéket, alvázvédőt használsz, attól függ, hogy mi teszik Neked, meg a pénztálcádnak.
Azt ajánlom, mielőtt nekikezdesz, konzultálj egy olyannal, aki már csinált ilyet. Veteránklubos például.

teddybear01 2013.10.14. 00:22:00

@Monte Christo cselédje: "Ami a belső szigetelést illeti, már nem lehet változtatni. De ne lepődj meg. Én ugyanezt tettem a Balatonon, olyan belsőfali penész meg bűz keletkezett, hogy a végén el is adtuk a házat. Pedig valódi "szakemberek" végezték aranyáron (igaz, az arany most lent van:-)))."

Valamit nagyon elbaltáztak. De a "szakemberek" is tudnak szart gyártani, még aranyból is. Valami komoly elfaragás volt ott, de hogy mi, ennyiből ezt nem lehet kitalálni.

Ami a földelést illeti, az egész elektromos rendszert újra kéne huzalozni, az órától kezdve. A földelőszonda itt elég ha 2-3 méterig megy le, vízparton vagyunk, a talajvíz szintje sem lehet alacsonyabb. A kész elektromos rendszert ajánlatos lenne ellenőriztetni egy érintésvizsgálattal. Nem olcsó, de megnyugtató.

silvermoon 2013.10.14. 06:55:35

Neha meg orulok is, h nincs mar meg a hazikom.

Műszaki 2013.10.14. 08:40:16

Az áramvédelmi relé "beállított" értéke 30 mA. Tehát ha már ekkora erősségű áram elfolyik leold, ráadásul tized, vagy ezred másodpercek alatt. Tehát jó dolog. Ami inkább baj lehet, ha a régi vezetéken valahol a nulla meg a föld összeér. Mert az nem okoz zárlatot, de leold a fi relé.

Hőszigetelésre majd kíváncsi leszek, mert mint korábbi hozzászólásban írtam a páratechnikai számítás szerint vizesedés, penészesedés lesz a falon belül. Remélem a valóságban mégsem. Pl. ha a cserépkályha jó huzattal ég akkor az kiviszi a párát és nem a falon keresztül akar majd távozni.

Grigorij Sandorovics 2013.10.14. 19:18:37

Ami az elektrikat illeti. Eppen tegnap fejeztem be a hazam modernizalasat. Ezt az hivta ki? hogy nalink trendi lett a vasarolt kilovattok szoros lekorlatozasa. Nem tudom nalatok mi a hejzet - nalunk 1 Kw 27.000 r ez kb 1000$ ba kerul. Annak idejen 3 Kw vettem - ez eleg keves.
Ezert kenytelen voltam egy fogyasztas korlatozot beszerelni (bonyolult komputeres kutyu - de priman megy), fokapcsolonak pedig beraktam egy Fi automatat. Hat az Istenet - este kapcsolva az utcai fenyt (leverte) jutott eszembe - ez nalam bizony harom hejrol kapcsolhato rendszer - hol veszi a nullat - nem emlekszem...
Ami a foldelest illeti. A soklakasos hazakban nalunk reg nincs foldeles - kozponti nullazas van s az elosztohaz "kozepet" foldelik. Ebbol kiindulva a hazamat se foldeltem le - lenullaztam mindent - a trafo kozel van es a vezetekrendszer modern es megbizhato.
Na es ugye a foldeles se ugy megy am - hogy csak ugy bevertek vasat a foldbe, mert az 2-3 ev mulva mar nem foldel - eszi ugye a korrozio. Nalunk pl 1,2 cinkolt vodort javasolnak beasni 1,5-2 meter mejre - az eltart kb 10 evig...
süti beállítások módosítása