Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2013.06.27. 18:58 :: A Tengerész

Röviden. Mai állapot szerint csúszik az indulás. Az okról most nem beszélnék. Nem tudom pontosan mikor tudunk elindulni és azt se, hogy a megváltozott viszonyok közt fogok e tudósítani a blogban az eseményekről. Ma kaptam ezt. http://hetivalasz.hu/itthon/halyogkovacsolas-65359/ Hát igen. Ahogy mindig emlegettem, a mobilgáttal nem mint műszaki eszközzel van a probléma, hanem azzal ahova és ahogy használni akarja a Tarlós. Merthogy úgy tűnik egyszemélyes vesszőparipájává vált a dolog. Valami borzasztóan beteg dologgá vált a politika, ha valaki pozícióba került úgy tűnik nem meri megengedni magának a visszakozást bármilyen és bármennyi észérv is áll szemben a mániájával. Tarlós ráadásul mérnök, értenie kellene az akadémiai véleményt, meggyőződésem szerint pontosan érti is, mégis képes arra a kifejezetten sumák hazug politikusi  (micsoda szégyen, politikusnak lenni azonos a hazudozóval) magyarázatra mellyel kimazsolázza abból azokat a mondatrészeket, melyekkel saját magát igazolja, holott az egész nem erről szól. Micsoda rettegés lehet szakhivatalnoki berkekben, hogy senki nem meri ellene felemelni a szavát. Mert azért azt nem hiszem, hogy a Fidesz oldalon mindenki hülye. Csak bolsevizmus van. Mostanában Lánchíd rádiót hallgatok. Valahogy ott maradt rajta a kereső. Eszem megáll. Pár napja a Kósa Lajost interjúvolja egy senki mikrofonállvány és a Lajos folyamatosan, megszakítás nélkül hazudik vagy negyedórán át. Ma hallom a köztévében Orbán Viktort idézni: " Magyarország legnagyobb eredménye a rezsicsökkentés."  Hát ha tényleg ez a szánalmas parasztvakítás a legnagyobb eredmény ( ha ő nem tud nagyobbat felhozni akkor biztos sokat törte a fejét előtte és nem talált mást) akkor baromi nagy sz@rban vagyunk.

Ha már Duna, befejeződött nagyjából az árvízvédekezés technika bontása. A raktárakba visszakerültek a szivattyúk, aggregátorok, a lakókocsi amiben a fiúk waccsolták a gátat a "hozzánk tartozó" ( 7 éve vagyok itt az 1-es szakaszmérnökség területén mint bérlő, szoros szimbiózisban élve velük, egészen idetartozónak érzem magam) gödi szakaszon. A gépekből leengedte az üzemanyagot, kitakarította a karburátorokat az az egyetlen ember aki erre a feladatra még rendelkezésre áll. Apró történet. Még az árvízre való felkészülés időszakában a gátőrök átnézték mijük van és beküldtek egy motoros szivattyút, hogy nézze meg már valaki a műhelyben, mert az istennek se indul. Megyek arra és látom, hogy a karburátor leeresztőcsavarján folyik a benzin a földre. Mondom a Ferinek " Te itt folyik a benzin kifelé!". Mire azt mondja " Nézd meg az ujjaddal hány oktános a benzin!" Hüm, rosszat sejtek, beledugom az ujjam, megnyalom, " Te ez víz b..meg!" Na ez az. Nincs párja a magyar kreativitásnak. Ugye a közmunkások elöntötték a vízügyet, valamelyik felfedezhette az "ingyenbenzinkutat". Hogy ne tűnjön fel, a benzin helyett vizet töltött a tankba, beletekintve benzinszag és folyadék, minden OK. Csak amikor árvízkor be kéne indítani...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr145381018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2013.06.27. 22:40:09

Nemrég láttam, ahogy nagynyomásu mosóval tisztítják az egyik szivattyút. A kezelő paneljét is... Nem hiszem, hógy jót tett az elekktromos szerelvényeknek.
süti beállítások módosítása